IHN schreef:ik ben het er volledig mee eens dat als je echt te dik bent, je niet meer kunt paardrijden. En iemand zegt hier: kleine echt te dikke vrouwen mogen niet, maar mannen met wat overgewicht wel...het gaat ook om de verhouding spier/vet. Spieren kun je controleren (dus beter bewegingen van paard volgen), vet zwabbert alle kanten op..is niks aan te controleren, en daarmee stoor je dus het paard. Ik vind dan ook al die tabelletjes onzin. Wij mensen hebben graag handvatten, maar het gaat om het gehele plaatje. En in die context zou ik me ook kunnen voorstellen dat de Ranch geen duidelijke richtlijnen heeft.
Wat betreft de tik tok video: niet netjes (heb hem niet gezien trouwens). Maar, en nu ga ik puur af, of de foto van de betreffende dame. Zij ziet er ook niet uit als iemand die braaf afdruipt als ze een "nee"te horen krijgt. Is volgens mij een dame met een behoorlijk grote bek, en dan naderhand als Ranch nog te kakken worden gezet..dan begrijp ik ergens zo'n jongen ook nog wel.
Verder vind ik dat Anjali hier behoorlijk hard wordt aangepakt. Ik ben zelf te dik, maar voel me totaal niet aangesproken. Ze heeft feitelijk gelijk: elk pondje gaat door het mondje. Van lucht word je niet dik.
Ik hoor haar nergens ontkennen dat er daarnaast ook echt nog wel andere oorzaken zijn, waardoor afvallen niet lukt, of waardoor je aankomt. Maar het merendeel is toch echt te wijten aan een ongezond eetpatroon in combinatie met te weinig bewegen. En dat is neem ik aan de groep waar Anjali op doelt (en ja, dan gaat het zelfs over mij, want ik merk nu pas hoeveel een uurtje meer bewegen en die beker chocolademelk laten staan en brood vervangen door salade scheelt).
Ik word een beetje moe van tere zieltjes die gelijk zich persoonlijk gekwetst voelen. Alles mag gezegd worden, bn ers worden aan de lopende band belachelijk gemaakt, maar dik zijn mag niks over gezegd worden...als je gekwetst bent doordat iemand zegt dat ieder pondje door het mondje gaat, omdat je een medische aandoening hebt, wordt het tijd voor therapie..wat boeit het wat anderen vinden. En als je gekwetst bent, omdat je DENKT dat je er niks aan kunt doen..kom uit de slachtofferrol en ga het aanpakken, of wees tevreden met jezelf ongeacht wat anderen ervan vinden.
Eens.
Ik vind dat je absoluut geweigerd mag worden om je gewicht. Het moet wel eerlijk blijven voor het paard.
Maar er zijn ook vast en zeker 2 kanten van het verhaal. Alleen krijgen wij dat nu niet duidelijk te zien doordat er gewoon wat vage zooi op tt geplaatst wordt.
Zelf zou ik dat weegschaal gedoe trouwens niet fijn vinden... Ik ben echt niet te zwaar, maar wel onzeker. Ik moest een keer naar zo'n gezondheidsonderzoek en ik heb meteen aangegeven dat ik niet wilde wegen...
Ik denk dat je dan beter gewoon een richtlijn kan hebben. Je ziet meestal ook wel aan een persoon of ze zwaar zijn of niet. Je kunt het daarnaast altijd even vragen.
Beide kanten zijn denk ik onbeschoft geweest. Conclusies trekken lijkt mij dan ook niet het beste idee in zo'n situatie.
Eerlijk gezegd vind ik het wel van de zotte dat die vrouw die ranch heel slecht afbeeld omdat ze haar hebben geweigerd. Wat moesten ze dan doen, haar op dat paard laten gaan?
Dat had ik erger gevonden, wat dan kan gewoon niet.