Boswachter mishandeld na aanspreken ruiter in Mook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Re: Boswachter mishandeld na aanspreken ruiter in Mook

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:41

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:43

Art_Ificious schreef:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe je vanop een paard of pony iemand zodanig kan slaan dat die er echt verwondingen aan kan overhouden.
Zelfs als iemand (boswachter in dit geval) vlak naast je staat lijkt me zo'n actie onmogelijk, de persoon die je wil slaan kan dan namelijk heel goed zien wat je van plan bent door de bewegingen van je armen.

Dan lijkt me eerder dat de ruiter afgestapt is. De boswachter heeft vastgepakt ervan langs gegeven heeft en dan snel opgestapt en weg gereden.

En het paard bleef natuurlijk rustig staan wachten tot zijn baas uitgevochten was. Die zal dat wel gewend zijn :roll:

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:25

Art_Ificious schreef:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe je vanop een paard of pony iemand zodanig kan slaan dat die er echt verwondingen aan kan overhouden.
Zelfs als iemand (boswachter in dit geval) vlak naast je staat lijkt me zo'n actie onmogelijk, de persoon die je wil slaan kan dan namelijk heel goed zien wat je van plan bent door de bewegingen van je armen.

Dan lijkt me eerder dat de ruiter afgestapt is. De boswachter heeft vastgepakt ervan langs gegeven heeft en dan snel opgestapt en weg gereden.

Maar dan ook daarbij zijn paard nog heeft vastgehouden en zo´n boa van SBB is toch echt een boa en die zullen heus hun trainingen hebben gehad. Ik weet ook niet wat ik er van moet denken. En de ruiter zou grijs rond de zestig met een snor moeten zijn geweest. Met een bruin paard. Die lijkt me vrij snel gevonden want zoveel grijze ruiters met een snor en een bruin paard rijden er niet in het bos.

StableHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:28

Rizette schreef:
Art_Ificious schreef:

Maar dan ook daarbij zijn paard nog heeft vastgehouden en zo´n boa van SBB is toch echt een boa en die zullen heus hun trainingen hebben gehad. Ik weet ook niet wat ik er van moet denken. En de ruiter zou grijs rond de zestig met een snor moeten zijn geweest. Met een bruin paard. Die lijkt me vrij snel gevonden want zoveel grijze ruiters met een snor en een bruin paard rijden er niet in het bos.

Ja want die persoon rijdt 24/7 in het bos en een snor kan je ook niet afscheren. :?
Als hij dit ook te horen heeft gekregen kan het natuurlijk heel goed zijn dat hij zich gedeisd houd. Politie heeft wel wat anders te doen dan een grijze dakduif te zoeken op een bruin paard.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:35

Nou idd. Maar er zijn misschien mensen die de man herkennen adhv de omschrijving he. Het is dan aan hen om die man te overtuigen zichzelf aan te geven... Of aan die mensen zelf om eventueel een tip door te spelen. Zwijgen kan natuurlijk ook, wie weet is die man in dagelijks leven ook snel opvliegend.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:50

Ik vraag me dan altijd af hoe dit dan weer in de media beland, wie belt de krant met dit verhaal? Doet de boswachter dat zelf of de politie?

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:28

Ik vraag mij af, wanneer je een boswachter tegen komt, en hij zegt dat je op die plek niet mag rijden, wat er dan gebeurd? Ik denk wanneer je je verontschuldigd, dat er niks aan de hand is.
Maar stel je komt hem de volgende keer tegen op een plek waar je niet mag komen, hoe hoog kan een boete zijn?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:35

Ik werd eens een keer aangesproken dat ik ergens reed waar dat niet mocht terwijl ik dacht dat het wel mocht. Het waren twee wat hardnekkige BOA's die vonden dat ze 5 keer moesten herhalen dat het niet mocht - waarop ik 5 x gezegd heb dat ik dacht dat het wel mocht. Ik mocht uiteindelijk gewoon doorrijden - het officiele ruiterpad was 50 meter verderop. Pas heel veel later viel het kwartje dat daar, in dat bos, de ruiterpadaanduidingen op een rare manier de paden aangaven. De paaltjes met een hoefijzer er op stonden nl dwarsop ipv dat het hoefijzer wijst in de richting van het pad. Dus een paaltje bij een kruising leek rechtsaf aan te geven, terwijl dat betekende dat het pad rechtuit ging.

Ik ben ook een keer een paar eigenwijze ruiters tegengekomen die een waarschuwing hadden gekregen en halverwege het lusje dat ze aan het rijden waren toevallig weer diezelfde boswachter tegenkwamen en weer niet op het ruiterpad reden. Die kregen ieder 75 euro aan de broek. En terecht.

"Ja, de paden zijn zo modderig".
Ja, en? Vallen de hoefjes van jullie paarden af als ze door de modder moeten?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:46

Ik denk maar net of het is wie je tegen komt.
Net als bij de politie.
Ik ben een keer overdag aan de kant gezet omdat mijn licht het niet deed. Ik heb hem bedankt omdat ik het niet wist en zei dat ik meteen naar de garage zou rijden. Ik kreeg geen boete.
Maar ken ook iemand met kapot licht overdag die wel meteen een boete kreeg.
Ik was er niet bij wat die persoon heeft gezegd, maar is geen brutaal typje.
ik heb gewoon erge mazzel gehad toen.

Zal betreft ruiterpaden en boswachters niet anders zijn

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:54

Dat zou ik aanvechten. In NL is licht overdag nog steeds niet verplicht, dus een boete geven om die reden zou niet moeten mogen of kunnen :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:55

Ik denk als je het uit hebt staan dat je reactie klopt, maar niet als je het voert.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:21

Ben benieuwd of ze die man te pakken krijgen. Dat je boos wordt (om wat voor een rede dan ook) dat kan altijd, maar slaan is not done!