Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Asciugamano schreef:Maar ik ben nu wel benieuwd welke alternatieve oplossingen Elnienjo en Duopenotti zoal in het hoofd hebben?
Of die boeren dus nu zo hard vechten? Welke ideeën hebben zij eigenlijk?
Minder bouwen en dus minder mensen toelaten zodat die ook niet op de al krappe woningmarkt komen drukken.
DuoPenotti schreef:Wie ontkent er dat er een probleem is?
Ik niet, ken daar ook niemand in.
Sommige problemen zijn wel extra gecreëerd op papier, dus dat al eens terug draaien zou al veel helpen.
Asciugamano schreef:elnienjo schreef:
Maar ik ben nu wel benieuwd welke alternatieve oplossingen Elnienjo en Duopenotti zoal in het hoofd hebben?
Of die boeren dus nu zo hard vechten? Welke ideeën hebben zij eigenlijk?
Minder bouwen en dus minder mensen toelaten zodat die ook niet op de al krappe woningmarkt komen drukken.
Hm, ok.
Als ik t wel heb, zitten er enkele tienduizenden vluchtelingen en asielzoekers in Nederland.
We komen echter honderdduizenden woningen te kort.
Hoe komen we aan de rest?
En dan houden we nog steeds het probleem van teveel stikstofuitstoot. Hoe gaan we die reduceren, als we gewoon al die beesten houden en de boeren laten boeren zoals ze nu doen?
fransje23 schreef:elnienjo schreef:Werken met expats die hier geen gebruik maken van de sociale voorzieningen. Geen gezinnen die hier ook opvang, scholing, zorg etc nodig krijgen en in een later stadium mee vergrijzen.
Want?
Waarom zou je hier geen bestaat op mogen bouwen als je jarenlang hier werkt?
elnienjo schreef:Asciugamano schreef:Hm, ok.
Als ik t wel heb, zitten er enkele tienduizenden vluchtelingen en asielzoekers in Nederland.
We komen echter honderdduizenden woningen te kort.
Hoe komen we aan de rest?
En dan houden we nog steeds het probleem van teveel stikstofuitstoot. Hoe gaan we die reduceren, als we gewoon al die beesten houden en de boeren laten boeren zoals ze nu doen?
Er komen er alleen al 1000 per week binnen, laat staan als ze statushouder worden en de rest van hun familie mogen laten overkomen. Dan gaat t hard. Weet je nog dat liedje 15 miljoen mensen? Nu zitten we al tegen de 18 miljoen en dat komt niet door de Nederlandse voortplanting.
elnienjo schreef:fransje23 schreef:
Want?
Waarom zou je hier geen bestaat op mogen bouwen als je jarenlang hier werkt?
Omdat daar geen ruimte en geld voor is en geen woningen voor zijn.
.
fransje23 schreef:Probleem is momenteel dat eigenlijk niemand echt weet wat het beleid gaat worden. Toch?
Er is het kaartje, een eis en de rest van de uitvoering ligt bij de provincie.
Het is niet zo simpel dat ieder bedrijf in een paars gebied 47% moet krimpen.
De gebieden zijn bewust ruim ingekleurd om niet naar specifieke bedrijven te leiden.
kiki1976 schreef:fransje23 schreef:Probleem is momenteel dat eigenlijk niemand echt weet wat het beleid gaat worden. Toch?
Er is het kaartje, een eis en de rest van de uitvoering ligt bij de provincie.
Het is niet zo simpel dat ieder bedrijf in een paars gebied 47% moet krimpen.
De gebieden zijn bewust ruim ingekleurd om niet naar specifieke bedrijven te leiden.
In vergelijk met vorige week zijn wij hier in de omgeving van 12% reduceren al naar 47% reduceren gegaan.
En daar heb ik al veel meer mensen over gehoord dat het in meer gebieden al omhoog is gegaan?
Wat daarbij opvalt is dat er in die gebieden het volgende flink is toegenomen
* Data centra van Google en Microsoft
* Vele parken met de grote windmolens
* Kassenbouw
Hier al enkele boeren juist al eerder uitgekocht door plannen om een randmeer te maken die later (miljoenen en miljoenen heeft dit gekost) toch niet doorging.
Het meer hier voor de deur met omliggend groen en strandjes was eerder 12% en natuurnetwerk, en is nu 47% en >95% (natura2000) geworden. In dat hele gebied zit geen boer met vee of landbouw
kiki1976 schreef:Het meer hier voor de deur met omliggend groen en strandjes was eerder 12% en natuurnetwerk, en is nu 47% en >95% (natura2000) geworden. In dat hele gebied zit geen boer met vee of landbouw
Balko schreef:Ze moeten eerst is goed nadenken, doordenken, overdenken en dan laten landen zouden ze reacties waarschijnlijk ook anders zijn.
fransje23 schreef:Maar er is toch geen nieuw kaartje gepresenteerd?
Waar komen die nieuwe waarden vandaan?
Ik heb het idee dat juist door alle onzekerheden speculatie en daardoor extra onrust hoogtij zaait.
De uiteindelijke plannen komen van de provincie die tussen nu en juli 2023 met de betrokkenen in gesprek gaan.
Als dat nog niet eerder gedaan is want vele borduren voort op wat in 2019 al is ingezet
kiki1976 schreef:Balko schreef:Ze moeten eerst is goed nadenken, doordenken, overdenken en dan laten landen zouden ze reacties waarschijnlijk ook anders zijn.
En daar zijn ze in Den Haag erg slecht in, denken.
Idem met de elektrische auto's, en dan met name de accu's.
De troep die daarin zit is echt enorm slecht voor het milieu. We weten allemaal dat ze niet eeuwig meegaan (sommige zijn al stuk bij 20.000 km). Maar hoe ze dat op moeten gaan lossen weten ze niet. Dat is een zaak voor in de toekomst.
Zo willen ze iedereen maar in de elektrische auto hebben. Geven subsidie.
En nu bedenken ze, heeeey we lopen een hoop accijns mis. Hmmm laten we toch dat rekening rijden maar weer van stal halen omdat te gaan compenseren.
Het elektra net kan het amper nog aan.
Ja moeten we gaan aanpassen (zetten nog even een berg zonnepanelen en windmolens neer, vergeten dat het netwerk overbelast is).
Maar een probleem voor de accu's is er nog steeds niet, komt wel.
En dan straks na 2026 geen nieuwe cv ketel meer, maar luxe warmtepompen die je eigenlijk al moet gaan gebruiken met zonnepanelen. Kan het netwerk het dan wel al aan? Hierop was het antwoord al nee
Om alles te produceren, plaatsen, transport van oude windmolens naar het buitenland. Gaf veel stikstof, fijnstof
Elisa2 schreef:Ik heb deze regering niet gekozen hoor...
Stikstof zorgt er voor dat planten die arme grond nodig hebben verdwijnen omdat het zorgt voor groei en daarmee de dieren die bij die planten horen dus gaat het ten koste van de biodiversiteit. Ik vind het prima dat daar meer op gelet moet worden om een zo natuurlijk mogelijk evenwicht in de natuur te kunnen behouden. Maar niet op deze manier...