Wolven pakken pony in weide in Peer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:31

Mindim schreef:
Dat zeg ik nergens. Waar lees je dat? Ik zeg alleen dat de wolf in een dichtbevolkt gebied zich nog weleens aan iets heel anders kan vergrijpen dan aan dieren.

Je roept heel hard, maar je idee voor een oplossing hoor ik niet. Je kan heel hard roepen dat het schaamteloos is dat je je dieren moet ophokken. Maar wat is je alternatief dan? Zolang er geen beheer komt, heeft het dier vrij spel en dan kan je hard roepen van dat je dat heel erg vind, maar daar heeft het huidige vee geen zak aan.[/quote]

Leg je mij nu woorden van een ander in de mond, of woorden uit een ander topic? Ik heb alleen nog maar gezegd wie weet waar de wolf in een dichtbevolkt land zich nog meer allemaal aan gaat vergrijpen.

En wat bedoel je ermee dat ik met een idee voor een oplossing zou moeten komen? Je zegt beheer. Nou, dat zou geweldig zijn. Helaas denkt de politiek op dit moment daar nog anders over dan wij.

Jessix

Re: Wolven pakken pony in weide in Peer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:44

Mijn pony's gaan inderdaad op stal 's nachts als de wolf hier in de buurt gaat komen. Heel jammer en liever niet, maar beter dan 's morgens denken had ik ze maar binnen gezet. Afschuwelijk om je dieren zo aan te moeten treffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:52

Loretta schreef:
Leg je mij nu woorden van een ander in de mond, of woorden uit een ander topic? Ik heb alleen nog maar gezegd wie weet waar de wolf in een dichtbevolkt land zich nog meer allemaal aan gaat vergrijpen.

En wat bedoel je ermee dat ik met een idee voor een oplossing zou moeten komen? Je zegt beheer. Nou, dat zou geweldig zijn. Helaas denkt de politiek op dit moment daar nog anders over dan wij.

Je spreekt je altijd uit in wolventopics en het is altijd geschreeuw en als iemand een wolf een mooi beest vind, nou dan is het niet te best. Kijk je eerste post in dit topic....
De nuance is compleet verdwenen.
Ja, ik vind wolven schitterende dieren, ze zijn slim en hebben nog een oerinstinct. Prachtig vind ik ze. Maar hier in Holland, nope, in Holland moet beheer. En wel slim beheer, niet alles zomaar afknallen, maar zorgvuldig. Het zijn vooral de zwervers die vee grijpen en daarmee krijg je straks ook de jonge mannetjes. In jouw boek ben ik dan gelijk een liefhebber van dierenmishandeling en hondengevechten en kick ik op geweld. En dat slaat gewoon werkelijk nergens op.
Ik heb in meerdere topics aangegeven dat een wolf een beschermd dier is en in die optiek kan je er niet veel mee en aangezien het geen prio is voor de overheid, moeten we er mee dealen. Moeten we onze dieren veilig houden. Als men dan gaat roepen hoe zielig dat allemaal is, dan steek je je kop in het zand. Ik zit er midden in, maar ik houd liever mijn dieren veilig, dan dat ik een punt moet maken.
En gelukkig doen veel hobbyhouders dat hier, ik zou ook geen oog dicht doen als mijn dier niet veilig stond. Helaas staan hier ook ponies en vleesvee 24/7 buiten, overgeleverd aan alles. Ieder zijn keus, maar in deze tijd had ik daarvoor een oplossing gezocht en zou ik het niet uitzitten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:55

Mindim schreef:
Loretta schreef:

Je spreekt je altijd uit in wolventopics en het is altijd geschreeuw en als iemand een wolf een mooi beest vind, nou dan is het niet te best. Kijk je eerste post in dit topic....
De nuance is compleet verdwenen.
Ja, ik vind wolven schitterende dieren, ze zijn slim en hebben nog een oerinstinct. Prachtig vind ik ze. Maar hier in Holland, nope, in Holland moet beheer. En wel slim beheer, niet alles zomaar afknallen, maar zorgvuldig. Het zijn vooral de zwervers die vee grijpen en daarmee krijg je straks ook de jonge mannetjes. In jouw boek ben ik dan gelijk een liefhebber van dierenmishandeling en hondengevechten en kick ik op geweld. En dat slaat gewoon werkelijk nergens op.
Ik heb in meerdere topics aangegeven dat een wolf een beschermd dier is en in die optiek kan je er niet veel mee en aangezien het geen prio is voor de overheid, moeten we er mee dealen. Moeten we onze dieren veilig houden. Als men dan gaat roepen hoe zielig dat allemaal is, dan steek je je kop in het zand. Ik zit er midden in, maar ik houd liever mijn dieren veilig, dan dat ik een punt moet maken.
En gelukkig doen veel hobbyhouders dat hier, ik zou ook geen oog dicht doen als mijn dier niet veilig stond. Helaas staan hier ook ponies en vleesvee 24/7 buiten, overgeleverd aan alles. Ieder zijn keus, maar in deze tijd had ik daarvoor een oplossing gezocht en zou ik het niet uitzitten.

Ik heb me in dit topic helemaal niet op een schreeuwerige manier uitgesproken. En bovendien ik heb jou persoonlijk nergens iets genoemd. Dat je je aangesproken voelt om iets dat door mij gezegd is kan ik niks aan doen. Ik begrijp dus ook niet waarom je zo aanvallend doet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:57

Zwervers zijn solitaire dieren. 1 of meer aanvallen op vee per etmaal en bij echt gegeten zo weinig over is heel roedel (drents friese wold roedel gezien de regio) aan de zwerf door honger. Dus wild is op/ook op zwerf naar veilige plek en fors verminderd. Zorgelijk om veel redenen op zich, en daar komt de schade aan vee nog eens boven op.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:59

tamary schreef:
Zwervers zijn solitaire dieren. 1 of meer aanvallen op vee per etmaal en bij echt gegeten zo weinig over is heel roedel (drents friese wold roedel gezien de regio) aan de zwerf door honger. Dus wild is op/ook op zwerf naar veilige plek en fors verminderd. Zorgelijk om veel redenen op zich, en daar komt de schade aan vee nog eens boven op.

En die krijgen ook allemaal weer pups die er vervolgens ook weer vrolijk op los moorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:01

Loretta schreef:
Ik heb me in dit topic helemaal niet op een schreeuwerige manier uitgesproken. En bovendien ik heb jou persoonlijk nergens iets genoemd. Dat je je aangesproken voelt om iets dat door mij gezegd is kan ik niks aan doen. Ik begrijp dus ook niet waarom je zo aanvallend doet.

Niet, je eerst post heb je die terug gelezen?
Ik zeg nergens dat je me persoonlijk aanvalt, ik zeg alleen dat ik in jouw categorie val van wolvenliefhebber en die zijn eng, kicken op geweld en dierenmishandeling.
Dat je het niet snapt, tja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:04

tamary schreef:

Welke roedel? 1 koppel hier toch en wat zwervers? Bij12 is niet up to date? Heb jij misschien een linkje over die roedel. Momenteel lopen ze hier bij ons huis in het bos. Al twee avonden. Ik wilde om 5.30 met de hond rond, maar twijfel beetje.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:05

Mindim schreef:
Loretta schreef:

Niet, je eerst post heb je die terug gelezen?
Ik zeg nergens dat je me persoonlijk aanvalt, ik zeg alleen dat ik in jouw categorie val van wolvenliefhebber en die zijn eng, kicken op geweld en dierenmishandeling.
Dat je het niet snapt, tja...

Dat mag ik vinden in het algemeen. Als ik in groep wolf op Facebook lees hoe euforisch er gereageerd wordt inclusief door de beheerder van de groep op de gruwelijke dood van een geliefd dier. Dan kan ik toch echt niet anders concluderen dat veel wolvenliefhebbers er oprecht genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:08

Loretta schreef:
Dat mag ik vinden in het algemeen. Als ik in groep wolf op Facebook lees hoe euforisch er gereageerd wordt inclusief door de beheerder van de groep op de gruwelijke dood van een geliefd dier. Dan kan ik toch echt niet anders concluderen dat veel wolvenliefhebbers er oprecht genieten.

Je zit hier op bokt, ga fijn daar klagen op facebook, maar zet mensen hier niet in een hoek met je algemene mening.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:09

Ik zet hier niemand in een hoek. Ook jou niet. Dat is enkel hoe jij het op vat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:12

Loretta schreef:

Blijkbaar zijn wolvenliefhebbers dol op hondengevechten.
Ik vind wolvenliefhebbers wel enge mensen die kicken op geweld en dierenleed.

Nee, tuurlijk doe je dat niet :roll: wat je verder van mij vind zal me werkelijk aan mijn achterste oxideren. Alleen met die post zet je mensen in een hoek, als je dat zelf niet ziet.....nou ja, laat ik mijn tong maar af bijten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:12

Elco schreef:
In sommige landen waar veel wolven zijn hebben ze speciale honden die de dieren tegen wolven beschermen..In Canada gebruiken ze hier voor ezels en Alpaca's.
Dus er is zeker wel iets tegen te doen.

Daar worden ze ook gewoon doodgeschoten als ze te dicht bij de mens/dieren komen...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:13

Mindim schreef:
Loretta schreef:

Blijkbaar zijn wolvenliefhebbers dol op hondengevechten.
Ik vind wolvenliefhebbers wel enge mensen die kicken op geweld en dierenleed.

Nee, tuurlijk doe je dat niet :roll: wat je verder van mij vind zal me werkelijk aan mijn achterste oxideren. Alleen met die post zet je mensen in een hoek, als je dat zelf niet ziet.....nou ja, laat ik mijn tong maar af bijten.

Wie de schoen past trekt hem aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:19

Kabayo schreef:
Elco schreef:
In sommige landen waar veel wolven zijn hebben ze speciale honden die de dieren tegen wolven beschermen..In Canada gebruiken ze hier voor ezels en Alpaca's.

Daar worden ze ook gewoon doodgeschoten als ze te dicht bij de mens/dieren komen...

Precies dat dus. Daar wordt de wolf er nog aan herinnert dat die maar beter uit de buurt van mensen kan blijven. Hier wordt de wolf geknuffeld. Complete excursies worden op touw gezet om aan wolvenstrond te ruiken. Anderen gaan met fotocamera het bos in om de wolf te fotograferen. Wat zelfs nog opvallend vaak lukt ook. Ondertussen wordt de wolf steeds minder en minder schuw.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:31

Elco schreef:

Verdiep je er even in. Deze honden pakken alles maar dan ook alles wat niet bij hun kudde hoord..dus evt ook jou of een kind.

En dieren kun je snachts op stal zetten, wolven pakken ze overdag ook!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:35

De pony uit het artikel stond snachts alleen op de wei. Terwijl de omgeving op de hoogte was van een roedel van 13!!! wolven die hier loopt.. dat is ook niet heel tactisch

Desalniettemin vind ik het dood eng. Mijn jaarling staat aan de duitse grens en ben verdomd bang dat ik ineens een bericht krijg dat hij gegrepen is..

Ik woon in de randstad maar ben bang dat we zelfs daar problemen krijgen op ten duur :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:43

Popstra schreef:
Elco schreef:

Verdiep je er even in. Deze honden pakken alles maar dan ook alles wat niet bij hun kudde hoord..dus evt ook jou of een kind.

En dieren kun je snachts op stal zetten, wolven pakken ze overdag ook!

Hier lopen ze demos met die honden. De honden gaan hier bij de kudde in achter een wolfwerende omheining in de nachten. Overdag is hier de herder er bij. Dus zolang je kind niet snachts binnen een omheining komt met een kudde schapen die onder bescherming staat van de honden, heb je weinig te vrezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:44

xsensibel schreef:
De pony uit het artikel stond snachts alleen op de wei. Terwijl de omgeving op de hoogte was van een roedel van 13!!! wolven die hier loopt.. dat is ook niet heel tactisch

Desalniettemin vind ik het dood eng. Mijn jaarling staat aan de duitse grens en ben verdomd bang dat ik ineens een bericht krijg dat hij gegrepen is..

Ik woon in de randstad maar ben bang dat we zelfs daar problemen krijgen op ten duur :n

Onverantwoordelijk van de eigenaar ook.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:45

Mindim schreef:
Maar splinternieuwe weitjes maken midden in het bos, midden in wolvengebied? Dat is toch de kat op het spek binden?
[ [url=m/KlaQXz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een stuk of 4 a 5 nieuwe gebieden als dit, midden in het bos.

Wolvengebied? je hebt het over nederland? De bossen hier zijn parken. Schaapjes houden in de bossen het gras bij. Écht natuur is er in Nederland niet te vinden, je hebt geluk als je voor een paar uur geen mens tegen komt.
Overigens is het uiteraard vreemd dat mensen hun dieren in huidige wolvengebied zetten mochten ze keuze hebben op een wel (nog) veilig gebied, die wolf hoort gewoon niet thuis in dit kleine landje. Ik heb geen stallen en wil mijn paarden ook niet op stal, sterker nog er mag niet eens iets gemaakt worden(!) Dus onze dieren beschermen is nagenoeg niet eens mogelijk.
Ik woon vlakbij natuur, paarden staan midden in een bos, kan alleen maar hopen dat ze ongedeerd blijven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 00:57

Anastasia24 schreef:
Wolvengebied? je hebt het over nederland? De bossen hier zijn parken. Schaapjes houden in de bossen het gras bij. Écht natuur is er in Nederland niet te vinden, je hebt geluk als je voor een paar uur geen mens tegen komt.
Overigens is het uiteraard vreemd dat mensen hun dieren in huidige wolvengebied zetten mochten ze keuze hebben op een wel (nog) veilig gebied, die wolf hoort gewoon niet thuis in dit kleine landje. Ik heb geen stallen en wil mijn paarden ook niet op stal, sterker nog er mag niet eens iets gemaakt worden(!) Dus onze dieren beschermen is nagenoeg niet eens mogelijk.
Ik woon vlakbij natuur, paarden staan midden in een bos, kan alleen maar hopen dat ze ongedeerd blijven.

Vaak waren die dieren er al eerder dan de wolf. De wolf is nog maar enkele jaren met een opmars bezig en die dieren worden gewoon vermoord door de indringer. Dan is het inderdaad absurd dat het verboden is om iets te maken zodat je jouw dieren kunt beschermen. Wolfenfreaks hebben het over wennen aan de wolf en samenleven met de wolf. Dat gaat nogal moeilijk wanneer elke manier om dieren afdoende te beschermen vervoden wordt.

Veel lokale overheden zitten ook niet op de wolf te wachten. Het probleem ligt in Brussel. Er wordt dan ook al druk door allerlei lokale bestuurders gelobbyd in Brussel voor herziening van het idiote beschermen van de wolf. Met als beste lobbyist tot nu toe. De wolf zelf. Die de pony van de voorzitter van de Europese commissie heeft vermoord.

Het zal nog wel een tijdje duren voordat in Brussel het gezonde verstand zegeviert. Tot die tijd ben je als dieren eigenaar mooi overgeleverd aan kromme regels waarbij beschermen soms zelfs onmogelijk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 01:01

Anastasia24 schreef:

Jazeker heb ik het over Nederland. De wolf heeft hier zijn territorium. Menig boer verliest in dit gebied (of park zoals jij het noemt) schapen. En ik weet heel goed hoor waar schaapjes in het bos voor dienen. Maar als zoveel schaapjes dood gaan in dit gebied. Is het dan wel zo verstandig die schaapjes achter een laag hekje midden in het bos te zetten. En in hetzelfde gebied allemaal nieuwe schapenbegrazingsgebiedjes te maken met ook een laag hek. Terwijl de wolven er omheen rondsluipen.

Nee de wolf hoort hier niet thuis, maar weet je, hij is er wel. En dat is een feit. En als je paard in een wei staat in een gebied waar wolven veel aanvallen, dan neem je een risico. En dan maar hopen idd, ik kies dan liever voor een andere optie..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 01:06

Mindim schreef:
Jazeker heb ik het over Nederland. De wolf heeft hier zijn territorium. Menig boer verliest in dit gebied (of park zoals jij het noemt) schapen. En ik weet heel goed hoor waar schaapjes in het bos voor dienen. Maar als zoveel schaapjes dood gaan in dit gebied. Is het dan wel zo verstandig die schaapjes achter een laag hekje midden in het bos te zetten.

Nee, dan is het tijd om de schaapjes weg te halen uit dat bos. Wat in veel gevallen heide gebied is. Tja, dan wordt de heide niet meer open gehouden. Dan is het voorbij met een hele hoop heide planten. Maar dat is part of the deal. Natuurorganisaties willen graag de wolf. Dan ook niet janken over heideplanten.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 01:09

Mindim schreef:
Anastasia24 schreef:

Jazeker heb ik het over Nederland. De wolf heeft hier zijn territorium. Menig boer verliest in dit gebied (of park zoals jij het noemt) schapen. En ik weet heel goed hoor waar schaapjes in het bos voor dienen. Maar als zoveel schaapjes dood gaan in dit gebied. Is het dan wel zo verstandig die schaapjes achter een laag hekje midden in het bos te zetten. En in hetzelfde gebied allemaal nieuwe schapenbegrazingsgebiedjes te maken met ook een laag hek. Terwijl de wolven er omheen rondsluipen.

Nee de wolf hoort hier niet thuis, maar weet je, hij is er wel. En dat is een feit. En als je paard in een wei staat in een gebied waar wolven veel aanvallen, dan neem je een risico. En dan maar hopen idd, ik kies dan liever voor een andere optie..

Geen ruchtbaarheid aan geven en afschieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 01:11

Loretta schreef:
Mindim schreef:
Jazeker heb ik het over Nederland. De wolf heeft hier zijn territorium. Menig boer verliest in dit gebied (of park zoals jij het noemt) schapen. En ik weet heel goed hoor waar schaapjes in het bos voor dienen. Maar als zoveel schaapjes dood gaan in dit gebied. Is het dan wel zo verstandig die schaapjes achter een laag hekje midden in het bos te zetten.

Nee, dan is het tijd om de schaapjes weg te halen uit dat bos. Wat in veel gevallen heide gebied is. Tja, dan wordt de heide niet meer open gehouden. Dan is het voorbij met een hele hoop heide planten. Maar dat is part of the deal. Natuurorganisaties willen graag de wolf. Dan ook niet janken over heideplanten.
Nee precies, dan is het tijd de schapen weg te halen, maar dat doet men niet, men bindt de kat op het spek. Maar men is wel verontwaardigd dat de wolf die schapen dan doodt, terwijl het in de eerste plaats al geen goed idee was om die schapen daar al in hun eentje te laten staan. Dus moeten zij dan maar niet janken over de schapen?