Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Jennyj01 schreef:Wat mij zorgen baat is vooral het verhaal om de wolf heen. Schuw van mensen en maar een kleine populatie. Tevens is er geen enkele discussie over mogelijk. Daar waar honden spastisch overal aan de lijn moeten ivm de natuur, loopt deze predator hier behoorlijk huis te houden.
Deze kleine populatie is helemaal niet schuw en blijft bij niet mensen uit de buurt. Ze worden behoorlijk vaak gesignaleerd dicht bij huizen. Ondertussen fokt het als konijnen. Dit is vragen om problemen. Natuurbeheer in Nederland zijn meesters in het uit de hand laten lopen van populaties zoals in de Oostvaardersplassen plassen is gebeurd. Dat zijn nog herten, paarden en koeien. Die kan je laten verhongeren achter een hek. Wat ook niet oké is. Met de wolf is dat toch een stuk lastiger.
Mindim schreef:Dat de wildstand enorm achteruit holt zal wel ietwat mee vallen. Er zijn meer dan 6000 damherten, bijna 3000 edelherten en bijna 100000 reeen.
Jennyj01 schreef:Misschien kan je beter voor jezelf praten dan iedere hond en mens over een kam te scheren. Vergeet niet dat hond en mens ook onderdeel van die zelfde natuur zijn.
De Oostvaardersplassen daarin tegen is het bewijs dat men in staat is om dingen zwaar uit de hand te laten lopen over de rug van heel veel dieren.
Huertecilla schreef:Mindim schreef:Dat de wildstand enorm achteruit holt zal wel ietwat mee vallen. Er zijn meer dan 6000 damherten, bijna 3000 edelherten en bijna 100000 reeen.
Het is verhelderend hoeveel er daarvan jaarlijks door de menselijke jagers gedood worden. En dat als hobby, niet voor het overleven.
Maar ja, redelijk perspectief voor mensenbelangen en het woord ´wolf´
Popstra schreef:Ja krom is dat he, dat inderdaad diezelfde mensen nu roepen dat je je paard of ander vee maar binnen moet houden.
Hier op Bokt ook, schande spreken als je paard niet 24/7 buiten staat en nu eigen schuld als het gepakt word. Had je hem maar binnen moeten houden.
Mindim schreef:Jennyj01 schreef:Misschien kan je beter voor jezelf praten dan iedere hond en mens over een kam te scheren. Vergeet niet dat hond en mens ook onderdeel van die zelfde natuur zijn.
De Oostvaardersplassen daarin tegen is het bewijs dat men in staat is om dingen zwaar uit de hand te laten lopen over de rug van heel veel dieren.
Haha, ik scheer niet elke hond over een kam, hoe kom je daar nu bij. Ik steek enkel niet mijn kop in het zand hoeveel schade loslopende honden aanrichten, jij schijnbaar wel.
Lukasje schreef:Josien_ schreef:
De vraag is dan wat voor paarden? Met hoe veel paarden stonden ze er?
In landelijke omgeving of bij huizen in de buurt?
Met zo'n vage mededeling kun je eigenlijk niet zo veel helaas.
Wat voor doet er niet zoveel toe denk ik. De naam van de eigenaresse doet me vermoeden dat het om grote (dressuur)paarden gaat. Het was rond 20h30 vanavond. Landelijk gebied, wel huizen in de buurt. Iets later zijn de wolven verderop opnieuw opgemerkt.
Mindim schreef:Beheer is echter wel noodzakelijk, te veel worden nu aangereden,
office schreef:We blijven de wolven maar onderschatten.Alsof ze terug zouden deinzen voor een brug of een boos muildier.Ze wachten niet beschaafd voor een rood stoplicht want het zijn roofdieren.Vrijwel Al die aanvallen hadden voorkomen kunnen worden als we niet zo naïef zouden reageren en onze huisdieren veilig weg hadden gezet.
Ayasha schreef:office schreef:We blijven de wolven maar onderschatten.Alsof ze terug zouden deinzen voor een brug of een boos muildier.Ze wachten niet beschaafd voor een rood stoplicht want het zijn roofdieren.Vrijwel Al die aanvallen hadden voorkomen kunnen worden als we niet zo naïef zouden reageren en onze huisdieren veilig weg hadden gezet.
Dus 24/7 ophokken?
Donker of licht maakt geen fluit uit. Het hek dat daadwerkelijk wolfproof is heb je iig in BE een vergunning voor nodig en die krijg je dus niet.
Bloemetje75 schreef:Minden, voor mensen met een fulltime baan en paarden aan huis is dat in de winter dus 24/7 door de weeks binnen. Immers om 8u de deur uit in het donker en na 17u thuis in het donker….
@FennyPower die 40 jarige was een fjord. Nu niet bepaald echt kleine pony.
FennyPower schreef:Ik zag voorbij komen dat er ook een pony van 40 is aangevallen door een wolf.
Beestje heeft redelijk veel geluk gehad dat de eigenaar het opmerkte en snel gekomen is
Was in de regio Limburg (B) stond er.kan de bron niet vinden zo snel