Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BaileyMix schreef:Zegt wie?
Hoe durven jullie zo'n ongenuanceerd, raar stuk te plaatsen zeg. Schandalig. Slaat echt nergens op, bange mensen die al in de leugens van Carolientje en haar simpeltjes trappen nog een beetje meer opjutten.
elnienjo schreef:Wat maakt het nu uit of je aardbeien of citrus en bananen importeert?
Janneke2 schreef:Janine1990 schreef:En gaat dat andersom dan ook een keer met boeren gebeuren? De melkprijs is eindelijk gestegen, maar dat heeft wel bijna 40 jaar geduurd!!!
Melkprijs omhoog, prima.
Maar boeren mogen nog steeds niet collectief een vuist maken tegen AH/Delhaize.
Terwijl dat kapitalistische onding werd toegestaan 'want dan kon er beter onderhandeld worden om tot een lagere prijs te komen.
Janneke2 schreef:Janine1990 schreef:Zijn die natura2000 gebieden niet een prettige melkkoe voor de overheid?
Als (import) Drent: deze provincie draait op toeristen.
Die natuurgebieden brengen dus geld in het laatje, maar onderhoud kost ook weer geld.
(Biodiversiteit is belangrijk genoeg, dus het laatste vind ik geen zwaarwegend argument.)
Maar een rijke bron van inkomen - nee.
Janneke2 schreef:Janine1990 schreef:Of gaan we gewoon emissierechten kopen in het buitenland om daar lekker stikstof uit te stoten, vervolgens met transport nog een hoop extra stikstof uitstoten om hier maar weer te importeren?
Dat lijkt mij geen haalbare kaart.
En gelukkig maar, want het is onzin. (Het kapitalisme moge daar anders over denken.)
sterregoud schreef:En als ik zie wat die zogenaamde ‘natuurliefhebbers ‘ hier aanrichten, in de voorheen natuur, nu monumenten-vernielingsbrigade echt. Ze gaan maar door met kappen, kappen en nog meer kappen. Ze storten plaatselijk enorm veel bouwzand, om het lekker schraal te maken. Het wordt zo schraal dat niks meer groeit of leeft.
Het is waanzin, complete waanzin.
Janine1990 schreef:Ik zal het stikstofprobleem niet ontkennen, maar ik vind het wel erg bijzonder dat Nederland maar liefst 42 natura2000 gebieden heeft en Frankrijk maar 7. Daar zet ik wat vraagtekens bij. Zijn die natura2000 gebieden niet een prettige melkkoe voor de overheid?
En in hoeverre vergist de overheid zich in de economische bijdrage van de boeren? Gaan de inkomsten van natuurgebieden en extra huizenbouw daar voldoende tegenover staan? Of gaan we gewoon emissierechten kopen in het buitenland om daar lekker stikstof uit te stoten, vervolgens met transport nog een hoop extra stikstof uitstoten om hier maar weer te importeren?
En wat te denken van de regelgeving in het buitenland? Krijgen we dan groenten die bespoten worden met chemische middelen die hier in Nederland al 40 jaar zijn verboden?
Leveren we dan op gezondheidsbasis weer in?
Ik heb een beetje het gevoel dat de overheid alle ogen richt op het oplossen van het stikstofprobleem in Nederland, maar wel met langetermijn-oogkleppen op op het moment dat ze oplossingen willen omzetten in plannen.
Janine1990 schreef:Veulen84 schreef:Nederland heeft 162 natura 2000 gebieden die we moeten beschermen. Een absurd aantal waar we wat mij betreft meer dan de helft van kunnen schrappen.![]()
![]()
![]()
Teeering...
Hoe kom ik aan die 42? Dat las ik op meerdere plekken. Behalve op de natura2000 site
Loretta schreef:
Loretta schreef:Veulen84 schreef:Nederland heeft 162 natura 2000 gebieden die we moeten beschermen. Een absurd aantal waar we wat mij betreft meer dan de helft van kunnen schrappen.
Dat kan niet. Dat mag niet van Brussel.
sterregoud schreef:BaileyMix schreef:Zegt wie?
Hoe durven jullie zo'n ongenuanceerd, raar stuk te plaatsen zeg. Schandalig. Slaat echt nergens op, bange mensen die al in de leugens van Carolientje en haar simpeltjes trappen nog een beetje meer opjutten.
Nou ze liegt niet hoor !
En als ik zie wat die zogenaamde ‘natuurliefhebbers ‘ hier aanrichten, in de voorheen natuur, nu monumenten-vernielingsbrigade echt. Ze gaan maar door met kappen, kappen en nog meer kappen. Ze storten plaatselijk enorm veel bouwzand, om het lekker schraal te maken. Het wordt zo schraal dat niks meer groeit of leeft.
Citaat:
Veulen84 schreef:Het punt is dat een natura 2000 gebieden wel echt de juiste beoogde natuurlijke waarde moeten hebben. En de vraag is of al deze gebieden dat wel hebben. Of zijn veel van deze gebieden gewoon veredelde stadsparken die het ook redden met goed onderhoud? Ipv bescherming.
Electra63 schreef:fransje23 schreef:Als je je afvraagt waarom er destijds zo bezuinigd is en de EHS nooit volledig is uitgevoerd en we nu nog met dit soort ellende zitten... Henk Bleker!
Die heeft destijds link bezuinigd op natuur maar nu moet er natuurlijk alsnog iets gebeuren.
Wat betreft het circuit in Zandvoort.. Dat is misselijk en vriendjespolitiek, dat circuit had nóóit uit mogen breiden en zo intensief gebruikt worden.
En Henk zit namens FvD weer in allerlei talkshows. Ik heb nog
geen kritische vraag aan hem gesteld zijn worden.
En die onzin van die wappies over woonkazernes, daar reageer ik maar niet op.Citaat:
Ze hebben tegenwoordig overal verstand van en zeker zijn ze wakker
fransje23 schreef:Bovendien klopt er ook geen barst van die claim. Dit zijn alle Natura2000 gebieden in Frankrijk:Het aantal Natura 2000 gebieden is niet makkelijk vergelijken. In Nederland zijn snippers groen van een paar hectare al een natuurgebied. In een ander land kan dat wel beduidend groter zijn.
Misschien meer kijken naar percentage van het landoppervlak?
Al zit je dan ook met grote demografische verschillen.
Mkango schreef:Misschien heeft iemand die clusters individueel gezien als één Natura2000 gebied? Dat zijn er namelijk wel zeven.
Veulen84 schreef:Nederland heeft 162 natura 2000 gebieden die we moeten beschermen. Een absurd aantal waar we wat mij betreft meer dan de helft van kunnen schrappen.
Janneke2 schreef:Veulen84 schreef:Nederland heeft 162 natura 2000 gebieden die we moeten beschermen. Een absurd aantal waar we wat mij betreft meer dan de helft van kunnen schrappen.
Eh - waarom precies schrappen...?
(Ik kan van alles bedenken: het is niet ongerept, het is aangelegd, ik wil er wonen of werken, ik vind het te klein, etc etc etc. Maar dat zijn in principe geen argumenten om de status 'natura 2000 gebied' op te heffen.)
Loretta schreef:sterregoud schreef:En als ik zie wat die zogenaamde ‘natuurliefhebbers ‘ hier aanrichten, in de voorheen natuur, nu monumenten-vernielingsbrigade echt. Ze gaan maar door met kappen, kappen en nog meer kappen. Ze storten plaatselijk enorm veel bouwzand, om het lekker schraal te maken. Het wordt zo schraal dat niks meer groeit of leeft.
Daar snap ik ook niets van. En als ik daar mijn vraagtekens bij zet dan word ik neergezet als een stikstof ontkenner en zelfs wappie. Ik geloof heus wel dat er teveel stikstof in deze gebieden neer daalt voor wat natuur organisaties er mee willen. Maar ik begrijp gewoon niet waarom wil je uitgerekend dat type natuur in een gebied waar veel stikstof neer daalt. En waarom haal je bossen weg om ze te vervangen voor stiksrof gevoelige natuur in gebieden waar veel stikstof uit de omgeving komt.