CharleyT schreef:
De reacties lezend ga ik niet uit van jouw 99,9% van Bokt enz. En: Maar omdat het Britt is enz, heb ik al jaren voorbij zien komen bij topics over welke beroemde en minder beroemde ruiter dan ook.
De namen van ruiters/paarden veranderen, maar de reacties en reacties op reacties blijven het Bokt ritueel volgen.
Natuurlijk heeft Bokt ook Kenners: de Echte kenners, vaak herkenbaar aan genuanceerde en onderbouwde
reacties. De Net niet Kenners, minder genuanceerd, niet al te blij met tegen reacties. En dan de Nep kenners, weinig nuances, ruiters/paarden worden zwart/wit opgehemeld of juist afgebrand
Dat is jouw idee van wie de kenners zijn en wie niet. Buiten kennis en ervaring, hebben mensen ook nog een karakter waardoor de ene zo reageert en de ander weer anders.
Anky kan zich ook niet zo geweldig verwoorden, maar zien veel Nederlanders als DE expert.
En wie gaat hier bepalen wie de kenners zijn? Wat men gepresteerd heeft? Hoeveel paarden iemand gereden heeft? HOeveel jaren mensen op, rond en tussen de paarden zit?
Ik sprak vd week iemand die alles wat ontwikkeling is, onzin vindt. Hij vindt zichzelf een echte paardenman en de rest maar rijkelui met paarden, maar ik weet zeker dat het grootste deel van paardenhoudend Nederland daar heel anders over denkt als ik vertel hoe hij paarden houdt.
Je weet niet via internet wat mensen weten, wat ze kunnen en hoe ze zich verdiepen om alles van het paard fysiek en mentaal te begrijpen.
Het is tegenwoordig veel te vaak zo dat iemand die een mooie site heeft of een blog bijhoudt en veel volgers heeft al snel als deskundig wordt gezien. Dat heeft niet zozeer met kennis en ervaring te maken, maar wel met een mooi verhaaltje kunnen ophangen.
En aangezien nog heel veel mensen problemen hebben met hun paarden, het rijden, de omgang etc, zoeken die zulke mensen om te volgen.
Denise_Storm schreef:Kan het niet gewoon van de spanning zijn en/of transportbeschermers? Op Insta het filmpje met die andere kleine witte pony stapt die namelijk wel over.
Ik gun het Britt en ik vind het onwijs tof dat ze dit bereikt. Het is en blijft een jurysport, maar ze deelt ook haar eigen twijfel en zenuwen. Dat vind ik naar kinderen - want ze is nou eenmaal een groot voorbeeld voor veel kinderen - ook heel goed en mooi.
Maar die laatste boodschap komt naar kinderen toe echt niet voldoende over. Ze zien vooral alles er omheen en dromen van een mooi, schoon paard, alle toeters en bellen, de bling, de prijzen etc. Als zij dan 1x zegt dat ook zij nog veel moet leren, wordt dat ook weer snel aan de kant geschoven, want ze is immers verder dan die kids.
En het is een veel te eenzijdig beeld voor kinderen.
Zoals eerder gezegd; ze mist zelf nog kennis en ervaring en maakt de verkeerde keuzes. Ze wil graag, maar door haar bekendheid en ik vermoed ook financiele mogelijkheden, slaat ze deze weg in. Niet omdat ze zelf goed weet hoe het moet. Ze doet wat haar voorbeelden doen en neemt alles voor lief aan. Althans, dat is dan een vermoeden, voor men weer daarover valt, maar het lijkt er wel erg sterk op als we kijken naar de afgelopen jaren met George.
Ik weet niet of ze nog veel km's maakt op andere type paarden, want dat zou ook goed zijn voor haar eigen ontwikkeling.
En wie begint over bekendheid..........Tja, zo werkt dat nou eenmaal. Ook publiek reageert op de bekende namen en niet per se op de beste ruiter.
Daarbij willen mensen graag ergens bij horen en zijn er maar weinigen die hun nek durven uit te steken om te zeggen; ik vind die of dit niks.
Dan krijg je dezelfde zwakke reacties als hier; doe het dan zelf beter, je bent jaloers etc. Mensen gaan nooit eens nadenken; zie ik het ook? Waar komt de kritiek vandaan?
Nu is het altijd gelijk een strijd, terwijl fatsoenlijk met elkaar in gesprek gaan veel meer zou helpen.