idefix4 schreef:knollentuin schreef:
Blij toe dat er degelijke opleidingen zijn/komen. Er zijn namelijk ook lesgeefmensen die denken zadelpasser te kunnen zijn. Had er vroeger ook 1, was mijn instructrice en geen opleiding tot zadelpasser gevolgd, toch dacht ze dat ze zadelpasser was.
Ehmm, ik ben zo een instructeur zonder zadelpasopleiding die altijd bij elke klant het zadel in de gaten houdt en adviseert als ik het niet goed vind liggen op t paard of als de klant er niet goed in zitten kan.
Ook heb ik gerust kritiek als het niet goed ligt nadat er een passer geweest is. Maar ook als het goed gedaan is complimenten.
Ik beweer echter niet dat ik een zadelpasser ben maar heb er ondertussen wel genoeg kaas van gegeten om mensen een advies te geven. Dat hoort nl in het pakket als je les geeft.
Het is ook btw een beroep waar ik nooit aan zal beginnen omdat ik snap hoe moeilijk het is.
Andersom ook hoor. Ik werk met een aantal instructeurs samen. Ik moedig het aan dat ze er biij de passessie zelfs bijzijn. Ik houd van korte lijntjes. Dan nog wil ik je vragen altijd tactvol te blijven.

Absoluut, maar wel helder en direct.
Bij passessies aanwezig zijn doe ik graag, maar het is wel moeilijk in te plannen is mijn ervaring. Het lukt maar af en toe.