Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Ik hoorde dat er nu veel eigenaren van honden en katten zijn die hun dieren niet meer laten vaccineren omdat ze het te duur vinden .En die zeggen dat ze geen volgend dier meer gaan nemen. Op deze manier snijden de dierenartsen wel in hun eigen vlees . Als de mensen geen dieren meer nemen vanwege de kosten hebben zij ook geen klanten meer.
Popstra schreef:Ik heb vrijdag mijn hondje laten in slapen. Ik kies altijd voor dit thuis te laten doen.
Ik kreeg vandaag de rekening.
Visite 5 km- 75€
Medicijn voor het euthenaseren hond 20 kilo- 180€
Ik schrok er best van. Vooral die visite kosten. Zit gewoon in hetzelfde dorp 5km verderop...
Vind het eigenlijk schandalig dat dit zo veel kost!
Popstra schreef:Ik heb vrijdag mijn hondje laten in slapen. Ik kies altijd voor dit thuis te laten doen.
Visite 5 km- 75€
Ik schrok er best van. Vooral die visite kosten. Zit gewoon in hetzelfde dorp 5km verderop...
anjali schreef:Ik hoorde dat er nu veel eigenaren van honden en katten zijn die hun dieren niet meer laten vaccineren omdat ze het te duur vinden .En die zeggen dat ze geen volgend dier meer gaan nemen. Op deze manier snijden de dierenartsen wel in hun eigen vlees . Als de mensen geen dieren meer nemen vanwege de kosten hebben zij ook geen klanten meer.
Popstra schreef:nou dat was hooguit een half uur hoor.
als ik de Da voor mijn paard laat komen van 20km dan betaal ik 45 voorrij kosten.
en dat is dan een arts van een kliniek.
vind die verschillen nogal uiteen lopen.
Paardenfann4 schreef:ik denk dat er op den duur geen dierenhouders meer zijn ipv dat er geen dierenartsen meer zijn. Ik heb zelf geen paarden meer had er 3, had 4 honden, meerdere katten en nog wat kleinvee. Nu nog 1 hond, verder niets. In mijn omgeving bouwt iedereen het aantal dieren af tot 1 of 0. Dat hoor en lees je overal, dus het tekort aan dierenartsen zal op den duur eerder tot een overschot zijn. Je kunt via dezelfde buitenlandse investeringsmaatschappij een verzekering nemen, maar dat is ook niet goedkoop. Wij nemen er geen dieren meer bij in ieder geval en ook geen verzekering. Wij zijn absoluut niet arm hebben 3x modaal inkomen, maar dit is voor niemand op te brengen op de langere termijn. Dus dan maar geen dieren meer.
Rivendell schreef:Popstra schreef:nou dat was hooguit een half uur hoor.
als ik de Da voor mijn paard laat komen van 20km dan betaal ik 45 voorrij kosten.
en dat is dan een arts van een kliniek.
vind die verschillen nogal uiteen lopen.
Maar de arts voor paarden rijdt sowieso visites. Voor gezelschapzdieren is dat niet standaard
Popstra schreef:Joh schei toch uit! Als de paarden arts voor koliek komt rijd die dan ook eerst een visite rondje?
De DA is gewoon schandelijk duur. Niet voor niks dat daar kamer vragen over zijn!
Wonkeydonkey schreef:Op het moment 5 Mechelaars, een kat en een Fjord.
De Mechelaars zullen de laatste zijn, hierna geen honden meer.
De dierenarts kosten zijn schrikbarend hoog.
Tijd geleden een koliek geval, op een zondag, dierenarts woont nog geen 3 km verderop €97... Kom op waar gaat dat over.
karuna schreef:Hier is het uitsterfbeleid inmiddels beindigd en ben ik huisdierloos. Vreselijk, ik kan er niet aan wennen zonder hond.maar ik durf het financieel niet meer aan
ik kan het risico op hoge medische kosten gewoon niet lopen hoe graag ik ook zou willen.
Visite 5 km- 75€
Popstra schreef:dankjewel.
ik laat alles thuis in eigen vertrouwde omgeving inslapen. ben ook blij dat dit kan hoor.
ons hondje was een Jack russel van 7 kilo
ik snapte dat medicijn voor 20 kilo op die rekening dus ook niet zo
mijn man heeft al gebeld en zijn beklag gedaan daar over. kreeg geen uitleg