Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Dat is dus echt mijn grootste ergernis, mensen die de hond los hebben daar waar dat niet mag. Dat een boswachter meet met 2 maten doet daar voor mij niks aan af. Gelijke monniken gelijke kappen wat mij betreft.
mvdende schreef:kiki1976 schreef:Als jij ergens loopt waar honden niet los mogen ( ook al luisteren ze nog zo goed) en je laat ze wel los, ja dan ben je asociaal bezig.
Maar dat vind ik ook van ruiters die op plaatsen komen waar paarden niet zijn toegestaan.
mvdende, ik meen me te herinneren van een ander topic. Dat jij zelf op plaatsen ( bv weide van een boer) wel je hond los laat lopen. Puur omdat jij van mening was dat een hond los moest kunnen lopen.
En waar zou ik volgens sommigen dan moeten steppen?
Mountainbike route mag officieel niet, want geen mountainbiker én is eigenlijk geen doen ivm dat er veel heuvels enz in zitten, waar een step op blijft hangen.
Asfalt ga je geen galoptraining op doen, óók niet met een hond.
Dan blijven wandelpaden over. Ik probeer wél op te letten dat ik niemand in de weg rijdt en bij mensen met honden stop ik en houdt ik mijn hond kort.
Achterom schreef:mvdende schreef:
En waar zou ik volgens sommigen dan moeten steppen?
Mountainbike route mag officieel niet, want geen mountainbiker én is eigenlijk geen doen ivm dat er veel heuvels enz in zitten, waar een step op blijft hangen.
Asfalt ga je geen galoptraining op doen, óók niet met een hond.
Dan blijven wandelpaden over. Ik probeer wél op te letten dat ik niemand in de weg rijdt en bij mensen met honden stop ik en houdt ik mijn hond kort.
Gewoon, op het fietspad.
https://steppendoejezo.nl/waar-moet-je- ... -een-step/
Misschien moet je je afvragen waarom je met je step zo nodig op het voetpad wilt, terwijl je sneller bent dan de voetgangers en ook nog eens de paden kapotrijdt. Misschien betekent dat wel dat het gebied waarin je wilt steppen, niet zo geschikt is voor de step?
Blijkbaar gebruik jij je step om je hond naast te laten rennen, maar dat kun je toch ook naast de fiets doen? Probleem opgelost.
verstijnen schreef:verstijnen schreef:Ik loop 6 dagen in de week met mijn hond in het bos. Hij loopt altijd los, ook waar dat niet mag.
Op momenten dat ik een paard, fietser, auto of wat ik ook tegenkom ga ik netjes aan de kant. Bij het passeren van een paard doe ik mijn hond altijd aan de lijn. Als er een situatie ontstaat in het bos waardoor ik het niet vertrouw doe ik hem enkele meters aan de riem en daarna mag hij weer los.
Geeft niet hoor. Mag jij vinden.
Mijn hond is een vriendelijke- makkelijke en zeer goed luisterende hond. Als ik onverwachts iemand tegen kom in het bos, kijkt hij er niet naar op of om en gaat er met boog omheen.
Hij heeft zijn beweging nodig, weet dat hij niet van de paden af mag en bij mij moet blijven. Ik ben ook nog nooit in situaties gekomen dat ik dacht ‘dit gaat verkeerd’ o.i.d. Mocht ik- om welke reden dan ook- de situatie niet vertrouwen dan gaat hij aan de riem.
Ik heb een Friese Stabij, de eerste 5 levensjaren 2x in de week verschillende trainingen gedaan zoals gehoorzaamheid, jacht, speur en behendigheid. Kost veel tijd, maar hierdoor heb ik een geweldige goed luisterende hond en dat ik zie ik maar zelden op straat/ in het bos.
fransje23 schreef:Als je je hond los hebt in een gebied waar dat niet is toegestaan kun je in ieder geval wel netjes reageren als iemand je daar op wijst. Idem voor fietsers op wandelpaden etc.
SusanH schreef:Even sidenote aan iedereen die meent dat een hond los op een plek waar het niet mag geen anderen schaadt. Hier in de buurt is een landgoed eigenaar met veel bos, daar zijn heel veel mensen die menen dat hun hond wel los kan waar het niet mag. De landeigenaar wil nu honden gaan weren. Hetzelfde gebeurt op een plek iets verder van hier, heidegebied wat van defensie is. Daar is al letterlijk tegen ons gezegd door een toezichthouder, als blijkt dat mensen zich structureel niet aan de regels kunnen houden sluit defensie het gebied af. Dat is wel de kant die het op gaat, als men ervoor kiest om zich niet aan regels te houden. Want je bent vaak niet de enige die zo denkt.
Cayenne schreef:Echwel schreef:Zo heeft iedereen een excuus dat het voor hem/haar niet geldt.
Nou idd! En opvallend hoe goed de honden luisteren