Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Grainey schreef:Maar er zijn koersen voor tweejarige paarden, geloof ik? Lijkt me dat als je ze zo jong al traint en laat koersen dat dat ook niet een goede basis is voor een lang blessure vrij leventje.
Grainey schreef:Maar er zijn koersen voor tweejarige paarden, geloof ik? Lijkt me dat als je ze zo jong al traint en laat koersen dat dat ook niet een goede basis is voor een lang blessure vrij leventje.

fransje23 schreef:Grainey schreef:Maar er zijn koersen voor tweejarige paarden, geloof ik? Lijkt me dat als je ze zo jong al traint en laat koersen dat dat ook niet een goede basis is voor een lang blessure vrij leventje.
Onderzoek wijst anders uit
Al ben ik ook geen voorstander van jonge paarden die al van alles moeten.
Maar die bezwaren heb ik ook bij de KWPN hengstenkeuring.

Zoals je ziet zijn dit allemaal oude studies dus niks nieuws wat we eerder nog niet wisten. prompter schreef:Ik kan me er zo geen voorstelling van maken Koper, heb je een plaatje? Misschien elbow boots, of van die riempjes die de kniebeschermers op zijn plek moeten houden?
Ponytante schreef:Qua vraag Koper, op deze foto zie je en kniebeschermerophangers (blauw) en hobbles die je mogelijk bedoelt (rood). Hobbles zie je in Europa niet, hier wordt allen gedraaft. Hobbles gebruiken ze in US op pacers, telgangers. Lijkt me redelijk gevaarlijk bij strukelen of galop, maar ze doen het al jaren, dus.
Talloze koersen bekeken, en natuurlijk kan ik net die ene koers waarin ik 2 of 3 paarden er mee zag niet meer vinden
Ik blijf zoeken. Het zijn in elk geval niet die hobbles, dat beeld kende ik wel. En ook niet die andere dingen. Als ik het vind zal ik een screenshot maken.
Koper schreef:Ik heb nog een vraag voor de deskundigen. Wat zijn de lussen die sommige paarden om de voorbenen hebben zitten? Hoog om het been, en de lus loopt naar de singel ter hoogte van het startnummer.
Waar zijn die lussen voor?
Chrissie schreef:Koper schreef:Ik heb nog een vraag voor de deskundigen. Wat zijn de lussen die sommige paarden om de voorbenen hebben zitten? Hoog om het been, en de lus loopt naar de singel ter hoogte van het startnummer.
Waar zijn die lussen voor?
Heb de lijst van toegestane harnachement erbij gepakt van de NDR maar ik kan niet iets vinden wat aan je omschrijving voldoet. Weet je nog waar je het hebt gezien?