Provincie Noord-Holland stopt als vaste sponsor Jumping Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:41

fransje23 schreef:
Kinke schreef:
wat zijn jullie toch ongelooflijk off-topic bezig hier. De hele discussie over de manier van rijden hoort hier niet. De discussie zou moeten zijn dat de provincie stopt met VASTE sponsor zijn, dus dikke kans dat men gewoon nog een bijdrage gaat krijgen en dat de PvdD dit nieuws naar zich toe haalt alsof zij dit voor elkaar hebben gekregen omdat dit alles zielig is voor de paarden. Kortom, vies vuil trucje van PvdD

Welnee, niets vies en vuil aan. Ze melden alleen dat ze er blij mee zijn en dat mag!

Ze hebben er geen bal mee te maken en gebruiken, misbruiken is misschien een beter woord, voor hun eigen verhaaltje en dat is best vies en vuil. De beslissing van de provincie had niks met dierenwelzijn te maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:44

Precies dat Janneke, dressuur is er voor het paard, het paard niet voor de dressuur en Fjorden en Haflingers kunnen ook Grand Prix lopen. Guus was Grand Prix.

Verder heeft de rest gelijk dat deze discussie hier eigenlijk niet op de plek is.

Ik ben wel benieuwd wat dan de echte redenen zijn van de provincie om te stoppen met sponsoren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:46

Elisa2 schreef:
Precies dat Janneke, dressuur is er voor het paard, het paard niet voor de dressuur en Fjorden en Haflingers kunnen ook Grand Prix lopen. Guus was Grand Prix.

Verder heeft de rest gelijk dat deze discussie hier eigenlijk niet op de plek is.

Ik ben wel benieuwd wat dan de echte redenen zijn van de provincie om te stoppen met sponsoren.

Citaat:
De provincie laat weten dat dit besluit niet is genomen door deze aantijgingen van de PVDD, maar omdat ze willen vernieuwen en ook andere evenementen een kans willen geven om meerjarige subsidie te krijgen.

Klinkt heel plausibel, imo.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:47

... we hebben vrijheid van meningsuiting in dit land.

En ik pleit wel eens voor verantwoordelijkheid van meningsuiting.

De provincie NH besluit iets.
De pvdd vindt daar iets van.
Dat mag.
Zoals iedereen dat op haar beurt 'een vies en vuil spelletje' mag vinden, maar zo zout hoeft het voor mij niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:08

liespr schreef:
Het zijn alleen paardenmensen die zich druk maken om paardenwelzijn. Mensen die nog nooit op een stal zijn geweest (=een leek), kennen vaak het verschil niet eens tussen een hoofdstel en een halster. Een springzadel is anders dan een dressuurzadel? Zal hen een worst wezen... Dus in dat opzicht hoeven we leken helemaal niks uit te leggen, die liggen echt niet wakker van loodlijnen of beenzettingen.

Daarbij, even los van de internet discussies. Zo slecht gaat het niet met de paardensport. Ik was 2 dagen op Jumping Amsterdam als toeschouwer en de tribunes zaten voller dan ik ooit gezien heb. En ik ben toch zo ongeveer 15 jaar lang trouwe bezoeker. Sowieso was de zaterdag in de middag zowel als de avond helemaal uitverkocht. Dit geldt voor meerdere paarden evenementen, ze worden onwijs druk bezocht gelukkig.

Klopt, ook wedstrijden zijn de laatste paar jaar echt druk kwa deelname. Ik zie het juist groeien

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:03

Veronica2 schreef:
Ze hebben er geen bal mee te maken en gebruiken, misbruiken is misschien een beter woord, voor hun eigen verhaaltje en dat is best vies en vuil. De beslissing van de provincie had niks met dierenwelzijn te maken.

PvvD zijn tegen subsidie/sponsoring vanuit de overheid voor sportevenementen met dieren.
Als een overheidsinstantie beslist daarmee te stoppen mogen ze gerust uiten dat ze daar blij mee zijn.

Dat is niet vies en vuil.