purny schreef:@DP: Nee dat niet. Ik ben zelf ook al lang niet meer op de madurodammanege geweest. En ik ga dit topic verlaten.
De eerste groep wordt losgegooid, daarna worden ze omgewisseld. Met vakanties zijn de paarden ook vrij maar worden ze wel gereden.
Ik heb een aantal maneges gezien en ook op die maneges gereden maar het meeste welzijn van de paarden was op de madurodam.
Net wat ik al eerder aangaf. Voor de randstad is dit goed vind ik. Want in de randstad kun je nou eenmaal geen weidegang bieden.
En dan is het dus oke want randstad kan niet meer bieden?
Tijd om het op te doeken dus
Manege uit OP, manege waar jij het over hebt. Plus al dat soort stallen.
Niet meer van nu
Het is geen 1980 meer, ik wist niet beter...
dat weet men wel, maar men WIL niet beter. Voor eigen plezier.

60 paarden op die postzegel is absolute waanzin. Ben toentertijd al weggegaan omdat ik vond dat er te weinig ruimte was voor de paarden. Ook die tijd was de samenwerking met de Madurodammanege al moeilijk en de gemeente heeft altijd dwarsgelegen bij het vragen voor meer ruimte voor de stal. Belachelijk dat dit Natura2000 gebied is geworden. Het "bosje" ligt vol met een voetbalvereniging, een handbalvereniging, een tennisvereniging een scouting club etc etc. Waar de voetbalvereniging en de handbalvereniging gewoon meer ruimte kregen, kreeg de manege dat niet. Heb altijd t idee gehad dat de gemeente de paarden daar gewoon weg wil hebben. Als je met je paard naar t strand wil moet je een enorme drukke kruising oversteken. Het verkeer is in de laatste jaren alleen maar toegenomen. Dus paarden daar is inderdaad verre van ideaal.
. Ben het wel met je eens hoor, er worden hier op dit forum te vaak dingen tegen een soort fantasiemeetlat gelegd die elke realiteit te boven gaat. Ja, er is een ideale droomwereld waar alles perfect is, iedereen tevreden, elk paard gelukkig en nooit meer oorlog. Maar je hebt ook nog de realiteit in 2023 en die staat daar mijlenver vanaf. Maneges zijn superbelangrijk en in een stad eigenlijk nog veel dan daar buiten. De functie die het heeft voor kinderen die daar met dieren bezig kunnen zijn en kunnen leren rijden onder goede begeleiding, wat wil je nog meer. Het gaat mij persoonlijk heel erg aan het hart als maneges zo door het slijk gehaald worden door een stel toetsenbordcowboys. Aan alle dingen zitten meerdere kanten en bekijk het eens van een andere kant. Hulde aan elke manegehouder die zijn hoofd boven water kan houden.