Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Kun je als ruiter niet gewoon lekker je trailer bovenaan het parkeerterrein zetten (lekker rustig en uit de weg van de meeste andere bezoekers ook meteen) en via dat smalle paadje aan de rechterkant naar het strand...? Of kun je daar niet op vanaf de parkeerplaats?
Lusitana schreef:Ja, sorry hoor, maar dan ga je gewoon naar een ander strand?
manic schreef:Dit soort discussie heeft destijds ook bij Noordwijk/Langevelderslag opgang gespeeld. Mocht ook ineens niet meer, maar een goed alternatief was er eigenlijk ook niet.
De gemeentes houden zich in dit soort gevallen gewoon van de domme en geven niet thuis.
Staat los van mest opruimen of niet, ze willen gewoon geen paarden op het strand meer, net zoals honden ook steeds meer geweerd worden.
Elisa2 schreef:Jammer..
Wat ik niet snap..waarom niet gewoon een ruiterpad maken naast de strandopgang voor mensen, waar paarden en honden doorheen kunnen? Gewoon zorgen dat de boel elkaar niet kruist..mestscheppen met poepbak neerzetten en duidelijke regels en als de ruiters dan op de voor hun bestemde paden blijven is er toch geen probleem?
Het is voor mensen toch ook leuk om paarden op het strand te zien? Mits ze niet de hele tijd in de mest trappen en op de daarvoor bestemde tijden?
Elisa2 schreef:Ik woon niet vlakbij het strand dus baseer het ook maar op de enkele ervaringen die ik er zelf mee had. En uiteraard is mijn beeld gekleurd.
Dat duinzand is inderdaad niet in te rijden, snap niet dat daar dan niet wat houtsnippers doorheen kunnen oid. Zodat het wel te rijden is, gewoon alleen even op de ergste stukken. Dat ze het ook wel gewoon goed aanpakken.
_San87_ schreef:Als ik zie hoe sommige paardeneigenaren zich gedragen, kan ik dat niet raar vinden. In volle galop tussen de badgasten door, springen over de paalhoofden, levensgevaarlijk. Los van alle mest op de paden, het strand en in het water.
fransje23 schreef:Lusitana schreef:Ja, sorry hoor, maar dan ga je gewoon naar een ander strand?
Zo simpel is dat niet zeker niet als je geen auto en trailer hebt.
Als je dat wel hebt zijn plekken waar je goed kunt parkeren en makkelijk het strand op kunt met je paard vrij schaars.
Tussen IJmuiden en Hargen zit nu feitelijk niet zoveel.
Ik ga nog weleens heel vroeg in de ochtend naar Egmond aan Zee maar dat is ook niet ideaal.
manic schreef:_San87_ schreef:Als ik zie hoe sommige paardeneigenaren zich gedragen, kan ik dat niet raar vinden. In volle galop tussen de badgasten door, springen over de paalhoofden, levensgevaarlijk. Los van alle mest op de paden, het strand en in het water.
Het vervelende is dat de meeste ruiters prima rekening houden met de medemens en de galop bewaren voor een net wat rustiger stuk waar paarden wel toegestaan zijn (wellicht enkel tussen bepaalde tijden), maar dat je op die rustigere stukken dus niet (meer) legaal kan komen omdat de strandopgang en het directe strandopgang niet meer mag.
Lusitana schreef:fransje23 schreef:
Zo simpel is dat niet zeker niet als je geen auto en trailer hebt.
Als je dat wel hebt zijn plekken waar je goed kunt parkeren en makkelijk het strand op kunt met je paard vrij schaars.
Tussen IJmuiden en Hargen zit nu feitelijk niet zoveel.
Ik ga nog weleens heel vroeg in de ochtend naar Egmond aan Zee maar dat is ook niet ideaal.
Het is wel zo simpel. Je KIEST om illegaal ergens heen te gaan. Er zijn plenty mensen die nooit een strand zien, het is geen noodzaak, het is een wens.
Als het niet mogelijk is, ga je niet. Dan ga je niet maar regels negeren omdat jij zo nodig het strand op wilt.
Of je gaat in gesprek met de gemeente en probeert tot een oplossing te komen.
Waarom denk je dat je overal recht op zou moeten hebben?
fransje23 schreef:Pardon? Denk dat je mijn reactie niet goed gelezen hebt.
Waar zeg ik dat je het illegaal moet gaan doen?
Ik ga dus niet meer naar die opgang maar zoek een alternatief waar het nog wel is toegestaan.
Zeg alleen dat het mij irriteert dat de gemeente geen alternatief heeft en dat het ook buiten het badgastenseizoen niet is wordt toegestaan.