Drachtige merries ernstig mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:37

ik denk niet dat je kan zeggen dat er niks gedaan wordt. Je weet niet wat de politie voor onderzoek doet. Misschien lijkt het alsof er niks gedaan wordt? Ik weet niet of er buurtonderzoek wordt gedaan. Of ze naar bandensporen zoeken. Immers de dader zal mobiel zijn. Nou en zo kun je nog wel wat bedenken... vingerafdrukken e.d.

En als merries met een stok worden verkracht kunnen ze daar iig geen dna van vinden, helaas...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:41

Ja pellie, dat was ook meer een vraag; of dat niet ook bij paarden kon.

Maar is dat zo dan? Doen ze al die onderzoeken? Of doen ze stiekem toch minder hun best dan wanneer t om mensen zou gaan...

Feit blijft dat de daders practisch nooit gepakt worden en zo ongestraft hun gangetje kunnen gaan..

OoMissFameoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:44

SuperSmurf schreef:

Maar is dat zo dan? Doen ze al die onderzoeken? Of doen ze stiekem toch minder hun best dan wanneer t om mensen zou gaan...

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar...

henk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:26

paarden mishandeling 2 maart 2004

Westhem,
Friesland,

Op dinsdagochtend om 8.00 uur zijn er twee paarden zwaar mishandeld in het Friese plaatsje Westhem.
Deze twee drachtige merries zijn dermate met een stomp voorwerp ( stok ) van achteren
in de schede mishandeld, dat het zeer de vraag is of de merries de veulentjes nog kunnen baren.
Ook de dierenarts kon hier nog geen uitsluitsel over geven.

Zelf ben ik reeds langere tijd actief in de burgerwacht in verband met mishandeling van dieren. Nadat ik
dit trieste verhaal gehoord en gelezen heb, heb ik besloten om contact op te nemen met Henk ten Napel
(voorzitter Stichting zinloos geweld tegen dieren). Met hem afgesproken om de eigenaren van de mishandelde
merries te bezoeken en ter plekke de situatie in ogenschouw te nemen.

Vrijdag 5 maart 2004 zijn wij 's ochtend vroeg naar Westhem vertrokken. Na een lange rit op plaats van het delict
aangekomen was daar de TV-ploeg van SBS 6 van het programma "Actienieuws". De interviewer van dit
programma vroeg o.a. aan Henk ten Napel wat zijn mening over dit voorval was en of er zo langzamerhand
sprake was van een landelijk probleem. Henk ten Napel gaf aan dat dit wederom een voorbeeld was van
een misselijkmakende actie. Zijn inziens is het probleem inmiddels al landelijk.

De eigenaren van de mishandelde paarden hebben ons de stal getoond. Deze stal heeft 10 boxen en er
waren 8 paarden gestald. De mishandelde paarden bevonden zich in de boxen die achterin de stal
geplaatst waren. Mocht het de dierenmishandelaar om drachtige merries te doen zijn geweest, had
hij ook een merrie die drachtig is en zich in de eerste box bevond kunnen mishandelen. Kortom hij/zij
heeft wel ter plekke de situatie goed bekeken om niet betrapt te worden.

Tijdens het gesprek met de eigenaren kwam naar voren dat er in de omgeving het afgelopen jaar diverse
soortgelijke mishandelingen hebben plaatsgevonden; o.a. bij de familie V in Noordbergum.
Bij deze familie V zijn er ook 2 merries mishandeld (juli en oktober 2003). Deze mishandelingen
zijn wel door een dierenarts behandeld. Er is echter geen aangifte gedaan bij de politie.
Daarnaast wordt er ook gesproken over sexueel misbruik van paarden. Ondanks melding van deze
laatste soort van mishandeling wordt er door de politie verder geen actie ondernomen.

Op de terugreis nadenkend over hetgeen wij deze dag gezien en gehoord hadden, overviel mij
weer een enorm gevoel van machteloosheid over deze trieste geschiedenis. Het zou toch nu
zo langzamerhand wel duidelijk moeten zijn dat dit een landelijk probleem is en dat politie,
burgerwachten en dierenbescherming e.d. meer samen zouden moeten werken om dit probleem
aan te pakken.

Ik realiseer mij terdege dat wij op dit moment in een tijd leven waarin normen en waarden schijnbaar
niet meer tellen. Echter ook deze afschuwelijke mishandelingen zijn een gevolg van degelijke opvoeding
en dus normen en waarden!

Ronald Nicolaas

werkgroep paard

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:15

nou en hieruit blijkt dus dat de politie lang niet zo veel doet als dat zij zou moeten doen! maar ja.. het zijn ook maar paarden niet waar?! Stelletje...

OoMissFameoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:31

Ten eerste wou ik zeggen dat ik het heel goed van je vind henk dat je heen bent gegaan..

Maar net wat supersmurf al zei..Als er een burgerwacht moet komen enzo ..dan blijkt wel weer hoe weinig de dierenbescherming en de politie enzo eraan doet!!
Denkt de politie er dan werkelijk zo makkelijk over!!
Van:Het zijn maar dieren en geen mensen!! bespottelijk! Boos! Verdrietig Huilen

N00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:30

jezus hey, dat mensen hiertoe in staat kunnen zijn. Als ik dit soort berichten lees, schaam ik me voor het feit dat ik ook een mens ben!!!
Maar wat ik ook niet begrijp is; met welk doel steek je een machteloze pony een stok en haar geslachtsdeel,????? die pony geniet daar niet van!!
Ik zou alle mensen willen zeggen wie deze ideeën alleen al in hun hoofd halen: Ga alstjeblieft een opblaaspop of iets dergelijks kopen , maar laat machterloze wezens met rust Boos! !!!!!!! B.V.D!

gentle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:01

Echt gestoord dit, ik hoop dat die mensen snel worden opgepakt.
Ik ken ze niet maar toch haat ik ze, als ze zoiets bij mijn paardje zoude flikken zo ik niet voor mezelf instaan.
Ik hoop dat die paarden en hun veulens er weer bovenop komen !

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:39

in een woord: Walgelijk Boos!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:25

verschrikkelijk. Gekke mensen
ze zijn niet goed snik[b]
[/b]

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:56

oooohw bah dit vind ik echt diep triest Huilen

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:03

jemig he..... is je paard dan zelfs op stal al niet meer veilig?!?!?!?!
zulke mensen moeten ze eerst goed martelen voordat ze dood gaan Stoom uit je oren

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:13

[/b]wie haalt het in zijn hoofd om zo iets te doen Boos! VInd het heel er zielig voor die ponytjes Huilen IK kan diegene wel killen Of laten voelen wat die arme ponytjes hebben gevoeld ~~}> Ik hoop dat hij heel erg bestraft word

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:05

Hmm op Overig Nieuws staat dit ook al, dat was eerder, waar ook mijn reactie staat Knipoog

Dit is gewoon niet te beschrijven hoe boos ik ben! Zeker omdat ik die mensen ken, en ook hun pony's Scheve mond

shantihdior

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:07

superieur
dominerend
verkrachtend

een dier
is tenslotte
maar een dier

alsof een mens
tenslotte maar
geen mens was

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 21:59

Kunnen we deze kl**tzakken hetzelfde aandoen!!!Walgelijk, hoe kun je zoiets zieligs doen???Vreselijk.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:01

shantihdior schreef:
superieur
dominerend
verkrachtend

een dier
is tenslotte
maar een dier

alsof een mens
tenslotte maar
geen mens was

Idd. veel mensen vinden een dier maar een dier maar voor mij betekenen dieren heel veel, soms veel meer als veel mensen, kijk maar hoe wreed sommige mensen kunnen zijn, walgelijk!!!

mafke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:07

Dit is echt te erg voor woorden!! Paarden worden de laatste tijd zoveel mishandeld! elke week lees ik zoiets wel! en het is ook nog vlakbij mij! Boos!
Zo iemand moet gewoon in de bak! Echt gewoon zieke mensen! ik kan hier zo kwaad om worden! Boos!