Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Omdat je ervan uitgaat dat de producten op andere plekken geproduceerd kunnen worden ..
als dat daar niet kan (vanwege geen vruchtbare grond, slecht klimaat e.d) is de keten wel logisch denk ik.
Maar goed, het ligt eraan waar het heen gaat dusik weet dat niet precies ..
Duitsland toch vnl? Das niet heel ver weg?
verootjoo schreef:Hoe kom je aan die cijfers? Die van Denemarken kan ik me gewoon niet voorstellen. Daar staat niet eens 1 koe per hectare. Bovendien ziet de natuur er daar ook niet aangetast door de stikstof uit.
Cer schreef:En dan stoppen we met 'onze' handel en dan halen we inferieure producten vanuit andere landen, die daar dan wel vervuilen en geld mee verdienen..
Elisa2 schreef:verootjoo schreef:Hoe kom je aan die cijfers? Die van Denemarken kan ik me gewoon niet voorstellen. Daar staat niet eens 1 koe per hectare. Bovendien ziet de natuur er daar ook niet aangetast door de stikstof uit.
Dat kan nog weleens tegevallen, ken inmiddels al een aantal boeren die geemigreerd zijn naar Denemarken omdat ze daar wel fatsoenlijk kunnen boeren. Mijn vermoeden is dat er meer ruimte is en de natuur daardoor ook minder aangetast raakt.
DuoPenotti schreef:https://www.texelsecourant.nl/nieuws/al ... r-stikstof
Interresant
Betreft Denemarken.
6 miljoen mensen...
Incl hun aantal auto's enz
Toffeltje schreef:Ik denk dat er toch wel een groot verschil zit tussen koeien en paarden qua uitstoot. Onze paarden krijgen geen krachtvoer en hebben hooi van licht bemest land. Dat is wel een groot verschil met wat melkkoeien krijgen. Daarvoor moeten gigantische hoeveelheden soja geïmporteerd worden en moet het gras en maïs flink bemest worden. En met 50 paarden op hetzelfde land waar je anders zo'n 85 melkkoeien (plus waarschijnlijk nog flink wat jongvee) zul je toch flink wat minder uitstoten.
Shadow0 schreef:Maar als ik wat zou willen veranderen dan is het dat goedgelovige mensen ophouden met mee te gaan in dat dramatische 'de vleesindustrie is belangrijk voor ons voedsel.' Onzin. Dat gaat om geld, om meer geld en om heel veel geld, verder niks.
Citaat:Hoeveel vegetariërs zijn er?
In representatieve onderzoeken van de afgelopen 4 jaar door het RIVM, het Voedingscentrum en de Vegamonitor van Natuur & Milieu, is er onderscheid voor wat betreft de definitie van 'vegetariër'. Wat blijkt?
Volgens de ruimere definitie van ‘geen vlees eten’ kom je op 4 tot 6% van de Nederlandse bevolking (gemiddeld 5%: 860.000 Nederlanders). 2% van de mensen noemt zich vegetariër. Dit is constant door alle onderzoeken heen. Neem je de veganisten hierin mee, dan kom je op 3% van de Nederlandse bevolking die vlees noch vis eet. De resterende 1 tot 2% eet geen vlees, maar wel vis.
DuoPenotti schreef:https://www.texelsecourant.nl/nieuws/al ... r-stikstof
Interresant
Betreft Denemarken.
6 miljoen mensen...
DuoPenotti schreef:Nee het gaat om een lekker eerlijk stukje vlees wat in Nederland gemaakt word op een betere manier dan elders in de wereld.
Citaat:En dat er mensen zijn die graag helemaal geen vlees eten dat mag, maar dat is een rote minderheid.
Die wel doen alsof ze een meerderheid zijn. Dat wel... zoals met elke discussie lijkt wel
Citaat:En geld, de vegetarische slager is een filantropische instelling begrijp ik.....
Raineri schreef:DuoPenotti schreef:https://www.texelsecourant.nl/nieuws/al ... r-stikstof
Interresant
Betreft Denemarken.
6 miljoen mensen...
Bijzonder hoe hij scheikundige modellen probeert te bekritiseren met middelbare school scheikunde.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 1321002918
Daarnaast, zelfs degene die de agro sector tot export product heeft verheven ziet in dat dit niet oké is. Het gaat om de idiote gedachte dat wij de wereld moeten voeden met alle gevolgen van dien. Er zijn gewoon geen logische ketens opgebouwd. Laat de landen zelf grotendeels hun voedsel weer verbouwen. We hebben het daarnaast over primaire levensbehoeften. Iedereen heeft recht op betaalbare gezonde voeding. We zien allemaal in de supermarkt dat gezonde producten het duurste zijn. En dat groente x uit Nederland duurder is dan uit Spanje. Welke prijs is eerlijk?
Shadow0 schreef:Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Het gaat niet om vegetarisch eten als keuze... maar ALS je het hebt over voedseltekort in de wereld, dan zijn groenten en granen de manier om veel mensen van voedsel te voorzien, vlees niet, want dat is veel inefficiënter. Komt geen ideologie bij kijken, da's gewoon de werkelijkheid.
.
DuoPenotti schreef:En het meeste staat voortaan gelijk aan geen?
Ja niet iedereen is veganist, de meeste mensen willen ook vlees. Juist buiten Nederland stijgt de vraag nog steeds.
Wil je verandering, lobby daar eens zou ik zeggen....