Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karrij schreef:Ik heb vroeger meerdere malen met eigen ogen gezien hoe de trainingen van de Sjiem verliepen in de tijd dat Gert van t Hof hem reed, Jeroen kon hem zelf niet aan!
Nou mensen You ain't seen nothing Yet!
En we weten allemaal hoe dat is afgelopen, Jeroen voelde 1 en al liefde voor dit dier en andersom en hoe oud en tevreden hij uiteindelijk geworden is!
Ik voorspel , helaas, dat de paardensport over een aantal jaren voorbij is, jammer
Waarom is Gal , tijdelijk, gestopt met wedstrijden. Anky die telkens weer een bak met bagger over haar heen krijgt als ze weer een rij filmpje met haar en Bon op insta zet.
Het is werkelijk tegenwoordig niet normaal meer.
Al deze mensen waaronder deze Fuchs weten heus waar ze mee bezig zijn en voelen een paard feilloos aan!
Dee_Es schreef:Ik heb het filmpje alleen klein op m'n telefoon gezien dus misschien zie ik het verkeerd maar ik snap niet dat dat incident op de OS hierbij gehaald wordt. Je ziet het paard na de correctie weer uit de blokkade schieten en hij gaat weer springen. Ik weet helemaal niks over het verleden van dit paard dus ik vind het een beetje lastig oordelen. Als de tik nou niks had gedaan....maar paard springt weer en het parcours kan weer vervolgd worden. Het rijden verdient hier misschien geen schoonheidsprijs maar wie weet wat dit paard had geflikt als hij zich er bij neer had gelegd? Dat betekent echt niet automatisch dat ze dan ineens als een mak schaap naar de uitgang sjokken hoor. We kennen de lelijke beelden van Dinja met Hermes maar daar zijn we het toch over eens dat ze dat goed heeft opgelost? Wat maakt dit ineens zo anders?
We weten gewoon echt niet wat hieraan vooraf is gegaan en dan kan zachte heelmeesters maken stinkende wonden ook van toepassing zijn.
Gnome schreef:karrij schreef:Al deze mensen waaronder deze Fuchs weten heus waar ze mee bezig zijn en voelen een paard feilloos aan!
Ja dat is te zien inderdaad.. Als dit de manier is om met een levend wezen om te gaan in de sport, is het inderdaad tijd om afscheid te gaan nemen van de sport.
DuoPenotti schreef:Maar we weten niet of dit paard dat vaker heeft gedaan.
Wat ik nu vooral zie is een ruiter die zo hard op links trekt dat over de schouder vallen zowat het enige is wat het paard kan doen.
Urielle schreef:Ach, kom op, het is dat we weten dat we zelf moeten werken voor ons geld. Als je zelf de mogelijkheden hebt om in je bikini op een jacht in St Tropez te gaan liggen maandag ipv naar kantoor te moeten doe je dat ook, hoe leuk je werk ook is.
Een paard staat net zo goed liever op de wei dan zich in het zweet te werken om over die balken te komen.
Sizzle schreef:De enige reden dat ik de OS aanhaalde is dat die enkel de oliebol gekregen heeft omdat ze geen handige ruiter was. Als ze op dezelfde doortastende gereageert had als Fuchs ipv te gaan huilen dan was dat paard ook heus doorgesprongen en had er waarschijnlijk niemand aan de bel getrokken.
Ik begrijp helemaal wat er gebeurt in de ring en ik snap ook volledig de reactie. Het is waarschijnlijk ook nodig om escalatie te voorkomen. Zeker als het gevaarlijk kan worden wil je gewoon reageren en niet eerst nadenken.
Echter zie ik steeds meer top gefokte springpaarden om me heen die nu recreatiepaarden zijn omdat ze tijdens hun carriere op den duur in het parcours volledig in de staak gegaan zijn. Ergens gaat er toch wat mis in de sport.
Het lijntje tussen aanvaardbaarheid en niet meer acceptabel is best moeilijk.
rien10 schreef:Als je dat wilt DP, kan je Bokt verlaten inderdaad.
We kunnen het over dit filmpje hebben, over paarden die lijken te staken. We kunnen het hebben over wel of niet doorzetten bij een paard wat lijkt te staken.
Maar om nou Fuchs af te branden, nee, daar doe ik niet aan mee. Dat is het verschil. Ergens over praten of iemand afbranden.
Spenk schreef:Weet je wat het is? De sport ligt gigantisch onder vuur. Ze willen het eigenlijk al van de olympische spelen laten verdwijnen.
Als we dit normaal blijven vinden dan verwacht ik niet er over 10 jaar nog paardensport op wedstrijd niveau is eigenlijk. Activisten krijgen voet aan de grond en dit is voer voor ze. Vroeger vond men het ook normaal om kinderen een corrigerende tik te geven. Dat is nu ook niet meer zo.