Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juuls_86 schreef:Ik heb een vraag;
Als je paard eenmaal in het systeem staat, kan het er dan ook weer uit? Bijv bij verhuizing naar buitenland of plek waar ze nog niet de registratie doen?
Hutcherson schreef:Of je registreert paard niet in het andere land. Moet officieel wel. Maar weet niet hoe heftig de controle is op niet bestaande paarden?
Ik kwam erachter dat mijn paard zn paspoort niet goed geregistreerd stond bij rvo. Geboortedatum is door paspoort uitgevende instantie ook op 1-1-1900 gezet terwijl de echte datum gewoon in paspoort staat. Kan dit niet wijzigen. Heb hier nooit problemen mee gehad. Bovendien dacht ik dat mijn paarden sinds de verplichting keurig geregistreerd stonden op UBN maar die was nooit aangevraagd.
UniFlap schreef:Mag ik nog eeeven wat vragen?
Als een paard verhuist, heeft de nieuwe stal het UBN nodig van de vorige stal?
Utixo schreef:UniFlap schreef:Mag ik nog eeeven wat vragen?
Het systeem is nogal omslachtig, als je hem namelijk alleen invoerd, zie je de UBN's van herkomst gewoon staan(als hij netjes geregistreerd is en de stalling ervoor netjes een UBN had).
Arabesk schreef:Ik wacht wel op die schriftelijke waarschuwing
Tancreda4 schreef:Als een paard van ubn naar een plek zonder ubn gaat, kan dat ? Kan die dan bij de vorige stal wel uitgeschreven worden of kan dat niet omdat hij 'nergens'heen gaat?
Mirranda schreef:Het wordt gebracht als een logisch verhaal maar helaas ben ik daarin achterdochtig en denk altijd even verder (of misschien voel ik even verder = onderbuikgevoel).
We stevenen hard af op een CO2 budget, insecten eten, geen vlees en andere waanzin, dus het zou ze erg goed uitkomen te weten wie er exact waar paarden bezit.
Ik begin er dus niet aan, ze kijken maar
juval schreef:Tancreda4 schreef:Als een paard van ubn naar een plek zonder ubn gaat, kan dat ? Kan die dan bij de vorige stal wel uitgeschreven worden of kan dat niet omdat hij 'nergens'heen gaat?
uitschrijven kan sowieso.
de houder van het paard is verantwoordelijk voor de juiste registratie (en dus moet die zorgen voor een ubn nummer).
UniFlap schreef:Mag ik nog eeeven wat vragen?