fransje23 schreef:goldenarrow schreef:Roepen dat er zoveel jaarlingen de wereld overvliegen om maar overal ter wereld te showen is feitelijk onjuist. Zie mijn eerdere bericht

Heb ik het over zoveel?
Zoals je zelf al aangeeft worden er jaarlingen over de wereld gevlogen voor shows.

fransje23 schreef:Behalve dat de dieren ouder zijn, niet de hele wereld over worden gesleept en het niet meermalen per jaar is bijna hetzelfde.
goldenarrow schreef:Dit schrijf jij toch? En met daarna een reactie op iemand anders met 'Jaarlingen wel!'
Ja, dat schrijf ik
Eerste als verschil tussen de shows en de warmbloedkeuringen, tweede als antwoord op de stelling dat veulens niet de wereld worden overgevlogen.
Met jaarlingen gebeurt dat dus wel voor shows. Ook al is het aantal naar jouw mening klein is het nog steeds een feit dat het voorkomt.
Met het nieuwe concept wordt het misschien ook wel meer?
goldenarrow schreef:Kijkend naar de shows (want daar gaat dit topic over) vind ik 7 jaarlingen inderdaad niet bijster veel, waarvan van die 7 ook nog een aantal gewoon verhuisd zijn omdat ze gekocht zijn, niet eens specifiek voor de show. Specifiek voor deze show zijn het er zo uit mijn hoofd 2 of 3. Nou, nou, wat een slechte wereld die Arabierenwereld hoor! Ik heb ook zelfgefokte jaarlingen naar China laten vliegen omdat ze daar gekocht zijn, krijg nog regelmatig filmpjes van de eigenaren van dieren die er super verzorgd en blij uit zien, maar ik zal wel een dierenbeul zijn dat we dat zomaar toelaten. En iedereen die een paard importeert is natuurlijk ook een enorm slecht mens.
/sarcasme
Ik begrijp dat het je aan het hart ligt omdat het je passie is. Dat is natuurlijk ook duidelijk te merken aan deze post.
Daar ga ik dan ook niet verder op in.