Stikstofakkoord België brengt de paardensport in gedrang

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Stikstofakkoord België brengt de paardensport in gedrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:10

Best heftig hoe afgedwaald mensen kunnen raken

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:17

... het woord
'uitvluchtmogelijkheid'
vind ik wel pregnant.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:20

Sorry maar what even is dit topic _O-

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:35

Mirranda schreef:
Citaat:
De vervuiler gaat betalen en door de invoering van dit systeem wordt het meetbaar. Heel goed dus!

Je hebt werkelijk geen idee wat dat voor gevolgen gaat hebben. Complete sectoren leggen het loodje, enkel een paar grote bedrijven (die nu ook al behoorlijk domineren) zullen dit systeem kunnen betalen. Dus weer vermogende bedrijven die nog vermogender worden over de rug van kleinere ondernemers/importeurs en de consument betaald dit uiteindelijk allemaal. Hoeveel ga je nog overhouden van je salaris denk je?

Het blijft ook niet bij deze producten.

Ik heb geen idee? Grappig, vanmiddag nog een meeting over gehad.

Ten eerste: Dit jaar geld het voor de beursgenoteerde bedrijven en zo wordt het per jaar uitgespreid. Tuurlijk zullen alle leveranciers die leveren aan beurgenoteerde bedrijven dit gaan merken, maar het is wel de enige manier om de vervuilers te laten betalen.

Bedrijven gaan niet omvallen om deze regel. Ik begrijp best dat je er angstig van wordt als je het niet helemaal begrijpt en als je de angstzaaierij van FvD blijft volgen. Maar het is een heel mooi en eerlijk systeem. Maar eerlijk, ik begrijp ook werkelijk niet waarom mensen bang worden van het WEF. Al hun agenda punten zijn broodnodig en juist heel eerlijk voor de gehele wereld.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:38

Pff wat een reactieś. Mensen kunnen echt in die internet fuik getrokken worden en geloven alles. Gelukkig denkt het grootste gedeelte nog wel gewoon normaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:39

Verdeel en heers is in ieder geval een van de strategieën die behoorlijk goed werkt .. :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:39

Ik heb die afkeer en angst voor het WEF ook nooit begrepen. Ze hebben prima agendapunten inderdaad.
Maar er is blijkbaar een hoop geld te verdienen met het angst zaaien en mensen tegen elkaar op zetten. Eigenlijk is het vooral heel triest hoe een kleine groep mensen zo die fabeltjesfuik in wordt gezogen en alles voor waarheid aanneemt wat hun goeroes beweren en zich zelf ook ineens alwetend wanen.. Het dunning-krugereffect..

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:36

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om elkaar niet persoonlijk aan te vallen en een discussie op een manier te voeren dat elkaar niet in de haren wordt gevlogen. Ik heb om die reden ook wat berichten verwijderd.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:41

En de reactie van elcid waar ik over viel, over de deugers die met hun kop in hun kont lopen, mag blijven staan?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:46

lies schreef:
En de reactie van elcid waar ik over viel, over de deugers die met hun kop in hun kont lopen, mag blijven staan?

Dat is toch geen persoonlijke aanval?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:23

Mijn reactie daarop was dat ook niet, maar is wel verwijderd.

edit; plus we weten allemaal dat ‘deugen’ tegenwoordig staat voor iets fouts, ergens zei iemand tegen mij al deugkneus.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:04

Sinds wanneer is deugen niet meer deugdelijk?
Als we allemaal “ de Dikke” naast ons neer gaan leggen wordt duidelijk communiceren helemaal een uitdaging. Met alle gevolgen…

Ik schrik hoe snel en simpel mensen ( mogelijke ) gevolgen van nieuwe wetten afdoen als wappie gedachten.
Het is niet zo moeilijk oorzaak en gevolg te bedenken zolang je met een open blik naar de problematiek blijft kijken. Ongekleurd wel te verstaan. Wat gaat deze wet nu precies voor mij tot gevolg hebben? Daar is niets wappie aan! Maar met gezond verstand gewoon eens goed onderzoeken. Dat staat los van politieke gezindheid. Dat komt pas om de hoek kijken als je weet wat de gevolgen gaan zijn van zo’n nieuwe wet. Dan weet waar je op wilt stemmen om deze wetten te behouden of juist af te schaffen.

* de overheid controleert al iedere cent die we uitgeven. Betaal daarom zoveel mogelijk digitaal! Dan weten ze echt alles. Typisch Nederlands. Kijk naar Duitsland of Belgie, daar wordt nog heel veel contant betaald. Met als reden dat het niemand wat aangaat waar je je geld aan uitgeeft. Of je tomatensoep of groentesoep bestelt. Welk toiletpapier je koopt. Neem nog meer klantenpassen van winkels dan weten ze helemaal alles. Vorige week betaalde iemand me met 200 euro. Kon het in NL niet eens meer wisselen bij een bank zonder aan te moeten tonen van wie het kwam, waarvoor en waarom er niet digitaal was overgemaakt? Ik was op voorhand al verdacht. Ze zijn in NL knettergek geworden!

In Belgie stellen ze maar één vraag: welke biljetten wilt u er voor hebben? En dat is meer dan voldoende..
Nederland is volledig doorgeslagen met het verzamelen van persoonlijke data. We hebben er totaal geen grip meer op. Waar het blijft, wie het gebruikt en waarvoor… De komende jaren zullen we zien wie, waar en waarvoor. Maar dan is het te laat.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:32

lies schreef:

edit; plus we weten allemaal dat ‘deugen’ tegenwoordig staat voor iets fouts, ergens zei iemand tegen mij al deugkneus.

Actie geeft reactie he?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 18:37

Mirranda schreef:
Dan ben je dus niet serieus geïnteresseerd in wat er speelt. Ook prima, maar ik ga er geen uitleg aan geven verder.

Wat een dooddoener. Ik vraag wie die machthebbers dan zijn, en jij komt met een slechte film aan. Je weet het zelf gewoon niet, daarom verschuil je je achter vage verdachtmakingen en onderbuikgevoelens.
Janet Ossenbaard-fan zeker?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:42

OleJon schreef:
lies schreef:

Actie geeft reactie he?

:')
Valt aan jou geen eer meer te behalen, dus ik laat het hierbij.

Lieser schreef:
Mirranda schreef:
Dan ben je dus niet serieus geïnteresseerd in wat er speelt. Ook prima, maar ik ga er geen uitleg aan geven verder.

Wat een dooddoener. Ik vraag wie die machthebbers dan zijn, en jij komt met een slechte film aan. Je weet het zelf gewoon niet, daarom verschuil je je achter vage verdachtmakingen en onderbuikgevoelens.
Janet Ossenbaard-fan zeker?

Ja, nee je moet zelf onderzoek doen..

Ik begrijp niet waarom de linkjes gewoon blijven staan, een film van Rumble, een column op de website 'gezondverstand', beiden websites die bewezen verspreiders zijn van nepnieuws en desinformatie. Maar bokt staat het allemaal toe en verwijdert alleen wat steken richting de mensen die de fabeltjesfuik ingezogen zijn. De betreffende sites zijn alleen maar uit op radicalisering en ontwrichting vd maatschappij.
Er zijn al genoeg mensen totaal de weg kwijt dankzij dergelijke websites.