Politie haalt paarden van het spoor bij station Veenendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:14

Kyaral schreef:
Toch wolven. Ik zoek de link en deel hem zo

Ja leuk, maar het ging nu even over waar de onderbouwing dan is van de uitspraak in dat artikel.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:16

Coco4life schreef:
Dat is dan wel heel zielig, maar hoe kwam de wolf dan bij de schouder?

Als ze over een hek van 1.40m springen komen ze ook heus wel bij de schouder van een paard.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:18

VuurVleugels schreef:
Kyaral schreef:

Ja leuk, maar het ging nu even over waar de onderbouwing dan is van de uitspraak in dat artikel.

Antwoord: BIJ12

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:22

Zo groot is de wolf. Hier woont de grijze wolf.

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:22

VuurVleugels schreef:
Kyaral schreef:

Omdat Bij12 bevestigd heeft dat er sporen van wolven aangetroffen zijn in de paddock.
Bij12 komt alleen maar kijken als ze aanleiding zien om de schade te bekijken.
-wolven in de regio
En of
-sporen die kunnen wijzen op een wolf
En of
-wonden die kunnen wijzen op een wolf

Blijkbaar is in dit geval aanwezigheid van de pootafdrukken aanleiding geweest om te komen kijken. En zijn de pootafdrukken gekwalificeerd als afdrukken van een wolf.

De wond zou door een wolf veroorzaakt kunnen zijn als die de enter probeerde te bespringen om tegen de grond te werken.
Ik acht het waarschijnlijker dat het een winkelhaak is veroorzaakt doordat de enter gevallen is of ergens achter is blijven haken.

tienus63

Re: Politie haalt paarden van het spoor bij station Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:24

En een reden voor komst Bij12 is ook als in nabije regio aanvallen op vee door vermoedelijk een wolf zijn geweest in voorafgaande periode.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:24

DuoPenotti schreef:
Zo groot is de wolf. Hier woont de grijze wolf.

[ [url=m/FHLncU.webp]Afbeelding[/url] ]

Mooi duidelijk plaatje DP! En mensen vinden mijn Duitse herder al groot, die is de maximum maat voor een DH reu, en die springt met gemak 1,30 (hoger nooit geprobeerd haha) zonder iets aan te raken en met aanraken hebben we nooit hoger geprobeerd als 1,80 of 2 meter en dat was ook met gemak.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:28

Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:29

68 kilo is ook echt wel zwaar zeg. Dan is zo'n dier zwaarder als dat ik ben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:30

Ik dacht dat ze ter grootte van een DH zaten, maar ze zijn dus groter.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:32

Een goudjakhals is zo groot als een normale Duitse herder. Die zit tussen een vos en wolf in.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:35

Ik wist wel dat ze nog groter waren als de DH, maar het scheelt bijna 20 kilo ook nog vergeleken met een reu. Er zijn wel grotere DH's hoor, maar dat hoort absoluut niet en is niet zo goed voor de gezondheid dus daar zijn ze snel weer vanaf gestapt met dat groot groter grootst. Ook qua gewicht

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:35

Een wolf die een keurige winkelhaak van 90° met kaarsrechte wondranden veroorzaakt? Kan het me niet voorstellen.

Ze zullen ongetwijfeld opgejaagd zijn (en daarbij verwond door een uitglijder of botsing tegen iets scherps bv) en de sporen van honden en wolven verschillen inderdaad, maar als iemand van Bij12 op basis van o.a. deze verwonding heeft vastgesteld dat het om een wolvenaanval ging (zoals in de FBpost staat) vraag ik me echt af waar zij hun kennis en kunde dan vandaan halen en hoe serieus je hun beoordelingen nemen kan?

Ik ben antiwolf, maar ook anti opblaasverhalen waardoor juist de prowolvers versterkt worden in hun argumenten (dat alles aangepakt wordt om de wolf de schuld te geven etc)
Laatst bijgewerkt door SANEX op 07-02-24 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:36

Onali schreef:

Een stuk groter. Heb er vorige week 1 van heel dichtbij gezien; die rende 10 meter voor mijn bus langs. Formaat shetlander. De edelherten waar hij achteraan zat waren formaat B/C pony.

Mijn mechelse herder past 2x in een wolf

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:41

SANEX schreef:
Een wolf die een keurige winkelhaak van 90° met kaarsrechte wondranden veroorzaakt? Kan het me niet voorstellen.

Ze zullen ongetwijfeld opgejaagd zijn (en daarbij verwond door een uitglijder of botsing tegen iets scherps bv) en de sporen van honden en wolven verschillen inderdaad, maar als iemand van Bij12 op basis van o.a. deze verwonding heeft vastgesteld dat het om een wolvenaanval ging (zoals in de FBpost staat) vraag ik me echt af waar zij hun kennis en kunde dan vandaan halen en hoe serieus je hun beoordelingen nemen kan?

Ik ben antiwolf, maar ook anti opblaasverhalen waardoor juist de prowolvers versterkt worden in hun argumenten (dat alles aangepakt wordt om de wolf de schuld te geven etc)

_-:(

EN SPOREN!!

Plus er is DNA afgenomen, maar dat zal wel weer geen resultaat geven. Zeker niet na de behandeling van de wond
Laatst bijgewerkt door Onali op 07-02-24 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:43

Anne_GTI schreef:
Onali schreef:

Een stuk groter. Heb er vorige week 1 van heel dichtbij gezien; die rende 10 meter voor mijn bus langs. Formaat shetlander. De edelherten waar hij achteraan zat waren formaat B/C pony.

Shetlanders heb je ook in verschillende maten, klein, middel en groot.
Als je tegen mij shetlander zegt zie ik mn eigen jongens van 1,07 meter voor me.
Niet één van 80 cm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:53

Weet iemand waarom de naam van de eigenaren in het artikel anders is dan de naam van degene die op Facebook postte?

Vind het wel spannend, die wolven. Prachtige beesten maar te weinig natuurlijke prooi hier voor ze.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:53

Onali schreef:
SANEX schreef:

_-:(

EN SPOREN!!

Plus er is DNA afgenomen, maar dat zal wel weer geen resultaat geven. Zeker niet na de behandeling van de wond

Easy... ik zeg toch o.a -> onder andere

Dus ja sporen, ze zijn opgejaagd en door de omheining geknald door bezoek van de wolf

Verwonding, mijns inziens niet van de wolf maar ten gevolge van de wolf

Maar in het FB bericht staat op basis van beide, (en achteraf DNA maar daar is nu nog niks mee vastgesteld) en dat betwijfel ik

Evengoed voor de eigenaren erg heftig en beangstigend

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:55

Lente schreef:
Weet iemand waarom de naam van de eigenaren in het artikel anders is dan de naam van degene die op Facebook postte?

Vind het wel spannend, die wolven. Prachtige beesten maar te weinig natuurlijke prooi hier voor ze.

Eigenaar vs stal gok ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:56

SANEX schreef:

Dat is ook zo’n beetje mijn idee inderdaad. Dat de dieren zijn geschrokken of opgejaagd door een wolf, prima mogelijk natuurlijk. Maar de wond vind ik echt op een vreemde plek zitten voor een bijtwond. Sowieso: katten grijpen naar de keel, honden/wolven naar de flank, maar het lijkt me ook zo’n mooie ‘schone’ wond.. wat ik eerder al zei: een typische wond die je verwacht bij het vallen of ergens tegenaan rennen.
In het stukje van de eigenaar klinkt het alsof die Bij12 controleur de wond toch echt als een wond door wolf bestempeld zonder bewijs.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:56

Lente schreef:

Wellicht is naam in het bericht van horses.nl de locatie waar de enters stonden, als in opfok/pension en het bericht over bevindingen van Bij12 van de eigenaar van de enters.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:59

Leuk dat er gezegd wordt dat honden/wolven naar de flanken grijpen, maar regelmatig is het ook gewoon pakken wat je pakken kan hoor. Er wordt rustig op andere plekken gebeten als dat beter uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:00

Onali schreef:
Lente schreef:

Eigenaar vs stal gok ik.

Wauw, dat ik daar zelf niet op kwam :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:02

SANEX schreef:
Easy... ik zeg toch o.a -> onder andere

Dus ja sporen, ze zijn opgejaagd en door de omheining geknald door bezoek van de wolf

Verwonding, mijns inziens niet van de wolf maar ten gevolge van de wolf

Maar in het FB bericht staat op basis van beide, (en achteraf DNA maar daar is nu nog niks mee vastgesteld) en dat betwijfel ik

Evengoed voor de eigenaren erg heftig en beangstigend

Maar je haalt precies die verwonding erbij en niet de sporen die dus aantonen dat er wolven waren.
Alleen al aan de sporen kan je dus zeggen dat er dus wel degelijk wolven aanwezig waren.

Persoonlijk vind ik de wond ook niet overkomen als een beet, als je naar de wonden van de schapen kijkt is deze wond te netjes, te recht.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 00:03

Onali schreef:
Anne_GTI schreef:

Shetlanders heb je ook in verschillende maten, klein, middel en groot.
Als je tegen mij shetlander zegt zie ik mn eigen jongens van 1,07 meter voor me.
Niet één van 80 cm.[/quote]

Mijn mechelse herder reu is uit de kluiten gewassen. Die wint het van de gemiddelde duitse herder reu qua grootte. Mijn mini is kleiner, mijn shet net zo groot.