Bielsje schreef:princequillo schreef:Dat was ik, en die vergelijking gaat niet zozeer om de inhoud van de programma's. Puur en enkel om de opmerkingen die zeggen dat undercover opnames niet zou kunnen. Het lijkt mij toch heel logisch dat je in dit soort gevallen verborgen camera's gebruikt? De zorgboerderij die wordt genoemd bijvoorbeeld, was anders echt niet zo gevallen. Dat was ook gewoon een "bedrijf" met personeel en "dieren" (mensen). Als je weet dat er gefilmd word, worden er vaak wel maatregelingen genomen om alles zo priem mogelijk te laten zien. Dit soort programma's doen niet vaak iets zonder dat ze daar aanleiding toe hebben. Vaak is dat door ingekomen tips of andere dingen die ernaar wijzen dat er wellicht iets niet pluis is.
Ik zeg ook absoluut niet dat onaangekondigd filmen niet goed kan zijn. Maar het verzoek om eerst het ruwe materiaal te zien is imo niet raar en als ze dat niet willen, lijkt mij dat meer te zeggen over hoe ze hem neer willen zetten dan over hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat...
Dat ze dat verzoeken vind ik an sich ook niet raar hoor. Dat ben ik met je eens.
Maar dat laatste vind ik niet. Dat kun je om meerdere redenen niet willen. Ze willen dus blijkbaar wel met hem om tafel, maar niet op zijn voorwaarden. Het gaat hier ook om een man die veel invloed heeft op het paardencircuit in Denemarken die ook nog eens vaker op zijn vingers is getikt en daar niet van heeft willen leren. Hij heeft in ieder geval diepe zakken en ook een invloedrijke familie. Wellicht zijn ze best wel bereid om hem de ruwe beelden te laten zien, maar op hún voorwaarden. Ik ga er ook van uit dat Helgstrand wel iets beter op de hoogte is van waar ze nu precies voor hebben gefilmd (gaat dit om dierenwelzijn? behandeling van werknemers? of andere dingen binnen het bedrijf? wie weet.)