Paard met ernstige brandwonden knapt op bij Equitom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:55

Een kliniek wat een stap verder gaat zorgt voor innovatie waar wij mogelijk ook baat bij hebben.

VuurVleugels

Re: Paard met ernstige brandwonden knapt op bij Equitom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 11:22

Ten koste van een wezen wat er niet voor heeft gekozen om mee te werken aan die innovatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 12:47

Avanti schreef:
Een kliniek wat een stap verder gaat zorgt voor innovatie waar wij mogelijk ook baat bij hebben.

Ik bedank met liefde voor die innovatie als een dier daar zo voor moet lijden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:02

Dan kom je op het terrein van proefdieren en dat vind ik ook veel te ver gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 13:07

Cayenne schreef:
Dan kom je op het terrein van proefdieren en dat vind ik ook veel te ver gaan.

Komt nog bovenop dat dit een DA is die je zou moeten helpen. Niet je dier als nieuw expiriment hoort te zien. Ik zou deze kliniek dus nooit vertrouwen met één van mijn dieren. Ik wil een DA die me tijdig zegt "meid, kap er mee, je doet HEM hier geen plezier mee."

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:31

Dat doen ze ook, keuze leggen ze bij de eigenaar maar ze adviseren goed. En in sommige gevallen ook van tevoren goed gecommuniceerd; indien uitslag CT scan heel slecht is dan beter direct inslapen dan wakker laten worden. Maar hier oordeelt men heel graag op afstand zonder direct ervaring te hebben gehad met deze kliniek. Ik vind dat bijzonder slecht.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:37

VValar schreef:
Dat doen ze ook, keuze leggen ze bij de eigenaar maar ze adviseren goed. En in sommige gevallen ook van tevoren goed gecommuniceerd; indien uitslag CT scan heel slecht is dan beter direct inslapen dan wakker laten worden. Maar hier oordeelt men heel graag op afstand zonder direct ervaring te hebben gehad met deze kliniek. Ik vind dat bijzonder slecht.
uhu ik heb direct ervaring. En de persoon die ik eergisteren sprak ook, en bij haar werden ze boos omdat zij niet verder wou gaan doktoren.

Dus meedenken en keuze bij eigenaar leggen? Ik denk het toch niet hoor.

Daarnaast, ik had een pony die behandeld is in rug en voorbenen mbh prp en hyaluronzuur. Deze had artrose op jonge leeftijd en op 4,5 jaar bleek de hele rug al aangetast te zijn.
Na de behandelingen mocht pony mee naar huis en werd gezegd dat die gerust nog in de sport kon lopen.
Nou ik durfde het rijden niet meer aan bang voor pijn. Maar nieuwe eigenaar reed er af en toe een dressuurwedstrijd mee. Toch hoor ik nu niks meer over wedstrijden en rijden de dochters ook met andere paarden. Denk dat ze hem dus ook uit de sport houden, misschien door protest dan toch ofzo.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 23-09-22 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 15:38

Kookaburra schreef:
Popstra schreef:
Ik vind het resultaat overigens er wel al mooi uit zien

Mee eens. Maar mooi hoeft niet te betekenen dat het ook geen (pijn)klachten meer geeft. En ik vrees dat dat hier (zonder pijnstilling) wel het geval is. Pijn.

Dat zegt ze niet. Niks persoonlijks maar het valt me op dat als iemand hier A zegt, een ander er B aan vastknoopt en dan een conclusie trekt.

Tuurlijk doet het pijn nu. Tuurlijk weten we niet of dit paard pijnvrij zal zijn. Net zo min als na een zware peesblessure of een breuk ergens.
Punt is, zowel eigenaren en artsen hebben besloten het paard te behandelen. En ik zie verbetering van de huid op het hoofd. Lijf is lastig te beoordelen want het filmpje duurt te kort daarvoor.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:52

VValar schreef:

Je zegt zomaar wat. Je weet helemaal niet of mensen ervaring hebben met deze kliniek. Blijkbaar ook niet alles gelezen. En al zeker niet waarom mensen EVENTUELE bezwaren hebben tegen een behandeling als deze.

Ik heb wel ervaring met deze kliniek en ken Tom Marien al ver voor hij deze grote, commerciele kliniek had. Zal ook altijd zeggen; als je het zeker wil weten of alles geprobeerd wilt hebben, ga naar Tom.

Ook "gewone" artsen laten mensen veel en veel te ver gaan. En als dat vaak gebeurd, wordt dat de nieuwe standaard. Want o wee als je niet eerst je paard/dier eerst lang hebt laten lijden om alles te proberen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 00:03

Art_Ificious schreef:
uhu ik heb direct ervaring. En de persoon die ik eergisteren sprak ook, en bij haar werden ze boos omdat zij niet verder wou gaan doktoren.

Dan is ons beider ervaring heel anders. Dat vind ik bijzonder want ik laat een DA me nooit vertellen wat ik moet doen. Dat beslis ik altijd zelf nog en dat idee heb ik nooit gekregen ook bij Equitom.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 00:10

superpony schreef:
Je zegt zomaar wat. Je weet helemaal niet of mensen ervaring hebben met deze kliniek. Blijkbaar ook niet alles gelezen. En al zeker niet waarom mensen EVENTUELE bezwaren hebben tegen een behandeling als deze.

Doe jij eens even snel normaal met ‘je zegt zomaar wat’. Wat is dat nu weer voor manier van communiceren?
Wat ik hier zeg staat los van wat andere mensen voor bezwaren hebben om de behandeling niet uit te voeren. Verbanden leggen kan ook niet iedereen.

Lang niet iedereen die hier een mening over heeft, heeft (gelukkig) persoonlijke ervaring met de kliniek. En dat hoeft ook niet om een mening te hebben. Maar meningen zijn net als kontgaten… iedereen heeft er één. En ik hou mijn ervaringen graag gebaseerd op persoonlijke ervaringen en feiten. Niet op de gevoelens van anderen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:51

VValar schreef:
Art_Ificious schreef:

Dan is ons beider ervaring heel anders. Dat vind ik bijzonder want ik laat een DA me nooit vertellen wat ik moet doen. Dat beslis ik altijd zelf nog en dat idee heb ik nooit gekregen ook bij Equitom.

Ik ken Equitom ook niet als de kliniek die tegen wil en dank van de eigenaar blijft doorgaan.
Maar ja, Equitom is wel een kliniek die opties kan aanbieden, meer dan elders. Dat is iets wat je eigenlijk als paardeneigenaar al weet op het moment dat je je paard inlaadt en Lummen op de gps intikt. Je gaat niet naar Tom voor een problematiek die je eigen dierenarts kan oplossen. In principe ben je dus daar al een stap verder aan het gaan. Hoeveel stappen je daarna nog wilt zetten, beslis je als paardeneigenaar toch helemaal zelf, ook bij Tom. Maar niet iedere dierenarts op de kliniek zal bij iedere paardeneigenaar passen, we hebben allemaal onze voorkeuren. De ene heeft liever een directe DA die meteen zegt waar het op staat, de andere heeft liever een DA met een half psychologie-diploma. Dat is allemaal oké.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:00

Kookaburra schreef:
Popstra schreef:
Ik vind het resultaat overigens er wel al mooi uit zien

Mee eens. Maar mooi hoeft niet te betekenen dat het ook geen (pijn)klachten meer geeft. En ik vrees dat dat hier (zonder pijnstilling) wel het geval is. Pijn.

Dat zegt ze niet. Niks persoonlijks maar het valt me op dat als iemand hier A zegt, een ander er B aan vastknoopt en dan een conclusie trekt.

karijn schreef:
Tuurlijk doet het pijn nu. Tuurlijk weten we niet of dit paard pijnvrij zal zijn. Net zo min als na een zware peesblessure of een breuk ergens.
Punt is, zowel eigenaren en artsen hebben besloten het paard te behandelen. En ik zie verbetering van de huid op het hoofd. Lijf is lastig te beoordelen want het filmpje duurt te kort daarvoor.

Of het pijn doet of pijn zal blijven doen weten imo alleen mensen die zelf zulke zware brandwonden hebben gehad. Mensen kunnen nog denken: blij dat ik nog leef, paarden denken zo niet die voelen alleen de pijn, dag in dag uit.

ik denk wel dat dierenartsen (niet alleen Equitom) soms te ver doorbehandelen gewoon omdat het kan en om te zien wat er kan en hoever ze kunnen gaan. Een soort: Het lichaam - in dit geval een paard - ter beschikking stellen aan de wetenschap. Vaak krijgt de eigenaar dan nog een flinke korting of nemen ze zelf de kosten voor rekening omdat ze er zelf ook van leren. Ik zit daar met een dubbel gevoel in. Als je het paard kunt redden maar die blijft voor zn verdere leven invalide, heb je het dan goed gedaan?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:12

VValar schreef:
superpony schreef:

Doe jij eens even snel normaal met ‘je zegt zomaar wat’. Wat is dat nu weer voor manier van communiceren?
Wat ik hier zeg staat los van wat andere mensen voor bezwaren hebben om de behandeling niet uit te voeren. Verbanden leggen kan ook niet iedereen.

Lang niet iedereen die hier een mening over heeft, heeft (gelukkig) persoonlijke ervaring met de kliniek. En dat hoeft ook niet om een mening te hebben. Maar meningen zijn net als kontgaten… iedereen heeft er één. En ik hou mijn ervaringen graag gebaseerd op persoonlijke ervaringen en feiten. Niet op de gevoelens van anderen.

Doe zelf even normaal. Ik heb niet bij je in de klas gezeten.

Lees eerst eens goed. Nergens staat dat mensen niet uit eigen ervaring spreken. Omdat jij het er niet mee eens bent, schrijven mensen niet uit eigen ervaring???
Zo kan ik ook wel wat verzinnen.

Ik denk zoals je reageert dat je zelf de kliniek en historie niet zo goed kent.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:01

Prima superpony. Een normaal gesprek kan je niet voeren. Je word boos zodra je op dezelfde toon wordt aangesproken zoals als jij deze uitdeelt. Beperkt. Maar goed ik ga geen woorden meer aan je verspillen.