Anky meldt overlijden gouden paard Salinero: 'Mijn hart is gebroken'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anky meldt overlijden gouden paard Salinero: 'Mijn hart is gebroken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:08

Aan totilas?! Het gaat om Salinero

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:08

Totilas? Het is die andere zwarte :P

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:09

Earth schreef:
Nja relaccount of niet, maar feit is wel dat het paard niet altijd even vriendelijk is gereden. En dan kunnen we wel zeggen "Anky zorgde top voor haar paarden" of 'Ja maar hij is 28 jaar geworden, dat zou een kapot paard niet kunnen' maar wij zien niet of er schade is aan de binnenkant van dat paard.
Iemand opperde op FB om hem te ontleden om te kijken hoe deze rijmethode zich verhoudt tot het paardenlijf, maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren. Feit blijft is dat Anky met hem juist een trainingsmethode ontwikkelde waar de meest bokkers zo op tegen zijn. ;)

En noem dit gepast binnen dit topic of niet, het hoeft toch niet ineens allemaal oeh en ah te zijn toch?

Feit is ook dat Anky dat prima kon uitvoeren, en dat haar eigen paard er beter van werd :)

Een paard wordt geen 28 in goede gezondheid als ie kapot gereden wordt :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:09

Excuses, zo'n stroom aan tem's is niet heel goed voor je focus :o

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:10

Earth schreef:
Nja relaccount of niet, maar feit is wel dat het paard niet altijd even vriendelijk is gereden. En dan kunnen we wel zeggen "Anky zorgde top voor haar paarden" of 'Ja maar hij is 28 jaar geworden, dat zou een kapot paard niet kunnen' maar wij zien niet of er schade is aan de binnenkant van dat paard.
Iemand opperde op FB om hem te ontleden om te kijken hoe deze rijmethode zich verhoudt tot het paardenlijf, maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren. Feit blijft is dat Anky met hem juist een trainingsmethode ontwikkelde waar de meest bokkers zo op tegen zijn. ;)

En noem dit gepast binnen dit topic of niet, het hoeft toch niet ineens allemaal oeh en ah te zijn toch?

Mijn ding is het ook allemaal niet, maar dat het paard op zijn 18e de dood in is gereden is gewoonweg niet waar

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:10

Earth schreef:

Ik weet niet of je berichten hebt gelezen, maar dit was geen nette discussie mogelijk zegmaar.
Je ebt helemaal gelijk dat er controversie is rond haar trainingsmethodes, maar de manier waarop de kritiek werdt gebracht was verre van netjes

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:11

Dit is een van mijn favorieten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:11

Avalanche schreef:
Earth schreef:

Feit is ook dat Anky dat prima kon uitvoeren, en dat haar eigen paard er beter van werd :)

Een paard wordt geen 28 in goede gezondheid als ie kapot gereden wordt :D

Huh, kun je een rollkur waarbij de kin op de borst wordt getrokken goed uitgevoerd noemen? :o? :o? :o?

En nee ik wil niet verder rellen en helemaal niet haar berichten ondersteunen, maar er zit wel iets van waarheid in natuurlijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:13

Misschien daar een ander topic voor openen? (een van de vele die er al over zijn geweest)
En ja heel beleefd er hier een oeh en ah topic van houden.
Is dat zo erg 1 keer?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:13

NadjaNadja schreef:
Excuses, zo'n stroom aan tem's is niet heel goed voor je focus :o

Ik vind het knap dat je er zo rap bij was en adequaat gereageerd hebt :)

Vergissen is menselijk :D

@Simone, die zocht ik!! Volgens mij was dat in Hickstead :j echt fantastisch :D

Earth schreef:
Huh, kun je een rollkur waarbij de kin op de borst wordt getrokken goed uitgevoerd noemen?
Hyperflexion :)

En ja, dat kun je correct doen, en je kan het ook vreselijk fout doen. Zoals alles met rijden eigenlijk.

DuoPenotti schreef:
Misschien daar een ander topic voor openen? (een van de vele die er al over zijn geweest)
En ja heel beleefd er hier een oeh en ah topic van houden.
Is dat zo erg 1 keer?

Eens :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:22

Earth schreef:

Hier ben ik het volledig mee eens, wist alleen niet zo goed als jij dit onder woorden te brengen, dus heb mijn mond gehouden.

Maar dat neemt niet weg dat het erg treurig is, ook voor Anky natuurlijk. Ik weet zeker dat ze gek was op Salinero.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:41

Ik hoef geen nieuw topic te openen hoor, want de discussie of we rollkur/hyperflexie wel of niet moeten toepassen in het trainen is volgens mij geen discussiepunt verder meer. Maar ik schrik er wel van dat jij de manier van rijden goedkeurt Avalanche. Maar goed, daar hoeft verder ook geen discussie over. :) Door de trainingsmethode heen kijkend vond ik het een magische combi hoor, dat is zeker zo :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:45

Avalanche schreef:
Goed zo. Ga ik weer verder met de proef in Hickstead zoeken en hier linken :)

Lief van je! Hoop dat je ‘m kunt vinden. Dat vind ik haar mooiste kür, maar heb ‘m nooit met Salinero gezien.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:47

Ik ben daar altijd heel open over geweest.
Ik vind het alleen niet geschikt voor ieder paard, en zeker niet voor iedere ruiter. Maar voor sommige paarden kan een moment (en dan echt maar een paar minuten) van stretchen, en dan niet alleen in de hals, maar ook de rug, wel absoluut voordelen opleveren omdat ze er losser van worden.

Maar voor een paard wat bijvoorbeeld heel makkelijk duikt en zelf achter de teugel kruipt, moet je dat niet willen. En de sensitiviteit om dat goed aan te voelen en dan ook nog goed uitvoeren is weinigen gegeven denk ik.

En ik denk ook van veel meningen ingegeven worden door de gedachte: ik ken niemand die dat goed uitvoert, en dat is valide wat mij betreft, maar als ik een ding geleerd heb, de afgelopen jaren, is dat ik de wijsheid niet in pacht heb, en dat het niet is omdat ik iets niet kan, dat een ander dat niet kan.

chevax schreef:
Avalanche schreef:
Goed zo. Ga ik weer verder met de proef in Hickstead zoeken en hier linken :)

Lief van je! Hoop dat je ‘m kunt vinden. Dat vind ik haar mooiste kür, maar heb ‘m nooit met Salinero gezien.

Ik doe mijn best :D thanks <3

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:49

Mooie gedachte, zo snap ik 'm wel. Ik zou het werkelijk nooit toepassen, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden natuurlijk.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:52

Hij leek wel onverwoestbaar die Salinero.
Een wollige oude baas op het landgoed bij Anky, wat ontzettend spijtig dat er een eind aan gekomen is. Wat zal het leeg zijn voor haar.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:53

Earth schreef:
Mooie gedachte, zo snap ik 'm wel. Ik zou het werkelijk nooit toepassen, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden natuurlijk.

Wel leuk om daar nog een keer een boom over op te zetten hoor :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:00

Avalanche schreef:
Ik ben daar altijd heel open over geweest.
Ik vind het alleen niet geschikt voor ieder paard, en zeker niet voor iedere ruiter. Maar voor sommige paarden kan een moment (en dan echt maar een paar minuten) van stretchen, en dan niet alleen in de hals, maar ook de rug, wel absoluut voordelen opleveren omdat ze er losser van worden.

Ja, een methode waardoor een paard nog amper kan ademhalen/slikken en weinig ziet is inderdaad een fijne methode voor af en toe. +:)+ Als je maar weet dat je dat niet te lang moet doen want hé, ze hebben wel af en toe wat zuurstof nodig! :j

:?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:00

Avalanche schreef:
Ik heb alvast deze:

[ Video ]

KIPPENVEL

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:13

Joanne1987 schreef:
Avalanche schreef:
Ik heb alvast deze:

[ Video ]

KIPPENVEL

Ja gaaf he <3

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:21

Vooropgesteld, ik vind het ontzettend sneu voor Anky en ik heb ook altijd (als Pennymeisje) genoten van de combinatie!

De ophef in dit topic kan ik ook wel plaatsen. Anky was met Salinero de grondlegger van de rollkur/hyperflexie en dat was uiteindelijk geen positieve bijdrage aan de sport. Een dankzij of ondanks discussie over rollkur is elders best te voeren.

Hoe het ook is, Salinero was een charismatisch paard en de combinatie heeft vele sterke proeven neergezet. Salinero en Anky, dank daarvoor! Fijn dat hij bij Anky zo oud mocht worden en dat hij een liefdevolle eigenaar heeft gehad tot het einde van zijn leven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:41

Feit: al Anky haar paarden hebben tot Max toegelaten leeftijd goed gepresteerd
Feit2: Ze heeft met twee verschillende paarden medailles behaald drie OS’en op rij. En heeft volgens mij vooralsnog de meeste OS deelnames op haar naam staan voor de NL ruiters.
Feit3: al haar paarden die lang presteerden hebben hoge leeftijden gehaald.
Feit3: andere populaire toe gejuichte NL topruiters kunnen feit 1 en 2 niet evenaren en rijden nog een stuk onvriendelijker en strakker en presteren minder en korter met getalenteerdere paarden.. :+

Zolang je die ruiters toe juicht denk ik dat het vrij hypocriet is om Anky af te zeiken in een topic als dit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 07:40

Bovendien vind ik het ook totaal niet gepast in een topic als dit.

Sali <3 . Mooie leeftijd heeft hij bereikt. Veel sterkte voor Anky.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 07:48

Om hier op aan te haken, met Bonfire en Salinero heeft ze zelfs 6 Olympische Spelen op rij medailles gehaald. In Barcelona 1992 had ze met het dressuurteam al een medaille en in 1996 al individueel zilver, waarvan velen vonden dat het toen ook al goud had moeten zijn. Zowel Bonfire als Salinero hebben dus 3 Olympiades meegelopen en daarna ook nog tot op hoge leeftijd fit geweest.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 08:58

fleurtjeuh schreef:
Gebruiker is al gebanned

:) Goed, heel goed! Als ze zo door was gegaan zou ze zeggen dat Salinero worst was geworden... {:)-:( :oo 8)7