Duits paard loopt met hoofd en staart aan elkaar vastgebonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:05

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat Amerika echt wel een schepje er boven op doet en het gewoon normaal vind in veel gevallen.
En dan gewoon openbaar.

Hier gaat het zeker weten achter gesloten deuren ook niet fraai aan toe. En dan bewust achter gesloten deuren omdat men weet dat het fout is.

Na vijf jaar ervaring met de lokale paardenwereld moet ik je hier helaas gelijk in geven. Het loopt hier qua welzijn echt 'achter' op sommige Euopese landen.

Cer

Re: Duits paard loopt met hoofd en staart aan elkaar vastgebonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:08

Wat was t ookalweer met wijzen naar anderen ?

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:09

Ben wel benieuwd bij welke stal dit was.

Jacksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:12

Ik snap niet hoe ze dit proberen goed te praten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:13

Hier worden ze ook echt te veel in elkaar getrokken, teveel met de rijg/drijf methode, teveel zweep, te strak in de bijzet etc etc ..
Er lopen nu geloof ik 3 topics over paardenwelzijn in Nederland en dan gaat men naar quarterhorses die in de zon staan, wijzen? Want ldr is prima mits goed gebruikt.. wth echt :')

Je kan paarden prima buiten zetten,
Mits met water en schaduw .. zelfde argument :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:14

Quarters worden in hun opleiding wel eens langer vast gezet ja. Dit is om ze te leren geduldig te zijn.. Geen vervelende, ongeduldige paarden en ze gaan ook niet hangen want ze wijken voor de druk achter hun oren. Dat doen ze door een stap voorwaarts te zetten. Ze leren hun hersens te gebruiken. Ze staan niet zo de hele dag zonder water in de volle zon. Vaak worden ze in de arena aan het hek gebonden.
Dat staarten daar van de ,,showpaarden,, geblocked worden is waar..maar ook niet bij elke ruiter. Zijn er daar ook heel veel op tegen.
Dat gewrichten maar random volgespoten worden zodat ze blijven stoppen is ook niet waar. Zou wat wezen, dan zouden mijn paarden het niet lang doen en dat doen ze wel en dan zijn ze nog heel ook!
Maar dat je evt verdere schade opgelopen aan gewrichten kunt voorkomen door hyarulon in te spuiten doen de sport artsen hier ook in elke discipline. Daar heb je enkel maar voordeel van.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:15

Cer schreef:
Hier worden ze ook echt te veel in elkaar getrokken, teveel met de rijg/drijf methode, teveel zweep, te strak in de bijzet etc etc ..
Er lopen nu geloof ik 3 topics over paardenwelzijn in Nederland en dan gaat men naar quarterhorses die in de zon staan, wijzen? Want ldr is prima mits goed gebruikt.. wth echt :')

Je kan paarden prima buiten zetten,
Mits met water en schaduw .. zelfde argument :+

Goed lezen blijft een kunst.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:17

Popstra, je kunt gewoon niet zo generaliseren .. er zijn genoeg quarters die niet fris behandeld worden

Als iedereen nou eens gewoon z’n roze bril afzet en erkent dat er binnen iedere tak van sport dingen gebeuren die niet fris zijn, dan gaat t misschien een keer echt beter worden..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:19

janderegelaa schreef:

Ik las precies wat je schreef Jan, nl “quarterhorses in de volle zon” :j

Misschien moet je beter schrijven wat je bedoelt anders ..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:27

Cer schreef:
Popstra, je kunt gewoon niet zo generaliseren .. er zijn genoeg quarters die niet fris behandeld worden

Als iedereen nou eens gewoon z’n roze bril afzet en erkent dat er binnen iedere tak van sport dingen gebeuren die niet fris zijn, dan gaat t misschien een keer echt beter worden..

Maar we moeten ook eerlijk zijn in wat de meeste aandacht nodig heeft. Want niet overal zijn even veel problemen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:35

Cer schreef:
janderegelaa schreef:

Ik las precies wat je schreef Jan, nl “quarterhorses in de volle zon” :j

Misschien moet je beter schrijven wat je bedoelt anders ..

In Oklahoma de hee dag in de volle zon een een 10cm touwtje is echt wel iets anders dan hier in de schaduw met een emmer water.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:40

Ohhhh ik zie het.
Jij snapt mijn tekst niet :)

Maar goed, het is al teruggebracht tot alle quarters in Oklahoma .. dat scheelt al.

(Echt, dat generaliseren :n waarom is dat toch.. ik zeg toch ook niet dat alle dressuurpaarden in elkaar getrokken worden)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:44

In Spanje de serreta...

Ben bang dat er overal in ieder land en in iedere tak van sport mensen zitten die het niet zo nauw nemen met het welzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:46

Cer schreef:
Ohhhh ik zie het.

Maar goed, het is al teruggebracht tot alle quarters in Oklahoma .. dat scheelt al.

(Echt, dat generaliseren :n waarom is dat toch.. ik zeg toch ook niet dat alle dressuurpaarden in elkaar getrokken worden)

Hij zegt niet alle quarters hij zegt ''quarters in de volle zon aan een touwtje'' dat zegt helemaal niks over aantallen. Het kunnen er ook 10 geweest zijn. Kwestie van goed lezen. Want dat is echt een heel andere toon dan alle quarters doen ze dat mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:48

Cer schreef:
Ohhhh ik zie het.

Jij misschien niet, maar dat is wel wat de bitloze brigade vaak doet. Is niet fijn hè, dat gegeneraliseer?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:53

Elisa2,
Dat denk/vrees ik ook.
En hoezo “bitloze brigade hè” hoe moet ik dat lezen? Ik ben niet van de bitloze brigade, ik ben tegen generaliseren.. dus geen idee waarom je mij zo aan lijkt te spreken ?

Spenk:
Volgens mij zeg je dan nog steeds “een aantal quarters”, “sommige quarters” of voor mijn part “veel quarters”
Daar zijn die woorden toch voor?

Daarnaast, het bericht gaat niet over quarters dus ik snap niet helemaal wat die er ineens tussen doen?

Ik vind t wel weer hilarisch dat er in Duitsland een paard bij elkaar gebonden rondloopt en dat er onder Nederlandse (?) forum gebruikers onderling een soort onenigheid ontstaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:57

Cer schreef:
Elisa2,
Dat denk/vrees ik ook.
En hoezo “bitloze brigade hè” hoe moet ik dat lezen? Ik ben niet van de bitloze brigade, ik ben tegen generaliseren.. dus geen idee waarom je mij zo aan lijkt te spreken ?

Spenk:
Volgens mij zeg je dan nog steeds “een aantal quarters”, “sommige quarters” of voor mijn part “veel quarters”

Daarnaast, het bericht gaat niet over quarters dus ik snap niet helemaal wat die er ineens tussen doen?
Whataboutism, zodat we niet hoeven na te denken over de misstanden die dichter bij huis plaatsvinden. :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:06

Avalanche schreef:
Cer schreef:

Maar we moeten ook eerlijk zijn in wat de meeste aandacht nodig heeft. Want niet overal zijn even veel problemen.

Focus nu eerst maar eens op hetgeen je daadwerkelijk invloed op hebt, je directe omgeving.
En wat Mkango zegt: whataboutism :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:05

Cer schreef:
Elisa2,
Dat denk/vrees ik ook.

Spenk:

Ik vind t wel weer hilarisch dat er in Duitsland een paard bij elkaar gebonden rondloopt en dat er onder Nederlandse (?) forum gebruikers onderling een soort onenigheid ontstaat

Het is niet persoonlijk naar jou bedoeld. Weet dat jij niet van de bitloze brigade bent. :D Wil alleen even aangeven dat dit ook steeds gebeurt bij dressuur ruiters en dat dat ook zo vervelend is. :) (het generaliseren)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:20

Ohhhh dan begreep ik je verkeerd! Excuus :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 22:35

Geen probleem:-) ik had het ook vaag geschreven zag ik.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:30

Popstra, wat is dan 'langer vastgezet'? En hoe kort/lang worden ze dan aangebonden?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 03:41

Dergelijke manieren van 'trainen' zijn gewoon walgelijk en het gebeurd nog vaker dan men weet van heeft.
Ik zie dit ook gebeuren in Nederland en krijg dan ook te horen dat ze er mooi makkelijk van worden. Ik vind het te zot voor woorden dat mensen dit soort praktijken bedenken en uitvoeren, ik zou niet kunnen slapen 's nachts in ieder geval.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 09:49

Cheytjuh schreef:
Dergelijke manieren van 'trainen' zijn gewoon walgelijk en het gebeurd nog vaker dan men weet van heeft.
Ik zie dit ook gebeuren in Nederland en krijg dan ook te horen dat ze er mooi makkelijk van worden. Ik vind het te zot voor woorden dat mensen dit soort praktijken bedenken en uitvoeren, ik zou niet kunnen slapen 's nachts in ieder geval.

dat is toch maar mooi meegenomen, scheelt ook een hoop werk voor diegene die ze koopt
fijn voor de verkoop,

kunnen we na verloop van tijd weer hier op bokt lezen dat het een "k......knol"is,
dat hij vervelend is, dat hij mij pest, ect. wie heeft er tips!!

werkverschaffing!!!! want dan komt het hele circus van "experts" "symptoombestrijders" bitfitters ect. weer in actie, ach ja,

en ja dit kan op sarcasme lijken, zo is het niet bedoeld, meer beleving uit ervaring, want het werkt in de meeste gevallen niet - behalve het uitladen van je knip - simpelweg een paard goed opleiden is er niet bij.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:46

Ik kan het weer eens niet anders dan met je eens zijn.

Ik maak echt gebruik van moderne technieken en wat opvoeding en dingen aanleren blijf je zelf altijd bijleren - maar wat de opleiding betreft ben ik van de oude stempel. Take all the time it takes so it takes less time.