Loretta schreef:Het probleem met de partij voor de dieren is dat veel mensen vallen voor de sympathieke naam.het opkomen voor de diertjes, wie wil dat nou niet.
En daar gaat het dan ook meteen fout. Vraag je iemand of ze weten wie Nico Kofferman is, dan hebben ze geen idee. En zo kun je nog wel even door gaan. Men heeft werkelijk geen idee welke personen er allemaal betrokken zijn bij de PVDD en wat hun handel en wandel is. De meesten komen niet verder dan de naam Esther Ouwehand. En sommigen weten dat nog geen eens.
Partij voor de dieren doet hetzelfde als vele natuurorganisaties.sympathiek overkomen. Want ze komen in naam voor de natuur op. Even wat verder kijken dan deze facade doen veel mensen simpelweg niet.
Ik noem nergens die partijen?? Het gaat om de keuze die mensen maken op basis van de partijprogramma's.
Lindsey_99 schreef:superpony schreef:En dan nog..........al stem je nog zo leuk, dat verandert echt niet de situatie. Dus om nou te roepen dat het aan het stemgedrag van de Nederlanders ligt is echt wel BS.
Leuke poll; wie heeft het partijprogramma's gelezen (dus niet het online testje en de verkorte standpunten...) bij de laatste verkiezingen en heeft daarop zijn keuze bepaald.![]()
Ik vermoed dat een categorie kiezers bij de aankomende veel kritischer gaan zijn mbt 'natuur en natuurbehoud'.
Ik in elk geval wel.
Ja, zou interessant zijn. Maar je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze kiezen op basis van wat een partij beloofd en roept vlak voor verkiezingen en mensen dan afwegen wat ze belangrijk vinden.
En wij kregen staatsinrichting op school, hadden een eigen debat en moesten de programma's lezen en beoordelen. Maar er is ontzettend weinig onderwijs over de Nederlandse politiek.
Veel mensen horen van hun ouders, buren en vrienden wat die kiezen en gaan echt op iemands persoon en hard schreeuwen af. Of dit nou netjes is of niet en wel klopt of totaal nergens op slaat.
En elke keer weer zijn mensen teleurgesteld. Maar als je nu kijkt naar de woningnood, de hoge leefkosten, kan je het mensen niet kwalijk nemen, dat ze niet gaan kijken wie tegen of vcoor de wolf is.
Persoonlijk zou ik nog liever een hele grote bezemwagen door den Haag zien gaan, maar ja......