pateeke schreef:Ik vind het frappant dat die man zulke verklaringen aflegt, aangeeft behandeld te willen worden voor o.a. zijn alcohol en druggebruik, deskundigen aangeven dat hij best behandeld wordt en de rechter dan oordeelt dat hij enkel een taakstraf krijgt omdat hij 'alleen terecht staat voor het misbruik van de pony'.
Ze laten op die manier echt een kans liggen om 'erger' te voorkomen (niet dat misbruik van een pony niet erg is, maar ik bedoel preventie van zedendelicten op kinderen). En als hij dan later wel kinderen lastigvalt, is het "oh wat jammer dat hij nooit begeleid werd voor zijn problemen".
Dat komt omdat de rechter niet anders kon oordelen dan dit. Er zijn richtlijnen en regels waar hij zich aan moet houden. Zou hij anders geoordeeld hebben dan zou dat oordeel in hoger beroep of cassatie van tafel zijn gegaan. Als je dit wilt veranderen zul je het bij de politiek moeten zoeken.
Geloof mij dat zowel de ovj als de rechter die verplichte behandeling graag opgelegd hadden maar ook zij zijn met handen en voeten gebonden aan onze wet.