Stalhouder Schuiling: "paarden mogen het bos niet meer in"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:47

Jorex schreef:
Even iets luchtigs tussendoor, vinden jullie het ook geinig dat die Tim eruit ziet als een fietser qua outfit, maar 1 van de klanten van de stalling blijkt te zijn. :')

Ja dat vond ik ook heel geinig. Ik merkte dat ik vol verbazing bleef kijken nadat ik doorhad dat het een ruiter was en ik vroeg me af of dit zijn paardrijhelm is?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:49

Loretta schreef:
Oooh dat bedoel je.

Fiets infrastructuur is in Nederland erg goed geregeld. In het buitenland zou je als fietser ook weleens een overtreding maken voor je eigen veiligheid. Dat probleem heb je hier als ruiter. Ruiterpaden die opeens ophouden, ruiterpaden waar jouw paard bijna de benen breekt. Routes die onderbroken zijn en gedwongen worden op levensgevaarlijke plekken te rijden. Ik snap dan ook niet dat je zo weinig begrip hebt voor ruiters die voor zichzelf en hun paard soms even een wat veiligere route kiezen ook al is dat volgens de letter van de wet dan een overtreding.

Andersom vind ik het ook niet pretig wannneer ik in de auto geconfronteerd wordt met paarden die langs een 80 km/h weg rijden. Daarnaast weten niet eens alle bestuurders van motorvoertuigen dat paarden op dit soort wegen horen te lopen.

Als fietser heb ik me trouwens nooit onveillig gevoeld door paarden trouwens. De meeste ruiters willen ook geen ongelukken.

Alleen gaat het in dit geval helemaal niet over veiligheid, dit gaat over een toeristisch fietspad, waar helemaal geen weg langsloopt. Dit gaat over een staleigenaar en ruiters, die vinden dat zij alleen maar rechten hebben en die vinden dat de bijbehorende plichten voor iemand anders zijn.

En ja, toen ik nog reed, reed ik veel buiten. En soms reed ik ook op een fietspad naast een 80 km-weg. Alleen daar gaat het hier niet over.

Loretta

Re: Stalhouder Schuiling: "paarden mogen het bos niet meer in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:26

Over welke plichten heb je het dan Karl66

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:17

De plicht dat je je aan de wet moet houden, lijkt me. Plus de morele plicht je eigen stront achter je reet op te ruimen als je tóch illegaal over een fietspad rijdt.

Als deze staleigenaar ipv hoog van de toren te beginnen te blazen naar de gemeente was gegaan met de vraag: joh, kan er een officieel ruiterpad langs dat fietspad komen, want de officiele weg is a) om en b) gevaarlijk want die ligt langs een 80 km-weg, en dan zorg ík voor een vrijwilligersorganisatie om het onderhoud te doen, dan had-ie misschien dat pad gekregen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:36

Tja, je wilt toch wel graag op buitenrit natuurlijk als je op die stal staat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:27

Maar als die stal qua locatie eigenlijk niet zo geschikt is, dan was het misschien een minder goed idee om voor die stal te kiezen.

En wat Ibbel net zei, als je daar dan toch wil staan, dan was het verstandiger geweest om vooraf te overleggen in plaats van achteraf eisen.

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 07:21

Ik heb zelf op deze stal gestaan. Ik denk dat het hem vooral in de communicatie zit. Het is jarenlang gedoogd en ook jarenlang goed gegaan en volgens mij was de communicatie met de gemeente ook altijd goed. Dan is het wel raar dat het pad zomaar in een keer niet voor paarden is ongeacht de regels. Deze staleigenaar springt niet zomaar hoog van de toren. Die weet precies hoe het rechtsysteem in NL werkt. Ik denk dat hier wel een oplossing voor komt voor deze situatie.

Maar in het algemeen zou moeten worden gekeken hoe fietsers, voetgangers en ruiters samen kunnen genieten van de natuur. Dat is een veel mooiere discussie. Drenthe zou toch de ruiter provincie worden? Dan is het echt jammer als er opeens zoveel paden worden dichtgegooid. Ik denk dat we veel meer rekening met elkaar moeten gaan houden i.p.v dat we elkaar in de haren gaan vliegen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:10

SARINO schreef:
Ik vrees dat deze trend zich door heel Nederland gaat doorzetten.......Natuurgebieden niet meer of zeer beperkt toegankelijk zowel van staat of natuurorganisaties. Verbod op frisbee , mtb, hond , segway ,paard en uiteindelijk de mens . Ik hoop dat ik ongelijk krijg maar gezien de ontwikkelingen en beperkingen op normale (landbouw)grond van particulier , bedrijf ,staat en natuurorganisaties gaan de verboden nog wel uitgebreid worden. Oja dit geld uiteraard niet voor de Formule 1 ,zo ziek zijn de regels dan weer wel.

Betreft mogen ze wel meer controleren of honden aangelijnd zijn.
Zo irritant als in het broedseizoen de honden de hele gebieden door jagen
Ook ivm jonge reetjes.
En ook fietsers en ruiters nalopen.

Inderdaad,

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... stofruimte, maar een veehouder was uitgekocht ivm de stikstof.
Zodat de stikstof rechten gebruikt konden worden om in dat gebied festivals te organiseren een paar keer per jaar.
Maar Zandvoort of voetbalstadions waar tienduizenden mensen in zitten hoor je niet over stikstof.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 07-03-23 16:18, in het totaal 3 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:14

DuoPenotti schreef:
Maar als het alleen over dat fietspad gaat klopt de hele titel niet meer.
Overigens in de berm naast een fietspad is naar mijn weten wel weer altijd toegestaan geweest

@ Sarino dat klopt ook. Steeds meer word afgesloten maar we betalen wel belasting er voor.

Daarom ook BBB:

Citaat:
Natura 2000 gebieden moeten zo veel als mogelijk beleefd kunnen worden door de mens. Ontoegankelijke natuurgebieden worden per direct worden opengesteld. De burger betaalt er via de belastingen aan mee en heeft er recht op om van deze gebieden te genieten én te controleren wat er met zijn of haar belastingcenten is gebeurd

Weet je wel dat BBB erin mee stemt om hier nog meer asielzoekers heen te halen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:16

kunnen we even bij het topic blijven? Het gaat hier niet over BBB en asielzoekers

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:19

OleJon schreef:
Weet je wel dat BBB erin mee stemt om hier nog meer asielzoekers heen te halen?

Ehhh juist helemaal niet :+

Citaat:
Immigranten die NIET uit een oorlogsgebied komen of van wie het bestaan van hun en hun gezin niet ernstig worden bedreigd, moeten kunnen aantonen dat zij in Nederland vast werk en een onderkomen hebben. Als zij dit kunnen bewijzen én de Nederlandse taal goed machtig zijn, worden zij toegelaten. Na vijf jaar te hebben bijgedragen aan de Nederlandse maatschappij en economie, kunnen zij in aanmerking komen voor een permanente verblijfsvergunning.

Economische gelukszoekers zonder werk en inkomen worden niet toegelaten of zo snel mogelijk uitgezet naar eigen land. Nederland neemt alleen aantoonbare oorlogsslachtoffers of aantoonbaar ernstig bedreigde mensen op.

https://boerburgerbeweging.nl/standpunt ... tschappij/

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:21

OleJon leer eens lezen en nee hier niet van toepassing

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:23

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:05

Hier ook een fervente buitenrijder met een drukke 80 km weg (nu trouwens 60) met dubbel fietspad er naast om bij de hei te komen. Toen de weg nog 80 km was werd er rond de 100/120 gereden en nu hij 60 is wordt er 70/75 gereden. Dus het dubbele fietspad is een welkome aanvulling. Overigens ligt er tussen het fietspad en de weg nog een grasstrook van 2 mtr.

Met een naburige pensionstal met 100+ paarden op stal wordt er vooral in het weekend druk gebruik gemaakt van het fietspad en dat merk je op maandag goed 8-) Maar zelden wordt een paard even de grasstrook in gestuurd als er een stresshoop uit moet en nog zeldender (bb) stapt de ruiter af om de hoop de grasstrook in te schoppen. Jammer maar het is niet anders en ruiters zouden daar zeker op aangesproken mogen worden.

Een probleem wordt het als het vriest. De hopen op het fietspad worden dan keihard en levensgevaarlijk en dat is zeker iets om als fietser even in de gaten te houden.

Overigens herkende ik die man met hoed uit de openingspost direct :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 19:59

DuoPenotti schreef:
OleJon leer eens lezen en nee hier niet van toepassing

Bekijk hun stemmingen in de moties dan maar beter

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:04

kun je je ook eens gewoon bij het onderwerp houden OleJon? het gaat hier over een fietspad in Zeegse, niet over jouw politieke voorkeuren

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:28

Gelukkig zeg dat ze niet voor push backs zijn...

Lees hun programma eens door...
Dat heb je duidelijk niet gedaan.

Verder ga ik met kinke mee.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 09:08

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 09:19

Ja, klopt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 09:34

Brainless schreef:
OleJon schreef:
Maar Zandvoort of voetbalstadions waar tienduizenden mensen in zitten hoor je niet over stikstof.

Over Zandvoort is anders best een gedoe geweest en verschillende rechtszaken ivm stikstof/vergunning.
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rech ... tzandvoort

Ook even een zijpaadje: Over Zandvoort: F1 is ook een proeftuin voor technologische ontwikkelingen die uiteindelijk in de gewone auto's kunnen worden gebruikt met als doel efficiënter en schoner rijden. Geldt ook voor brandstof. Voor 2026 belooft F1 een E-fuel te hebben ontwikkeld die zero emissie is en ook geschikt is voor het gewone wegverkeer. Bovendien heeft Zandvoort afgelopen jaar laten zien dat ze goed bereikbaar zijn, lopend, met ov en op de fiets/scooter. De E-fuels zijn een uitkomst, want ik geloof er echt niet in dat we alles in 2030 elektrisch krijgen als je ziet hoe groot de problemen nu al zijn met de laadinfra.
Verder zijn de batterijen die voor elektrische auto's nodig zijn allerminst milieuvriendelijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:28

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 05:21

Wat fijn! :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 13:19

Wat goed zeg dat er geluisterd is naar beide partijen en op deze manier is gebleken dat de route het meest veilig is en blijft :)