Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Poekkie schreef:996981 schreef:
Waarom zou je het niet vragen? Je gaat toch geen privacy inleveren en daar ook nog geld bij moeten leggen? Voor mij zou het graag of niet zijn… je bent toch geen liefdadigheidsinstelling?
Je ziet het in veel topics terug zoals iemand al aanhaalde “wat zou jij betalen voor deze stalling” de vraag zou moeten zijn “wat wil ik verdienen”
Omdat niemand hier voor die faciliteiten de prijs zal betalen voor de duurste pensionstal met binnen en buitenbakken a volonté in de buurt.
En tjsa huur weides, verzekering, KI, kosten eigen paarden… heb ik toch allemaal. Dan beter toch een beetje inkomsten van pension dan helemaal alles van mijn loon moeten bijpassen.
Moest ik hier 20 paarden pension hebben staan dan zou het wel winstgevend zijn, maar niet om ooit van te kunnen leven terwijl de combi met een job haast niet meer mogelijk zou zijn.
mij zou het inleveren van mijn privacy niet waard zijn, maar die keuze moet iedereen zelf maken. DuoPenotti schreef:Die stal hadden wij wel kunnen betalen zonder in de knoei te raken hoor sp.... daar was het op berekend.
Goed nu ik ziek ben geworden was dat wellicht anders, maar dat schreef ik er bij, als ik gezond was gebleven
ikke schreef:Wat ik dan weer bijzonder vind is dat iedereen hier een mening over waarom het ook niet uit kan, terwijl ruim 60% (bijna 2/3!!) blijkbaar prima rond kan komen met de toko die ze hebben.
Waar gaat dit dus eigenlijk over??

Winged schreef:Veronica2 schreef:. Bij verkoop van je vastgoed kan je je restschuld van je hypotheek inlossen uit de opbrengst, maar vergeet niet dat er ook stallen zijn op grond die allang afbetaald is in een voorgaande generatie.
Ja, en hoewel dat onderpand al járen is afbetaalt (denk jij, in veel gevallen is dat niet zo)... In de tussentijd totdat de boel is verkocht moet men maar op water en brood leven? Geld dat in steen staat zit vast. Zolang dat niet is verkocht heb je het niet.

DuoPenotti schreef:De partner zou ik hier ook naast blijven werken, het zou mijn werk zijn geworden.
En ik weet dat je altijd mensen over de vloer krijgt met hun dingen
En of het goed gaat lopen weet je nooit, maar ik heb al een goede bak, droge weides, Veilige duurzame omheining, mooie omgeving. En meer dan 3 hectare. Dus zo gek lijkt me dat niet
Dus waarom niet. Net wat ikke zegt, niet alles lijd alleen maar verlies.
Zou ik en een dik vet salaris aan over gehouden hebben. Vast niet, maar had ik bij de baas ook niet.
Dus dat salaris van die bankdirecteur was ik al niet gewend en hoefde het dus ook niet op te brengen.
Maar waar ik op reageerde was dat jij het had over dat een goed pension niet kon zonder geld van ouders oid. En daar ben ik het dus niet mee eens.
Met van te voren hard werken en sparen was dit dus te kopen.
Dat me de absurde prijzen van nu dat niet meer gaat ben ik het wel mee eens.
Maar de meeste bedrijven die al bestaan hebben die niet gehad.
superpony schreef:DuoPenotti schreef:De partner zou ik hier ook naast blijven werken, het zou mijn werk zijn geworden.
En ik weet dat je altijd mensen over de vloer krijgt met hun dingen
En of het goed gaat lopen weet je nooit, maar ik heb al een goede bak, droge weides, Veilige duurzame omheining, mooie omgeving. En meer dan 3 hectare. Dus zo gek lijkt me dat niet
Dus waarom niet. Net wat ikke zegt, niet alles lijd alleen maar verlies.
Zou ik en een dik vet salaris aan over gehouden hebben. Vast niet, maar had ik bij de baas ook niet.
Dus dat salaris van die bankdirecteur was ik al niet gewend en hoefde het dus ook niet op te brengen.
Maar waar ik op reageerde was dat jij het had over dat een goed pension niet kon zonder geld van ouders oid. En daar ben ik het dus niet mee eens.
Met van te voren hard werken en sparen was dit dus te kopen.
Dat me de absurde prijzen van nu dat niet meer gaat ben ik het wel mee eens.
Maar de meeste bedrijven die al bestaan hebben die niet gehad.
Maar dan ben je zelf degene die dat "extra" geld heeft. Je weet zelf dat heel veel mensen dat niet kunnen kopen en betalen.
Het geld moet hoe dan ook echt ergens vandaan komen. Wij wilden wel in een dure regio starten en het startkapitaal bij elkaar krijgen was met 2 normale banen en mijn lesgeven daarnaast niet op te brengen.
Ik zeg ook niet dat het niet of nooit kan, maar wat je doorgaans ziet en tegenkomt. Een binnenbak van minimaal een ton zet je ook gewoon niet zomaar even neer. En je hebt het niet even terugverdiend.
Daar is ook dan weer; waarom beginnen mensen een stal? Zijn ze zelf fanatiek? Zijn ze klein begonnen en gaan uitbreiden? Is dochter/zoon of man vrouw lief fanatiek en kan de partner het makkelijk betalen? Was het bedrijf al in de familie en wordt het overgenomen?
Er komen cijfers wie het allemaal wel redden, maar het gaat om die 43% die het dus moeilijk heeft om uit de kosten te komen. Dan kijk je naar de oorzaken en waar het mis gaat. Dat zal per stal verschillen.
Maar heel veel mensen vergissen zich in de werkelijke kosten en tijd en energie die het kost.
En vaak is het zo dat als mensen geen geld zorgen hebben en plezier hebben in hun werk, ze niet snel klagen. Gaan er dingen mis, wordt het lastiger om de spirit erin te houden. Dan kan de laatste zelfs 1000 euro meer overhouden, maar toch meer moeite hebben om door te blijven gaan. Er zijn zoveel factoren die daarin meespelen.
Poekkie schreef:De hierboven vermelde stallen die het goed doen, zijn duidelijk verder gegaan dan alleen pension. Ik vraag me dan af hoe de winsten per pijler verdeeld zijn.