DuoPenotti schreef:Molfre,
Wie heeft het over een gezond paard in laten slapen?
Het ging over onverkoopbare paarden en om een of andere reden lijkt er steeds vanuit gegaan te worden dat dit zieke paarden zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Molfre schreef:Femke, ik ben het 1000% met je laatste alinea's eens. Ik snap niet hoe men hier zo makkelijk en onempathisch over kan denken.
Vreselijk dat je dit hebt moeten doormaken, ik hoop dat je er zelf qua gezondheid wat beter voor staat op z'n minst.
Zelf heb ik gelukkig de laatste stap (inslapen, 2 onverkoopbare paarden, 1 door ouderdom, 1 door karakter) niet hoeven maken. Maar ik heb mijn hele leven uitgekleed.
Ik vind dat er best wat meer begrip getoond mag worden door sommigen hier.
Hermelijnhof schreef:Absurd vind ik het. Als je een inkomen danwel vermogen hebt, dat zo laag is dat je nog maar nét een paard kunt onderhouden, dan moet je er dus niet aan beginnen. Want als de inflatie doorzet, zoals nu gebeurt, of als je paard een aantal keren achter elkaar pech heeft, medisch gezien, moet je het ook kunnen betalen. Dus mensen die nu in de klem komen, tsjaa...
Het feit dat steeds meer paardeneigenaren 'financieel in de klem zitten' zegt volgens mij vooral dat deze mensen in het verleden niet de juiste beslissing hebben gemaakt. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, schrijnende gevallen, maar in principe zou je geen paard moeten aanschaffen als je deze niet in tweevoud zou kunnen betalen.
Edit; typo
SjonnieZ schreef:Femke_Tweety schreef:Klopt.
Maar dat is een helse beslissing die haast niet te doen is.
Hoezo hels? Een dier een onzekere toekomst insturen is een oneerlijke en gemakkelijke beslissing want dan hoef je zelf niet de keuze te maken. Das pas hels… voor het dier wel te verstaan.
SjonnieZ schreef:Femke_Tweety schreef:Klopt.
Maar dat is een helse beslissing die haast niet te doen is.
Hoezo hels? Een dier een onzekere toekomst insturen is een oneerlijke en gemakkelijke beslissing want dan hoef je zelf niet de keuze te maken. Das pas hels… voor het dier wel te verstaan.
Molfre schreef:Dus dat is een keus die jij zo "effe" maakt? Geen problemen? Niet moeilijk? Doe je gewoon?
Weet niet wat ik daarvan vind...
Gini schreef:Ik snap niet waarom iemand dat geen helse beslissing mag vinden? Je paard laten inslapen enkel en alleen omdat je de centjes niet hebt, want het paard is nog gewoon oké paard, is toch hels? Dat is toch geen beslissing die je al fluitend neemt?
Gini schreef:Ik snap niet waarom iemand dat geen helse beslissing mag vinden? Je paard laten inslapen enkel en alleen omdat je de centjes niet hebt, want het paard is nog gewoon oké paard, is toch hels? Dat is toch geen beslissing die je al fluitend neemt?
Molfre schreef:SjonnieZ schreef:
Dus dat is een keus die jij zo "effe" maakt? Geen problemen? Niet moeilijk? Doe je gewoon?
Weet niet wat ik daarvan vind...
SjonnieZ schreef:Femke_Tweety schreef:
OleJon schreef:Snap niet dat bepaalde mensen zo makkelijk praten over inslapen.
Mijn dieren zijn een onderdeel van ons gezin.
Al zou ik ook elke dag droog brood moeten eten. Zij gaan voor.