Oproep: houd paardensport open bij eventuele nieuwe coronamaatregelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:58

Popstra schreef:
Is het niet een beetje kinderachtig om anderen de schuld te gaan geven dat je ziek bent geworden e.d?

Dan kun je bij elk verkoudheidje wel kwaad gaan worden op de medemens is het niet!?

Nou ik baal inderdaad ook van mensen die verkouden zijn of buikgriep oid hebben en dan anderen besmetten. Het is van een andere orde, maar ik denk dat we eens af moeten van de mentaliteit dat je gewoon door moet lopen en alles moet doen als je ziek bent. Gewoon ff rust nemen, zorgen dat je niet meer besmettelijk bent en dan de wereld weer in gaan is voor alle partijen beter.

Popstra

Re: Oproep: houd paardensport open bij eventuele nieuwe coronamaatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:07

Ja helemaal mee eens hoor maar ik vond die laatste opmerkingen beetje ver gaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:14

bigone schreef:
Dit is nu net het probleem , alle sectoren vinden dat ze een uitzondering op de regels zijn.
Op dit moment lijkt het rustig maar de rioolwatermetingen zijn bijna op het hoogste niveau ooit, ziekteverzuim torenhoog , ziekenhuisopnames zijn er nog dagelijks en genoeg mensen met zuurstof thuis.
Maar nee, liever geen regels in onze sector en dat in combinatie met een minister die absoluut zijn taak verzaakt kan wel eens vervelend uitpakken dit najaar.

Het motto van de kabinetten Rutte :
'Regeren is vooruitschuiven.'

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:17

OleJon schreef:
Tazzey schreef:
Babootje, sterkte met het verlies.

Olejon, jij begrijpt het blijkbaar nog steeds niet of je wilt het niet begrijpen. Welke van de twee het ook is, ik ga mijn tijd niet meer verdoen aan mensen zoals jij.

Dus als ik het goed begrijp, als jij een ongeluk met de auto krijgt, waar een andere automobilist bij betrokken is. En jij vliegt door het raam doordat jij hebt je gordel niet om hebt
Dan is het de andere automobilist zijn schuld?

Als die andere automobilist fout zat is die inderdaad de schuldige. Simpel toch.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:19

Citaat:
Als je dan ook nog eens gaat kijken naar maneges. Als daar vanwege de maatregelen de lessen niet meer door kunnen gaan. Het treft dan ook de paarden en pony´s die dan ineens volledig stil komen te staan en waar bij de eigenaar geen inkomsten meer binnen komen.

In de manege hier vlakbij werkte het personeel heel hard om alle dieren beweging te geven.
En de onderneming werd schadeloos gesteld.

Zo erg was het dus niet.

Overigens vind ik wel dat met enige beperkingen ook maneges door moeten kunnen draaien.
(Je mag cola uit de automaat halen, maar de kantine is dicht - dat soort dingen.)

Not to mention de favoriete bak van mijn dochter : een overkapte buitenbak.
Naar de letter van de wet was dat een binnenaccomodatie, want het had een dak.
(Er is geen boa moeilijk over komen doen. In zin der wet was het veilig.)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:22

Tazzey schreef:
Rien, geef deze persoon verder geen aandacht joh. Die covid gekken gaan daar gewoon heel hard op, ze vinden het prachtig. Zonde van je tijd ;)

Elke reactie die je ze geeft is als een turbo booster: nog meer gekkigheid :o

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:54

OleJon schreef:
rien10 schreef:
OleJon, wat heeft een auto ongeluk met Corona te maken? Bovendien is je voorbeeld krom. Kan je het nou voor één keer laten rusten. Dit onderwerp gaat over Paardensport open houden. Niet over Corona maatregelen. Je hebt je punt gemaakt, in diverse topics. We weten hoe je er over denkt. Je hoeft dat hier niet te melden.

Vergelijking eigen verantwoordelijkheid nemen.
Als zij de gordel draagt vliegt zij niet door het raam

Nee, je vergelijking klopt niet.

Wat jij doet is bewust met een auto zonder remmen de weg op gaan, en dan keihard rondroepen dat de andere weggebruikers maar een gordel, helm of airbag moeten gebruiken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 12:03

AnnemiekvM schreef:
On topic. Ik vind dat de paardensport gelijk moet zijn met andere sporten die vergelijkbaar zijn qua maatregelen die je kan nemen om besmetting te voorkomen.

Dit. Heel simpel. Neem je verantwoordelijkheid wanneer je ziekte a b of c hebt. Ben je dus besmet? Dan zorg je ervoor dat je anderen niet kan besmetten door thuis te blijven etc. Geen één sector zit op een sluiting te wachten. Dus als je dat met z'n allen kan voorkomen: Top toch.

(overigens over 'anderen moeten zich maar beschermen'. Ik ben in de buitenlucht door een meid in mijn gezicht gehoest tijdens een festival. Zo kreeg ik mijn besmetting. Dus ja... Was top :+ Of had ik dan 'omdat ik besmet kan worden' vooral niet moeten gaan?)