Sanet schreef:Ik ren altijd met mijn armen in de lucht wild zwaaiend in rondjes en roep dan heel hard: PANIEK PANIEK.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Sanet schreef:Ik ren altijd met mijn armen in de lucht wild zwaaiend in rondjes en roep dan heel hard: PANIEK PANIEK.![]()
zijn ze dan banger voor jou dan voor het vuurwerk? Want ik bedoel…. Het is iets om te overwegen dan….
Ayasha schreef:Captain schreef:Joh trek het je niet zo persoonlijk aan Ayasha. Ik heb dezelfde ervaring, en nee dat werkt niet bij elk paard. Maar als dat wel werkt is dat toch fijn en een goede tip?
Waar precies staat een goede tip?
Er staat alleen een insinuatie dat mensen wiens paarden er problemen mee hebben iets fout doen.
pillow schreef:Het is vaak wel zo dat wanneer je in de stal bij ze gaat zitten om ze gerust te stellen, ze wel onrustig gaan reageren. Jij zegt dat er niks aan de hand is, dus is er wel wat aan de hand. Net als met honden hoe meer je ze gerust stelt hoe banger ze worden. Gewoon tegen twaalf uur een pluk hooi geven en weg gaan. Of buiten gaan staan om vuurwerk te kijken zodat je in de buurt bent. Mijn honden zitten ook gewoon naast me vuurwerk te kijken, wel aan de lijn maar die reageren ook niet angstig.
Ayasha schreef:pillow schreef:Het is vaak wel zo dat wanneer je in de stal bij ze gaat zitten om ze gerust te stellen, ze wel onrustig gaan reageren. Jij zegt dat er niks aan de hand is, dus is er wel wat aan de hand. Net als met honden hoe meer je ze gerust stelt hoe banger ze worden. Gewoon tegen twaalf uur een pluk hooi geven en weg gaan. Of buiten gaan staan om vuurwerk te kijken zodat je in de buurt bent. Mijn honden zitten ook gewoon naast me vuurwerk te kijken, wel aan de lijn maar die reageren ook niet angstig.
Dat ik daar in die tien jaar zelf nog nooit aan gedacht heb........ Oh wacht, dat heb ik wel. Nee dus. Dat werkt niet voor elk dier. En het is idd achterhaald dat een dier banger wordt wanneer je het gerust stelt. Het wordt banger wanneer jij ook bang bent en dan pogingen doet om het dier gerust te stellen maar dat is omdat het jou angst leest. Als jij niet bang bent maakt je gerust stelling het dier echt niet banger.
pillow schreef:Ja en waarom ga jij je paard of hond staan geruststellen? Omdat je bang bent dat hij bang wordt en rare dingen gaat doen.
pillow schreef:Het is vaak wel zo dat wanneer je in de stal bij ze gaat zitten om ze gerust te stellen, ze wel onrustig gaan reageren. Jij zegt dat er niks aan de hand is, dus is er wel wat aan de hand. Net als met honden hoe meer je ze gerust stelt hoe banger ze worden. Gewoon tegen twaalf uur een pluk hooi geven en weg gaan. Of buiten gaan staan om vuurwerk te kijken zodat je in de buurt bent. Mijn honden zitten ook gewoon naast me vuurwerk te kijken, wel aan de lijn maar die reageren ook niet angstig.
Popstra schreef:Ik denk dat je als eigenaar zijnde er ook niet zo een ding van moet maken. Zelf relaxed blijven en kalm doen in bijzijn van je paarden scheelt al veel.
Laat ik zo zeggen,heb in al die jaren ik paarden heb nog nooit zenuwachtige in paniek zijnde paarden gehad. En dan staan er hier 7
En tijdens carbid schieten staan ze ook gewoon in hun paddocks te kijken.
Met oud/nieuw staan ze gewoon savonds binnen net als elke andere avond swinters maar nu met licht en radio aan. Ook nooit geen probleem.
Ik zelf ben ook relaxed dan net als anders. Maak me niet druk en denk er zelfs niet aan. Denk echt dat dit al veel doet.
Captain schreef:Dat is echt heel erg achterhaald.
_San87_ schreef:pillow schreef:Het is vaak wel zo dat wanneer je in de stal bij ze gaat zitten om ze gerust te stellen, ze wel onrustig gaan reageren. Jij zegt dat er niks aan de hand is, dus is er wel wat aan de hand. Net als met honden hoe meer je ze gerust stelt hoe banger ze worden. Gewoon tegen twaalf uur een pluk hooi geven en weg gaan. Of buiten gaan staan om vuurwerk te kijken zodat je in de buurt bent. Mijn honden zitten ook gewoon naast me vuurwerk te kijken, wel aan de lijn maar die reageren ook niet angstig.
Vroeger dacht men dat. Nu weet men beter. Bange dieren moet je geruststellen.
DuoPenotti schreef:En dan ook waar woon je.
Die doffe klappen niet direct naast de wei / stal trekken mijn paarden prima.
Mijn honden slaan daar wel op aan.
Maar juist dat hoge piep geluid vinden ze veel vervelender.
En dat is er juist om 12 uur meer met de pijlen.
Gelukkig zit ik overal ver genoeg vanaf (op 1 jaar na toen een etter bij ons juist aan het stoken was)
Dus op wat onrustig draaien na zijn ze rustig.
_San87_ schreef:pillow schreef:Het is vaak wel zo dat wanneer je in de stal bij ze gaat zitten om ze gerust te stellen, ze wel onrustig gaan reageren. Jij zegt dat er niks aan de hand is, dus is er wel wat aan de hand. Net als met honden hoe meer je ze gerust stelt hoe banger ze worden. Gewoon tegen twaalf uur een pluk hooi geven en weg gaan. Of buiten gaan staan om vuurwerk te kijken zodat je in de buurt bent. Mijn honden zitten ook gewoon naast me vuurwerk te kijken, wel aan de lijn maar die reageren ook niet angstig.
Vroeger dacht men dat. Nu weet men beter. Bange dieren moet je geruststellen.