Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:08

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:08

Bambi1995 schreef:
Lees ik nou op internet dat het inschrijfgeld 13.000 dollar is?

Jezus wat een bedrag! Daar kun je een auto voor kopen en een paar jaar van tanken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:12

Prrrr schreef:
Nancy is de moeder van het moeder-dochtersetje, toch?

https://www.youtube.com/watch?v=_9GBKGoia3A&t=2s

Hopelijk niks ernstigs, inderdaad...

Maar dan zijn beide familiesetjes al uit elkaar.

Leuk introductiefilmpje, hopelijk halen ze samen t eind

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 14:12

elnienjo schreef:
Bambi1995 schreef:
Lees ik nou op internet dat het inschrijfgeld 13.000 dollar is?

Jezus wat een bedrag! Daar kun je een auto voor kopen en een paar jaar van tanken.

Een nieuwe KIA Picanto is ongeveer dat bedrag :)) en tanken kom je tegenwoordig ook niet zo ver meer mee.

Een goed paard is dat bedrag.

Ieder zijn eigen keuzes denk ik dan :-)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 14:16

Prrrr schreef:
Nancy is de moeder van het moeder-dochtersetje, toch?

https://www.youtube.com/watch?v=_9GBKGoia3A&t=2s

Hopelijk niks ernstigs, inderdaad...

Maar dan zijn beide familiesetjes al uit elkaar.

O jee, dat had ik nog niet eens beseft!

Dochter Janet zit nu op HS4.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:18

Het levert in elk geval een out of this world ervaring op.
Maar ik vind het prima om dat thuis van uit mijn leunstoel mee te maken :))
Ieder zijn eigen keuzes :j

Leo

Re: Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:22

Ieder zijn keuze idd, voor alles is een spaardoel te maken!

Mike is goed op weg. Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand met de ruiter die is opgehaald!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:26

Ik mag toch wel graag mijn tanden ergens in zetten en ga 10 keer liever voor een ervaring dan voor iets materiëels, maar hier bedank ik toch ook liever voor hoor :))

Toch vind ik die twee uur minder tijd wel jammer, door het tijdsverschil is het nu veel meer 1 keer eind van de ochtend kijken en dan staat het al weer stil. Des te leuker wel dat jij dan de moeite ons van aanvullende informatie te voorzien Apple! Hopelijk komen er net als gisteren in de loop van de dag ook nog wat meer leuke foto's op Twitter voorbij.

Fingers crossed dat er niks ernstigs is.....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:17

Afbeelding

Nog steeds een goed gevoel voor humor op de FBpagina :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:22

Nou ja, je kunt ook een willekeurige Oostenrijkse vallei op hoogte inlopen. Dan ben je ook 'out of this world'. Dus je moet wel een next level-experience zoeken (om welke reden dan ook), gek zijn op pijn en/of teleurstellingen én je goed gevulde portemonnee willen leegschudden. Dan lijkt me de MD zo gek nog niet. Het klinkt namelijk wel alsof het zorgvuldig georganiseerd is op alle vlakken :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 19:04

De MD is echt goed georganiseerd :j

Mocht je echt een next level experience zoeken compleet met pijn, teleurstellingen en zelfs mogelijk overlijden dan kun je de Everest gaan beklimmen. Geloof dat die nu rond de 100.000 dollar zit :+

Dan is de MD nog een redelijk goedkope en safe ervaring :))

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:32

Een wandelingetje in een Oostenrijkse vallei geeft toch niet dezelfde ervaring hoor :)) ik heb het lijf er niet voor en (misschien ook maar beter) het geld ook niet, maar ik snap wel wat zo trekt :j

Weet jij trouwens wat er aan de hand is met het drietal 'stirrupless and stupid' zoals ze zichzelf gebombardeerd hebben Apple? Alledrie met hoofdstellen van de locals en zonder stijgbeugels. Alle drie tegelijk hun paard kwijt geraakt? Ik zie ze wel langs komen op zowel Facebook als Twitter (een van de drie is vandaag jarig, notabene), maar ik kan niet vinden wat hier toe geleid heeft.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:12

Apple schreef:
De MD is echt goed georganiseerd :j

Mocht je echt een next level experience zoeken compleet met pijn, teleurstellingen en zelfs mogelijk overlijden dan kun je de Everest gaan beklimmen. Geloof dat die nu rond de 100.000 dollar zit :+

Dan is de MD nog een redelijk goedkope en safe ervaring :))

OK dus eigenlijk is de MD de second best thing :))

Anyway, ik blijf volgen. Ik vind mijn bureaustoel spannend zat :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:13

Hilli schreef:
Nou ja, je kunt ook een willekeurige Oostenrijkse vallei op hoogte inlopen. Dan ben je ook 'out of this world'. Dus je moet wel een next level-experience zoeken (om welke reden dan ook), gek zijn op pijn en/of teleurstellingen én je goed gevulde portemonnee willen leegschudden. Dan lijkt me de MD zo gek nog niet. Het klinkt namelijk wel alsof het zorgvuldig georganiseerd is op alle vlakken :j

Ik kan je vertellen dat Mongolië echt niet vergelijkbaar is met Oostenrijk. In Oostenrijk zie je op de berg nog altijd sporen van beschaving. Huizen, elektriciteitskabel, een toren.... In Mongolië is er echt letterlijk niets. Lastig voor te stellen als je er niet geweest bent.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:28

Ook in Mongolië zijn gewoon sporen van beschaving te vinden, alleen nog zeldzamer dan in een wat dichtbevolkter land. Er is gewoon geen mensloos stukje (droge) wereld.

Dus 'een stukje niks' als argument voor 10-14 dagen Mongolië begrijp ik niet zo goed.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:30

Ik heb een tijdje geleden een docomuntaire over de mongal derby gezien en sindsdien volg ik ze op fb en insta. GE-WEL-DIG!! Dit is echt een bucketlist dingetje! Als ik financieel beter zou zitten zou ik de uitdaging graag aan willen gaan.

Nog Succes voor Mike!!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:30

Op Everest loop je dan ook nog eens het risico in de file te staan tussen de rommel van de voorgaande expedities. Hm... Ik zit hier prrrrrima :) (heb ik al eens verteld dat ik hoogtevrees heb? :)) )

Ben ook wel benieuwd naar het verhaal achter stirrupless en stupid. Stirrupless verder lijkt me sowieso een recept voor ellende.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 20:31

Lalidan schreef:
Weet jij trouwens wat er aan de hand is met het drietal 'stirrupless and stupid' zoals ze zichzelf gebombardeerd hebben Apple? Alledrie met hoofdstellen van de locals en zonder stijgbeugels. Alle drie tegelijk hun paard kwijt geraakt? Ik zie ze wel langs komen op zowel Facebook als Twitter (een van de drie is vandaag jarig, notabene), maar ik kan niet vinden wat hier toe geleid heeft.

Ik weet dat twee van de drie al op dag 1 met paard en al in de rivier zijn beland. Dan ben je dus gelijk al je uitrusting kwijt (dwz: de uitrusting die op het paard zit). Belangrijk ding van je uitrusting wat je zelf moet meenemen zijn je stijgbeugels en je stijgbeugelriemen.

Ze hebben dus een nieuw zadel gekregen van de organisatie, hoofdstellen van de herders, maar dan zit je nog met je stijgbeugels en stijgbeugelriemen.

Toen Mike dit was overkomen in 2019 had hij eerst twee etappes lang stijgbeugels 'gehuurd' van een locale herder in de ruil voor snuiftabak en wat locale pecunia. Daarna had de organisatie nog ergens achterin een busje twee stijgbeugels gevonden (een grote en een kleine).
Mike had van de riemen/banden waarmee een ger in elkaar wordt gezet twee stijgbeugelriemen geknutselt en zo kon hij weer aan de gang.

Maar goed, als je dat geluk niet hebt (of de creativiteit niet hebt) dan rij je zonder stijgbeugels verder.

En zonder stijgbeugels 40km op een paard lijkt me geen pretje. Niet voor je eigen behind, maar ook niet voor je paard.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:36

En dan ook nog op een paard van een ander én dan niet het makke zondags buitenritje-exemplaar! Knap als dat wel gelukt is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:55

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:58

Hoe zit het met verdwalen? is dat serieus een ding, ja ze hebben gps maar ik denk dat ik echt in paniek zou raken als ik helemaal in mijn eentje op een oneindig stuk natuur rijd

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:02

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 21:11

Bambi1995 schreef:
Hoe zit het met verdwalen? is dat serieus een ding, ja ze hebben gps maar ik denk dat ik echt in paniek zou raken als ik helemaal in mijn eentje op een oneindig stuk natuur rijd

Je kunt serieus verdwalen inderdaad. Maar goed, de organisatie is er ook altijd nog dus als je daadwerkelijk verdwijnt richting de Russische grens dan komt er een Jeep langszij je weer de goede kant op sturen :-)

Behalve verdwalen heb je ook gewoon navigatie probleempjes: wat op de kaart misschien een oke rivier leek om over te steken blijkt een stuk breder. De meest directe route naar een HS loopt dwars door een moeras dus dan moet je daar omheen. Dat soort werk.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 21:12

Prrrr schreef:
Ik geloof dat Mike waardige opvolgers heeft gevonden voor de 'Keep Buggering On'-award :))

Nou inderdaad :)) En ze kamperen nu tussen HS4 en HS5 met nog een hele groep ruiters achter ze op HS4 dus het gaat ook niet zo verkeerd :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:31

Daarom hou ik van de Mongol Derby: je bent helemaal op jezelf, je training en je paard aangewezen en je buggered on zo goed als je kan. Heel fijn om te volgen, zo geen behoefte om dit zelf aan den lijve te ondervinden.

Hoewel, Midden Oosten ...?