[VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:13

alice0cullen schreef:
Mar_jolijn schreef:
Ik ben met stomheid geslagen hoeveel mensen dit prima vinden of zelfs top en lachwekkend. Die mafklapper die zijn paard op deze manier in gevaar brengt, moedwillig, neemt ook voor lief dat hij iemand dood rijdt (want dat is niet gek met een paard van 600 plus kilo op snelheid en hoogte) en als ie vervolgens iemand finaal ondersteboven rijdt kijkt ie nauwelijks om en rijdt gewoon weg.

Bizar maar de reacties vind ik eigenlijk nog veel idioter.

Toen ik de kop las op nu.nl dacht ik 'tsja moet je maar niet zo raar doen met je activisme' maar als ik het filmpje zie kan ik alleen maar denken 'wat.een.roekeloze.gek'

Je haalt de woorden uit mijn mond. Kan zijn dat je het niet eens bent met de activist, maar om haar en je paard zo in gevaar te brengen. Nee daar heb ik geen goed woord voor over.

Kunnen jullie vinden, maar ze werden gewaarschuwd, eigen schuld dikke bult. Ga dan aan de kant en denk niet dat je God bent.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:16

Het is maar een hobby, geen levensnoodzaak om die hindernis te springen. Al is degene voor je nog zo krankzinnig, het is het niet waard om diegene in gevaar te brengen. Voor mij valt dit onder haantjes gedrag. Vooral dat niet omkijken en doorrijden maakt het gewoon een onverantwoordelijke zak. Je rijdt met de auto ook niet actief op klimaatklevers in.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:22

Sizzle schreef:
Het is maar een hobby, geen levensnoodzaak om die hindernis te springen. Al is degene voor je nog zo krankzinnig, het is het niet waard om diegene in gevaar te brengen. Voor mij valt dit onder haantjes gedrag. Vooral dat niet omkijken en doorrijden maakt het gewoon een onverantwoordelijke zak. Je rijdt met de auto ook niet actief op klimaatklevers in.

Zou het anders heel graag doen hoor.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:24

Onali schreef:

Serieus?

Jij zou het risico nemen iemand te doden omdat die op een bepaald vlak ergens anders over denkt dan jij?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:26

Onali schreef:
Sizzle schreef:

Bluf.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:27

Sizzle schreef:

Wat een grote woorden weer en kromme vergelijking.

StableHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:29

fransje23 schreef:
Onali schreef:

Serieus?

Jij zou het risico nemen iemand te doden omdat die op een bepaald vlak ergens anders over denkt dan jij?

Ik zou het niet doen maar, het is natuurlijk niet zomaar iemand waar je het niet mee eens bent. Dan hadden ze daar ook niet hoeven staan. Als je gewoon ergens iets anders over denkt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:32

Waarom is dat een kromme vergelijking?
In beide gevallen staat iemand opzettelijk in de weg.
Daar waar je op de weg mogenlijk ook nog eens echt onder tijdruk staat, is het in dit geval gewoon een tijdverdrijf dat niet zo gaat als je gehoopt had. Gewoon niet belangrijk genoeg om het risico te nemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:43

_O- _O-
Heerlijk filmpje.
Ja sorry heb echt gelachen.
Die stomme muts kiest er zelf voor te blijven zitten. Nou doe dat dan ook! Niet er zelf onder lopen.

manic schreef:
Die honden er zonder verblikken of verblozen achteraan :')

Dit maakt het filmpje mooi af. :j

Ja klinkt heel hard van mij maar ben dat activisten geneuzel tegen alles met dieren wat beu aan het worden geloof ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:46

Sizzle schreef:

Zal ook vast eens gaan gebeuren als die ook zo irritant blijven doen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:48

fransje23 schreef:
Misschien ook nuttig om een licht te werpen op het protest.
Dit is een artikel van vorige week

https://www.itv.com/news/2023-02-08/sickening-video-obtained-by-itv-news-shows-illegal-fox-hunt-in-progress

Vraag mij af waarom iedereen er vanuit gaat dat de hunters geen enkele blaam betreft? Dat die zich altijd keurig aan de regels houden?

https://theconversation.com/no-wonder-fox-hunting-is-still-prevalent-the-ban-is-designed-to-fail-british-wildlife-110454

Bah als jagers dit doen dan snap ik de protesten!

Zie ze nog wel liever op een andere manier gekozen dan op het filmpje van dit topic. Maar op echte beschermde vossen gaan jagen..nee. Dan vraag je ook om protesten en zet je zelf de slipjacht in een kwaad daglicht.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:49

Sizzle schreef:
Waarom is dat een kromme vergelijking?
In beide gevallen staat iemand opzettelijk in de weg.
Daar waar je op de weg mogenlijk ook nog eens echt onder tijdruk staat, is het in dit geval gewoon een tijdverdrijf dat niet zo gaat als je gehoopt had. Gewoon niet belangrijk genoeg om het risico te nemen.

Vrij weinig is het waard om risico te nemen iemand zwaar letsel aan te brengen. Dat is pas God spelen. Daarnaast werd eerder al geconcludeerd dat die vrouw inderdaad gewoon weg probeerde te komen. Degene die bleef zitten was wat mij betreft dommer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:50

Als ik op de baan van tt van assen ga zitten tijdens de race moet ik ook niet raar kijken aangereden te worden als ik zelf onder de motor ren als die naast mij wil rijden.
Als ik bij een mountainbike wedstrijd op de baan ga zitten en een fietser gaat mij links voorbij maar ik ga ook naar links word ik ook aangereden.

Ik kan ook met een protest vlaggetje naast de baan gaan staan.
Word ik dan nog opgereden is het een ander verhaal.

Avalanche

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:52

Maar dit is de TT van Assen niet.

Nee, dit gaat mij te ver. Mensenlevens zijn meer waard dan een hobby.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:53

Nee dit is een ander evenement waar mensen kiezen OP de route te gaan zitten ipv er naast.

En de ruiter sprong niet in op de mensen.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 16-02-23 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:54

Elisa2 schreef:

Zie ze nog wel liever op een andere manier gekozen dan op het filmpje van dit topic. Maar op echte beschermde vossen gaan jagen..nee. Dan vraag je ook om protesten en zet je zelf de slipjacht in een kwaad daglicht.

De originele foxhunt was er eerst. Slipjachten zijn relatief nieuw in de UK. De protesten hebben ervoor gezorgd dat met een meute honden achter echte vossen aangaan sinds een aantal jaar verboden is.

De protesters denken echter dat er bij iedere slipjacht nog steeds halverwege stiekem wordt afgeweken en de meute op het spoor van echte vossen worden gezet. En dat is niet zo. Soms wel, trouwens, old habits die hard.

In NL is het al veel langer geleden verboden, daar gebeurde dit gewoon ook, maar hier zijn slipjachten zó normaal dat we niet meer weten dat op deze manier vossen jagen (en daarvoor, wolven) normaal was, met als doel hondsdolheid te bestrijden.

En in Frankrijk zijn ze nog niet eens zover om jagen op zondag te verbieden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:57

Sizzle schreef:

Zo of zo zoeken veel activisten gevaarlijke plaatsen op. Bij slachthuizen staan ze vaak naast vrachtwagens varkens te aaien. Als het een keer fout en er wordt eentje over het hoofd gezien dan heeft de chauffeur het gedaan. Hebben ze nooit geleerd om NOOIT naast een vrachtwagen te gaan staan.

Het is maar 1 voorbeeld. Maar dit soort activisten zoeken voortdurend gekke situaties op. Als het dan een keer fout gaat dan heeft een ander het gedaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:00

Interessant, ik wist niet dat het doel hondsdolheid bestrijden was van origine.

Ja in de link die gedeeld wordt worden de vossen dus wel uit hun hol gejaagd. Dus dat soort mensen die de regels overtreden verpesten het ook voor de rest die een gewone slipjacht willen rijden. En dan snap ik de protesten.

Ware het niet dat de activisten vaak inderdaad nogal ongelukkige acties en daden hebben waarmee ze dan weer de paarden in gevaar brengen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:04

Loretta schreef:
Sizzle schreef:

Zo of zo zoeken veel activisten gevaarlijke plaatsen op. Bij slachthuizen staan ze vaak naast vrachtwagens varkens te aaien. Als het een keer fout en er wordt eentje over het hoofd gezien dan heeft de chauffeur het gedaan. Hebben ze nooit geleerd om NOOIT naast een vrachtwagen te gaan staan.

Het is maar 1 voorbeeld. Maar dit soort activisten zoeken voortdurend gekke situaties op. Als het dan een keer fout gaat dan heeft een ander het gedaan.

Maar dat maakt de tegenactie nog niet ok.

Two wrongs don't make one right.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:09

Avalanche schreef:
Loretta schreef:

Maar dat maakt de tegenactie nog niet ok.

Two wrongs don't make one right.

Het ziet er niet uit als een moedwillige actie van de ruiter. De activist sprong zelf op het laatste moment voor het paard. Dat is het treurige eraan. Dit soort activisten brengen zichzelf en anderen in gevaar. En helaas gaat dat soms fout.

Avalanche

Re: [VIDEO] Ruiter vertrapt met paard dierenactiviste in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:11

In dit geval eens. Alleen ik val een beetje over de laconieke houding van: moet ze daar maar niet gaan staan. De ander heeft ook een verantwoordelijkheid.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:16

Loretta schreef:
Het ziet er niet uit als een moedwillige actie van de ruiter. De activist sprong zelf op het laatste moment voor het paard. Dat is het treurige eraan. Dit soort activisten brengen zichzelf en anderen in gevaar. En helaas gaat dat soms fout.

Nee, ze sprong niet expres voor het paard. Ze let gewoon niet goed op! Waarschijnlijk had ze verwacht dat hij nog niet zou springen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:19

Ibbel schreef:
Elisa2 schreef:

De originele foxhunt was er eerst. Slipjachten zijn relatief nieuw in de UK. De protesten hebben ervoor gezorgd dat met een meute honden achter echte vossen aangaan sinds een aantal jaar verboden is.

De protesters denken echter dat er bij iedere slipjacht nog steeds halverwege stiekem wordt afgeweken en de meute op het spoor van echte vossen worden gezet. En dat is niet zo. Soms wel, trouwens, old habits die hard.

In NL is het al veel langer geleden verboden, daar gebeurde dit gewoon ook, maar hier zijn slipjachten zó normaal dat we niet meer weten dat op deze manier vossen jagen (en daarvoor, wolven) normaal was, met als doel hondsdolheid te bestrijden.

En in Frankrijk zijn ze nog niet eens zover om jagen op zondag te verbieden.

Het is sinds 2005 verboden in Engeland dus tijd genoeg om te wennen.

Maar misschien zien die het in de praktijk keer op keer verkeerd gaan?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:20

De ruiter kon er in dit geval weinig aan doen. Eenmaal in de lucht valt er weinig van koers te veranderen. En de ruimte om te springen was vergelijkbaar met een 'smalletje' op een cross, dus in principe prima te doen.

Je wilt bij een jacht wel bij elkaar blijven, én bij de meute. En die meute was vermoedelijk echt wel zonder paarden vertrokken.
Een andere weg zoeken kost ook tijd. En die slip was (kennelijk) over dat hek uitgezet.

Dus ja, dan blokkeer je een uitgezette route (wat iemand bij een MTB wedstrijd of op Boekelo ook beter niet kan doen) én je beweegt ook nog eens (met je rug naar waar de paarden zijn) precies in het pad.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:24

Avalanche schreef:
In dit geval eens. Alleen ik val een beetje over de laconieke houding van: moet ze daar maar niet gaan staan. De ander heeft ook een verantwoordelijkheid.

Die laconieke houding komt doordat mensen helemaal klaar zijn met dit soort vervelende activisten die op de meest gekke plaatsen opduiken. Waarschijnlijk zou ik zelf anders besloten hebben in een dergelijke situatie. Gewoon om de simpele reden dat ik weinig zin heb in juridische molens die er op volgen.