Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lyona schreef:Waarom doet de overheid hier niks in vraag ik me af. Het is wachten tot er echt iets groot mis gaat. Waarom komt er niet zo'n bosbeheer organisatie in actie en verdoofd die beesten en brengt ze naar een land waar ze wel goed kunnen leven en de omgeving niet in gevaar brengen?
En de gemeentes, waarom veranderen ze niet hun regels over hoe hoog een omheining wel niet mag zijn?
De regering ziet toch ook het probleem?
Lyona schreef:Waarom doet de overheid hier niks in vraag ik me af. Het is wachten tot er echt iets groot mis gaat. Waarom komt er niet zo'n bosbeheer organisatie in actie en verdoofd die beesten en brengt ze naar een land waar ze wel goed kunnen leven en de omgeving niet in gevaar brengen?
En de gemeentes, waarom veranderen ze niet hun regels over hoe hoog een omheining wel niet mag zijn?
speurneusc schreef:er is veel meer gaande met wolf aanvallen dat wij weten/zien, dit is een voorbeeldje
https://www.wochenblatt-dlv.de/feld-sta ... S2fkp6o82U
Cowgirl schreef:Je bent nergens 100% veilig.
Niet op straat, niet in je auto, niet in het bos en thuis kun je van de trap vallen en je nek breken.
Hier zijn ook wolven gesignaleert maar ik rijd gewoon nog buiten en ben ook niet van plan dat te veranderen. Dan zou ik ook thuis moeten blijven voor agressiefe honden die in het bos uitgelaten worden en dan moet ik ook niet meer auto rijden, fietsen of in een vliegtuig stappen.
Cowgirl schreef:DDDara schreef:Wat ik me afvraag hoe veilig ben je nog als je je paard of pony rijd in het bos en dan vooral wanneer je alleen rijdt..... is dat nog veilig?
Je bent nergens 100% veilig.
Niet op straat, niet in je auto, niet in het bos en thuis kun je van de trap vallen en je nek breken.
Hier zijn ook wolven gesignaleert maar ik rijd gewoon nog buiten en ben ook niet van plan dat te veranderen. Dan zou ik ook thuis moeten blijven voor agressiefe honden die in het bos uitgelaten worden en dan moet ik ook niet meer auto rijden, fietsen of in een vliegtuig stappen.
Kimddddd schreef:Nou ik woon in Zweden en je mag wolven niet zomaar dood schieten. Wel als hij voor de 2e keer aanvalt. Laatst is hier een kudde schapen dood gebeten door 3 wolven maar die betreffende wolven zijn allang weer verder getrokken. Toch is het wat makkelijker om de wolven te bejagen want er zijn jagers genoeg hier. Mocht er hier bij de paarden iets zijn dan roep ik toch echt mijn buurman met zijn jachtgeweer.
Art_Ificious schreef:Lyona schreef:Waarom doet de overheid hier niks in vraag ik me af. Het is wachten tot er echt iets groot mis gaat. Waarom komt er niet zo'n bosbeheer organisatie in actie en verdoofd die beesten en brengt ze naar een land waar ze wel goed kunnen leven en de omgeving niet in gevaar brengen?
Dat is exact de manier waarop ze hier terecht gekomen zijn.
Ze komen om in het verkeer en verdrinken in het kanaal (yep in België is er 1 verdronken in albertkanaal). Mij maak je omwille hiervan niet wijs dat de wolven zelfstandig ons land binnen gelopen zijn.
Tevens hadden de eerste wolven zenders om. Dus die zijn verdoofd geweest. Er was ook iemand die zag dat ze per auto in het bos uitgezet werden... Maar dat filmpje is direct van YouTube verwijderd geweest nadat er veel reacties op kwamen.
Edit
Heel toevallig zouden er in Nederland 2 nieuwe wolven zijn... Teefjes... Zeer toevallig imo... omdat Teefjes voor nageslacht zorgen.
Gini schreef:Dat, inderdaad. Als je het totale aantal gestorven wolven door menselijke constructies in relatie zet tot het totaalaantal wolven in België, dan spreek je over een heel hoog percentage. Drie doodgereden, 1 verdronken in het kanaal, op wat? Een roedel van nog geen 10 dieren. En dat zijn nog de lichamen die effectief gevonden zijn.
Ik denk dat de wolven het in ons drukke en volgebouwde landje ook niet zo leuk vinden. Je kan in Limburg geen halfuur rechtuit wandelen zonder een menselijke constructie tegen te komen, voor een dier dat zogenaamd zo schuchter en mensenschuw is, is het leven dan toch een hel?
Loretta schreef:Hulde aan die ‘verraders’.Kimddddd schreef:Nou ik woon in Zweden en je mag wolven niet zomaar dood schieten. Wel als hij voor de 2e keer aanvalt. Laatst is hier een kudde schapen dood gebeten door 3 wolven maar die betreffende wolven zijn allang weer verder getrokken. Toch is het wat makkelijker om de wolven te bejagen want er zijn jagers genoeg hier. Mocht er hier bij de paarden iets zijn dan roep ik toch echt mijn buurman met zijn jachtgeweer.
De situatie in Nederland is toch wel dusdanig anders. Hier in de overbevolkte polder is het gezond verstand inmiddels een zeldzaamheid. De verrader slaapt hier nooit, klaar om een eventuele beloning op te strijken wanneer er een wolf is gestroopt. Ja, want ze geven hier gewoon beloningen voor de tip die leidt tot het vinden van een dader. Natuurclubs hebben hier zelfs al zendtijd gekregen bij opsporing verzocht voor een dode wolf.
Onder die omstandigheden gaat geen jager het wagen om illegaal een wolf te doden.
De enige manier om hier van een wolf af te komen dat is schieten, graven en zwijgen. Maar pas op, in dit kleine kikkerlandje is je buren verraden onderdeel van de volksaard. En zoals ik al zei, de verrader slaapt hier nooit. Die zit altijd stiekem vanuit zijn of haar zolderraam of vanuit de bosjes te gluren of ze nog iemand kunnen verlinken.
Popstra schreef:Ja. Als mensen hier opteren dat de enige wijze om van wolven af te komen is door hen te doden, maar ze dit tóch niet adviseren want mogelijk worden ze door iemand verraden, dan zeg ik hulde aan de mensen die hen zouden verraden.Hulde aan die verraders??
Isapaardje schreef:Vreselijk. Vooral ook de trap na over het hekwerk.
Ze weten het allemaal zo goed, die wolfknuffelaars, maar ze steken geen poot uit om mensen met dieren te helpen bij het plaatsen van een wat in hun ogen dan wel goed hekwerk is. Zowel qua arbeid als qua kosten. Subsidie nul voor particuliere paardenhouders.
(
Moestuin schreef:Wat mij heel hard raakt, en dit is puur persoonlijk, dat weet ik: Ik heb begin september mijn Duitse herder moeten laten inslapen van 3 jaar. Er waren al bijtincidenten geweest met mensen (gelukkig zonder al te veel schade) en hij had al enkele van mijn schapen gebeten en ernstig verwond. Gelukkig hebben wij die wel allemaal kunnen redden (buiten dit was er natuurlijk nog meer aan de hand maar niet van toepassing) Maar nog maar heel even en ik moet de keuze gaan maken om van mijn schapen wandelend buffet te gaan maken voor de wolven en mijn dochter enkel nog onder constant toezicht te laten buiten spelen (natuurlijk ben ik er nu ook bij, maar soms loop je gewoon even naar binnen voor wat drinken etc) of, ik moet mijn schapen, die ook gewoon buiten dieren zijn en genieten van het zonnetje en gras, opsluiten op stal.
Waarbij iedereen bij mijn Duitse herder riep: Juiste keuze en je kunt je het niet maken dat hij een mens ernstig ging verwonden of een schaap dood ging bijten. Lijkt het bij de wolf bij een grote groep mensen wel: Prima, doe maar. Eet maar de huisdieren van mensen op en jaag maar schrik aan. Ga. U. Gang.
En ja, dit is puur persoonlijk. Maar dit vreet aan mij. Van een huisdier is zo gedrag niet gewenst maar staat de stempel wolf erop is het prima. Ik had hem beter losgelaten bij de wolven. Had hem niet mis staan…
Rubs schreef:Wat een verschrikkelijk nieuws.
Het valt op dat de tijd tussen deze gruwelijke en, voor de betrokkenen, hartverscheurende 'incidenten' steeds korter wordt.
Het valt ook op dat de wolf steeds dichter bij de mens komt, deels gelokt door mensen die ze prachtig vinden, maar vooral omdat Nederland veel TE KLEIN is voor grote wilde (roof)dieren.
Het is niet de vraag of er een keer een kind gegrepen wordt, maar wanneer er een kind gegrepen wordt.
Het is de omgekeerde wereld om mensen en hun huisdieren en vee achter hekken te plaatsen, zodat de wolf z'n gang kan gaan.
Je kunt toch ook niet zomerperiode al die schapenkuddes opsluiten elke nacht, met dat hete weer.
Natuurbeheerders gooien er ook nog wat emotionele chantage tegenaan las ik; "zonder de wolf komen er te veel grote grazers die daardoor verhongeren in de winter".
In de natuurexperimentenfabriek NL worden te veel grote grazers zonder enige geboortebeperking op een te klein stuk land gezet: "zo grote grazertjes, gaan jullie maar eens fijn wild natuurtje spelen met jullie nieuwe wolvenvriendjes, wij doen het hek dicht en laten jullie verder barsten!"
Loretta schreef:Kimddddd schreef:Nou ik woon in Zweden en je mag wolven niet zomaar dood schieten. Wel als hij voor de 2e keer aanvalt. Laatst is hier een kudde schapen dood gebeten door 3 wolven maar die betreffende wolven zijn allang weer verder getrokken. Toch is het wat makkelijker om de wolven te bejagen want er zijn jagers genoeg hier. Mocht er hier bij de paarden iets zijn dan roep ik toch echt mijn buurman met zijn jachtgeweer.
De situatie in Nederland is toch wel dusdanig anders. Hier in de overbevolkte polder is het gezond verstand inmiddels een zeldzaamheid. De verrader slaapt hier nooit, klaar om een eventuele beloning op te strijken wanneer er een wolf is gestroopt. Ja, want ze geven hier gewoon beloningen voor de tip die leidt tot het vinden van een dader. Natuurclubs hebben hier zelfs al zendtijd gekregen bij opsporing verzocht voor een dode wolf.
Onder die omstandigheden gaat geen jager het wagen om illegaal een wolf te doden.
De enige manier om hier van een wolf af te komen dat is schieten, graven en zwijgen. Maar pas op, in dit kleine kikkerlandje is je buren verraden onderdeel van de volksaard. En zoals ik al zei, de verrader slaapt hier nooit. Die zit altijd stiekem vanuit zijn of haar zolderraam of vanuit de bosjes te gluren of ze nog iemand kunnen verlinken.