Loretta schreef:Oooh dat bedoel je.
Fiets infrastructuur is in Nederland erg goed geregeld. In het buitenland zou je als fietser ook weleens een overtreding maken voor je eigen veiligheid. Dat probleem heb je hier als ruiter. Ruiterpaden die opeens ophouden, ruiterpaden waar jouw paard bijna de benen breekt. Routes die onderbroken zijn en gedwongen worden op levensgevaarlijke plekken te rijden. Ik snap dan ook niet dat je zo weinig begrip hebt voor ruiters die voor zichzelf en hun paard soms even een wat veiligere route kiezen ook al is dat volgens de letter van de wet dan een overtreding.
Andersom vind ik het ook niet pretig wannneer ik in de auto geconfronteerd wordt met paarden die langs een 80 km/h weg rijden. Daarnaast weten niet eens alle bestuurders van motorvoertuigen dat paarden op dit soort wegen horen te lopen.
Als fietser heb ik me trouwens nooit onveillig gevoeld door paarden trouwens. De meeste ruiters willen ook geen ongelukken.
Alleen gaat het in dit geval helemaal niet over veiligheid, dit gaat over een toeristisch fietspad, waar helemaal geen weg langsloopt. Dit gaat over een staleigenaar en ruiters, die vinden dat zij alleen maar rechten hebben en die vinden dat de bijbehorende plichten voor iemand anders zijn.
En ja, toen ik nog reed, reed ik veel buiten. En soms reed ik ook op een fietspad naast een 80 km-weg. Alleen daar gaat het hier niet over.