Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ja klopt, gaat het wel om iets andere bedragen.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... en/veevoer
_San87_ schreef:Elisa2 schreef:Ja klopt, gaat het wel om iets andere bedragen.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... en/veevoer
Ik zie een scheiding tussen productiedier en gezelschapsdier, even platgeslagen gezegd.
Dan vind ik het helemaal niet raar dat paardenvoer naar 21% gaat. Paarden zijn in de huidige tijd nauwelijks nog productiedier. Natuurlijk zie ik ook liever geen verhoging, maar logisch vind ik het wel.
tamary schreef:_San87_ schreef:
Ik zie een scheiding tussen productiedier en gezelschapsdier, even platgeslagen gezegd.
Dan vind ik het helemaal niet raar dat paardenvoer naar 21% gaat. Paarden zijn in de huidige tijd nauwelijks nog productiedier. Natuurlijk zie ik ook liever geen verhoging, maar logisch vind ik het wel.
Zoals de quote/link van mij eerder aangaf : al het veevoer wordt 21%. Niet enkel (hobby)paarden, ook de brokjes voor de melkgeiten, schapen, enz. Die scheiding was er inderdaad, maar vervalt geheel.
Dees schreef:En om er maar op te wijzen: de welvaart in NL gaat er de komende jaren nog verder op achteruit. We staan internationaal gewoon niet meer zo goed in de wedstrijd, heel Europa niet. De wereldmacht verschuift. Onze Westerse manier van leven staat al onder druk en komt nog verder onder druk te staan.
Al stem je op de grootste ontkenner die er in Den Haag rondloopt, onze landelijke regering gaat hier echt geen moer aan kunnen veranderen.
Dus wees slim, bereid je voor op economisch nog krappere tijden. Zorg dat je niet in de schulden komt.
Dat geldt ook voor ondernemingen "in de paarden". Een slimme ondernemer kent zijn markt en bereidt zich voor op wat komen gaat.
Dees schreef:Zolang menig paardenliefhebber nog gretig 150 euro stukslaat op "een leuk setje van ES" en het ook normaal vindt om een dikke SUV te rijden om wekelijks naar een wedstrijd te gaan a 15 euro startgeld per start....
Dan moet er nog heel wat veranderen eer paardje hebben onbetaalbaar mag worden genoemd.
Los daarvan, "vroeguh" was paardrijden gewoon voor de mensen met een dikke portemonnee. Ik vind het maar raar dat het nu ineens voor iedereen moet zijn en blijven. Als je een bescheiden inkomen hebt, moet je gewoon af en toe kiezen waar je je geld aan uitgeeft.
Dat wil niet zeggen dat "Nederland naar de kl0te" gaat, dat betekent gewoon dat de inwoners van NL af en toe een pas op de plaats moeten maken. De levensstandaard in NL is nog altijd buitengewoon hoog.
Geen krokodillentranen om wat BTW verhoging svp. Dat kán domweg niet je grootste probleem zijn
hakkipilke87 schreef:tamary schreef:Even apart van paarden, konijnen en hobby schapen/geiten. Ook een aantal groepen veehouders krijgt hier ellende mee. Niet meteen de melkveehouderij, die verbouwt veel voer zelf, maar kippen en varkens is een iets ander verhaal. Maakt voor duurdere eieren, kip en spek. Tot nu toe redelijk betaalbare bronnen van eiwit.
maar die krijgen de btw terug
ruitje schreef:Ik ben benieuwd hoe jullie vinden dat een pensionstalhouder zich dan zou moeten voorbereiden?
Duurder worden kan niet volgens jullie theorie. Bezuinigen dan? Minder ruwvoer? Minder stro? Minder onderhoud aan je accommodatie?
Dan volg je de tendens in de maatschappij ook niet echt![]()
Ben zeer benieuwd
ruitje schreef:Ik ben benieuwd hoe jullie vinden dat een pensionstalhouder zich dan zou moeten voorbereiden?
Duurder worden kan niet volgens jullie theorie. Bezuinigen dan? Minder ruwvoer? Minder stro? Minder onderhoud aan je accommodatie?
Ben zeer benieuwd
MarlindeRooz schreef:En wat dacht je van de vergrijzing dan? Er zijn 2 opties:
1. Iedereen gaat minimaal 4 kinderen krijgen
2. We laten vluchtelingen binnen
Als we beiden niet doen heb je zometeen niemand meer die jou kan opereren, verzorgen, helpen in de winkel, je straten kan leggen etc.
Hoe zien de anti-vluchtelingen en nexit mensen dit probleem?
Ben zeer benieuwd
joyce B schreef:De aarde moet in zijn totaal vergrijzen.
Dus dit is een fase waar we doorheen moeten om tot een duurzamere wereld te komen. Hoe minder mensen, hoe meeer welzijn en welvaart voor iedereen mogelijk is. Op een duurzamere manier.
Wat kan helpen is weer terug naar bejaardenwooncomplexen en tehuizen. En dan hoge kwaliteit van leven met goede zorg, die betaalbaar blijft omdat de ouderen dicht bij elkaar wonen.
Dat scheelt enorm veel reistijd en brandstofkosten van zorgpersoneel.
In die 10 minuten reistijd tussen cliënten hadden ze iemand anders naar de wc kunnen helpen. Of even kunnen zitten praten met een cliënt die anders eenzaam weg zou kwijnen. Met een kopje koffie/thee. 2 vliegen in 1 klap. Minder werkdruk, meer tijd en echte aandacht voor mensen.
De afschaffing van bejaarde tehuizen beweging naar meer thuiszorg heeft echt 2 problemen opgeleverd. De doorstroom van gezinswoning naar kleiner wonen, waardoor er woonruimte vrij kont voor nieuwe gezinnen stokt , en de zorg is duurder geworden met minder zicht op de cliënten en grotere kans op eenzaamheid en gevaarlijke situaties vanwege gebrek aan toezicht. Meer Mantelzorg wordt gevraagd, maar ook dat beide partners meer uren gaan werken. Dat botst met elkaar.
De nadruk op economische groei, vooral van de "maakindustrie" moet er af. Meer richten op diensten (mensenwerk)en minder op verbruik van kostbare grondstoffen.MarlindeRooz schreef:En wat dacht je van de vergrijzing dan? Er zijn 2 opties:
1. Iedereen gaat minimaal 4 kinderen krijgen
2. We laten vluchtelingen binnen
Als we beiden niet doen heb je zometeen niemand meer die jou kan opereren, verzorgen, helpen in de winkel, je straten kan leggen etc.
Hoe zien de anti-vluchtelingen en nexit mensen dit probleem?