Nikass schreef:Dat gaat allemaal nog niet snel genoeg.
Ik sta nu heel anders bij een Duitse spoorwegovergang, waar je altijd voor je gevoel uren staat te wachten bij gesloten bomen voordat eindelijk die trein komt.
Als die bomen eerder dicht gaan, is er meer tijd om onverhoopte situaties nog op te lossen.
Ik ken plekken hier in Nederland waar ik heb meegemaakt dat ik net twee stappen zet om het spoor over te steken, de alarmbel gaat, de bomen gaan dicht en ik red het met een sprintje nog net voor de boom aan de andere kant gesloten is. Het gaat zó snel, dat ik dan denk: wat als ik nu met een rollator loop, of als ik toevallig struikel en val? Je hebt meteen geen schijn van kans meer.
Lang leve de lange rij auto's voor de Duitse spoorwegovergang, en je iets langere reistijd als je tien minuten heb staan wachten.
Edit: ik heb geen idee of er statistisch minder ongelukken gebeuren bij Duitse spoorwegovergangen.
Wij hebben een veeeeeel drukker en voller spoorwegnet dan onze buren.
Een ruimere afstelling van de overweg zou op sommige trajecten betekenen dat de overweg de hele dag dicht ligt

Daarnaast hebben diverse onderzoeken aangetoond dat het langer gesloten hebben van de bomen juist tot gevolg heeft dat mensen er omheen gaan. Met dus nog meer aanrijdingen tot gevolg.