Zoolgangster schreef:En dan te bedenken dat er mensen zijn in GB die de wolf daar ook willen her-introduceren.
Hoezo, 'ook'...?
De wolf kwam hier op eigen poten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wintu schreef:paars schreef:Welja, laten we het vee maar verplaatsen voor de wolf “omdat ze niet snel genoeg leren”; da’s toch de omgekeerde wereld!
Het alternatief is momenteel ze laten staan als prooi, vind ik een minder goed idee.
Loretta schreef:Tja in de UK kunnen ze nooit beweren dat de wolf zelfstandig is komen aanlopen.
En aangezien de UK niet bij de EU hoort kan de UK zelf beleid maken omtrent de wolf. En laat de UK nu net besloten hebben om voorlopig geen wolven te introduceren.
https://www.nhm.ac.uk/discover/news/202 ... -hold.html
Wintu schreef:Loretta schreef:Tja in de UK kunnen ze nooit beweren dat de wolf zelfstandig is komen aanlopen.
En aangezien de UK niet bij de EU hoort kan de UK zelf beleid maken omtrent de wolf. En laat de UK nu net besloten hebben om voorlopig geen wolven te introduceren.
https://www.nhm.ac.uk/discover/news/202 ... -hold.html
De wolf kwam van oorsprong ook in de UK voor.
Loretta schreef:Wintu schreef:
De wolf kwam van oorsprong ook in de UK voor.
Alleen kan hij daar niet zomaar aan komen lopen zoals hier vanuit Duitsland gebeurt zou zijn.
En ik zie de wolf ook niet met de Eurostar komen.
Wintu schreef:Nee dat meen je![]()
Ze willen de wolf herintroduceren daar, oa omdat ie daar vroeger voorkwam.
Citaat:26 mei 2024
Veulentje geboren in de kudde exmoor pony's op het Aekingerzand. Hopelijk overleeft het veulentje dit. Wil iedereen die het veulen ziet ons op de hoogte houden via: 06-26952282.
Hopelijk gaat er wat veranderen nu meneer Tel zich er mee gaat bemoeien. Hij heeft Bout advocaten ingeschakeld. Dit was al te lezen in de opmerkingen onder een voorgaand bericht.
Voor degenen die dat gemist hebben is hier de hele tekst van Lammert Tel
Update: gisteren is de eigenaar Mekelogisch Beheer in Ravenswoud door Bout Advocaten schriftelijk gesommeerd om de kudde daar per direct weg te halen. Doet hij dat dit weekend niet dan dient er zsm een kort geding bij de Voorzieningenrechter. Ik zal Staatsbosbeheer er ook in rechte bij betrekken waar deze meneer Mekel een samenwerking mee is aangegaan want die gaan al helemaal niet vrijuit.
Het is triest dat iemand die werkzaam is als wolvenconsulent voor de Provincie Drenthe zelf zijn eigen dieren verwaarloosd en deze als wolvenvoer daar in Appelscha laat grazen en alle zorg onthoudt en de instanties wegkijken.
Daar komt bij dat wolven zo opzettelijk worden geleerd om op veulens en paarden te gaan jagen en dan zeg ik als paardenliefhebber/ eigenaar woonachtig in dezelfde actieradius als de Appelschawolven: dit was een rode lijn, we gaan hier juridische stappen op ondernemen; er zal toch wat moeten gebeuren…
Lammert zelf reageert ook nu in de opmerkingen onder dit bericht:
Verschrikkelijk deze beelden! Maar dan wil je als hardleerse eigenaar, die al een paar veulens opgevreten zag worden door de wolf deze week, ook niet anders! Een veulen hoort geboren te worden onder toezicht, thuis met de camera erop en omgeven met zorg zoals wij voor onze dieren horen te zorgen!
Deze meneer Mekel en zijn vrienden van Staatsbosbeheer moeten worden gestopt en met een aantal paardenmensen komen we in actie zoals aangekondigd. Daarnaast wordt er naast de juridische stappen morgen door mijn advocaat een handhavingsverzoek bij de NVWA gedaan. We pikken dit niet langer, gaan de tanden erin zetten en laten dit niet meer los! Wat het ook vergt aan tijd en wat het aan geld ook kost. Deze mensen moeten keihard worden aangepakt!
Hopelijk is het voor het veulen en de pony’s niet te laat……
tienus63 schreef:Er worden juridische stappen gezet tegen de eigenaar en SBB om de ponies snel uit onveilige situatie weg te laten halen.Citaat:26 mei 2024
Veulentje geboren in de kudde exmoor pony's op het Aekingerzand. Hopelijk overleeft het veulentje dit. Wil iedereen die het veulen ziet ons op de hoogte houden via: 06-26952282.
Hopelijk gaat er wat veranderen nu meneer Tel zich er mee gaat bemoeien. Hij heeft Bout advocaten ingeschakeld. Dit was al te lezen in de opmerkingen onder een voorgaand bericht.
Voor degenen die dat gemist hebben is hier de hele tekst van Lammert Tel
Update: gisteren is de eigenaar Mekelogisch Beheer in Ravenswoud door Bout Advocaten schriftelijk gesommeerd om de kudde daar per direct weg te halen. Doet hij dat dit weekend niet dan dient er zsm een kort geding bij de Voorzieningenrechter. Ik zal Staatsbosbeheer er ook in rechte bij betrekken waar deze meneer Mekel een samenwerking mee is aangegaan want die gaan al helemaal niet vrijuit.
Het is triest dat iemand die werkzaam is als wolvenconsulent voor de Provincie Drenthe zelf zijn eigen dieren verwaarloosd en deze als wolvenvoer daar in Appelscha laat grazen en alle zorg onthoudt en de instanties wegkijken.
Daar komt bij dat wolven zo opzettelijk worden geleerd om op veulens en paarden te gaan jagen en dan zeg ik als paardenliefhebber/ eigenaar woonachtig in dezelfde actieradius als de Appelschawolven: dit was een rode lijn, we gaan hier juridische stappen op ondernemen; er zal toch wat moeten gebeuren…
Lammert zelf reageert ook nu in de opmerkingen onder dit bericht:
Verschrikkelijk deze beelden! Maar dan wil je als hardleerse eigenaar, die al een paar veulens opgevreten zag worden door de wolf deze week, ook niet anders! Een veulen hoort geboren te worden onder toezicht, thuis met de camera erop en omgeven met zorg zoals wij voor onze dieren horen te zorgen!
Deze meneer Mekel en zijn vrienden van Staatsbosbeheer moeten worden gestopt en met een aantal paardenmensen komen we in actie zoals aangekondigd. Daarnaast wordt er naast de juridische stappen morgen door mijn advocaat een handhavingsverzoek bij de NVWA gedaan. We pikken dit niet langer, gaan de tanden erin zetten en laten dit niet meer los! Wat het ook vergt aan tijd en wat het aan geld ook kost. Deze mensen moeten keihard worden aangepakt!
Hopelijk is het voor het veulen en de pony’s niet te laat……
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=4 ... tid=WC7FNe
Janneke2 schreef:"Een veulen hoort geboren te worden onder toezicht, thuis met de camera erop en omgeven met zorg zoals wij voor onze dieren horen te zorgen!"
...ik geef toe dat het off topic punt "wolf" een heikel punt is.
Maar dit vind ik wel een beetje driest.
Ik wens de rechter veel wijsheid toe.
josien_m_ schreef:De mooiste manier voor paarden om te leven in een ruim gebied met verschillende begroeiingen en zo vrij als maar kan in Nederland! De exmoors in Appelscha. En dat moet stoppen omdat er een roedel wolven woont. Zo zonde!
josien_m_ schreef:De mooiste manier voor paarden om te leven in een ruim gebied met verschillende begroeiingen en zo vrij als maar kan in Nederland! De exmoors in Appelscha. En dat moet stoppen omdat er een roedel wolven woont. Zo zonde!
sterregoud schreef:josien_m_ schreef:De mooiste manier voor paarden om te leven in een ruim gebied met verschillende begroeiingen en zo vrij als maar kan in Nederland! De exmoors in Appelscha. En dat moet stoppen omdat er een roedel wolven woont. Zo zonde!
Er zijn al 2 veulens verscheurd door wolven. Hun moeders hebben daarbij enorme angst en paniek ervaren.
Hoe kan je dit mooi noemen?
Rizette schreef:josien_m_ schreef:De mooiste manier voor paarden om te leven in een ruim gebied met verschillende begroeiingen en zo vrij als maar kan in Nederland! De exmoors in Appelscha. En dat moet stoppen omdat er een roedel wolven woont. Zo zonde!
Nou ik denk dat het sowieso niet zo´n roze wolk voor de dieren is /wordt als wat jij beschrijft , ik verwacht dat ze sowieso alle zorg missen
Citaat:Nou ik denk dat het sowieso niet zo´n roze wolk voor de dieren is /wordt als wat jij beschrijft , ik verwacht dat ze sowieso alle zorg missen
Citaat:Nou, zo erg zal het heus niet zijn. Zo'n wilde kudde staat over het algemeen z'n mannetje wel. Zonder wolf.
Voedsel scharrelen ze zelf bij elkaar, water is er ook wel. Verder zal er ook best wel overzicht zijn wb zieke dieren. En hoefsmid, een keer per jaar in een kraal gedreven worden is ook wel te doen denk ik.
Maar daar gaat het niet om. Hier gaat het om een kudde paarden in een gebied los te laten waar ook wolven leven. Prooidier versus roofdier. Dat is oneerlijk in een afgeheind gebied.