Rizette schreef:Vuurvleugels lijkt op de titel terug te vallen dat BOEREN moeten zorgen voor meer schaduw. De reactie is nogal vaag over wat er precies gebeurt is in die stal in haar stage, wat ze heeft moeten doen en wat daarvan het gevolg was en waarom dat zo'n probleem was. Dus neem aan dat we nog meer zullen horen. Zoals het nu gesteld wordt is het meer een vage reactie uit frustatie over een stage ervaring maar met uitleg kan het best een andere kant op gaan zodat het hier wel passend is.
Mwuah, het was vooral een beetje frustratie over de (door mij zo opgevatte) stelling dat mensen die klagen over veehouderij geen idee hebben over hoe het er daadwerkelijk aan toegaat op een boerderij. Maar het was inderdaad off-topic en vaag geformuleerd, excuus.
Het was een verplichte stage die ik MOEST halen omdat dit al de herhaling was. De eerste had ik niet gehaald doordat ik weggepest was door de boer en diens hulp. Haalde ik deze stage niet, dan was het einde opleiding (Manager Dierverzorging niv. 4, verkort). Dat kon ik me niet veroorloven. Dus heb ik geweld moeten gebruiken tegen de dieren en de gevolgen van dergelijk geweld gezien. Verder zal ik er niet op ingaan want daar wordt niemand vrolijk van en is inderdaad off topic.
Wel on topic, nav een andere opmerking over mijn stage: ik liep stage in hoogzomer, de varkens liepen 24/7 binnen in een vrijwel niet geventileerde megastal. Dus die hadden ernstig last van de hitte ja, maar niet omdat ze in de volle zon stonden. Het gekke was dat ze hectares aan wei hadden (ook zonder schaduw, overigens) maar daar nooit wat liep.
Nogmaals, excuses voor het ietwat verbolgen off-topic padje. Terug naar on-topic!