_Reneee schreef:Ik wil ze er tegen beschermen. Ik vind dieren slachten namelijk verwerpelijk en ik zou het verschrikkelijk vinden wanneer mijn dieren opgegeten zouden worden. Heeft gewoon te maken met mijn eigen normen en waarden.
Gelukkig heeft mijn dierenarts ze zojuist allemaal uitgesloten. Mijn dieren zijn geen voedsel en voor mij is het niets meer dan een stukje bescherming.
En dit is dus wat ze bedoelen met
Nieuwsredactie schreef:om te voorkomen ''dat paardenmeisjes een paard uit gaan sluiten voor de slacht omdat zij dit zo zielig vinden.
En wat betreft je
_Reneee schreef:Gelukkig heeft mijn dierenarts ze zojuist allemaal uitgesloten.
Is je DA dus eigenlijk in overtreding.
Nieuwsredactie schreef:Met de invoering van de Europese Uitvoeringsverordening 2021/963 per 7-07-2021 is er een wijziging doorgevoerd in het uitsluiten van paarden voor de voedselketen. In Artikel 38 van bovengenoemde verordening staat dat een paard geacht is bestemd te zijn voor de slacht voor menselijke consumptie tenzij:
[list]
[*] het paard in het paspoort al uitgesloten was voordat deze regelgeving van kracht was,
Het uitsluiten voor de slacht moet zijn opgenomen in het hoofdstuk Medische behandelingen in het paardenpaspoort. Daar staat of een dier wel of niet geslacht mag worden voor menselijke consumptie. Staat hier niets? En staat er in het I&R-systeem ook geen uitsluiting? Dan mag het dier geslacht worden.
Dat medisch inlegvel is al ongeveer een jaar of 10 verplicht.
Je bent dus zelf enorm nalatig geweest dat je je DA NA de bovenstaande wetswijziging eindelijk eens het wel/ niet slachten laat invullen.