Tazzey schreef:troi schreef:De laatste stuiptrekkingen van topruiters die maar niet doorhebben dat de manier van paardrijden die vroeger normaal gevonden werd tegenwoordig niet meer geaccepteerd wordt?
Ik hoop dat de kwartjes mbt paardvriendelijkheid eindelijk eens echt gaan vallen.
Geef de dieren een fijn leven (ja naar buiten in een groep!), stop het geruk en getrek, achter de loodlijn lopen, enzovoorts enzovoorts!
Mensen hebben tegenwoordig camera's, alles komt op social media, vieze zaken verbloemen kon 20 jaar geleden nog prima maar nu niet meer. Gelukkig maar!
Dit soort reacties bevestigen waar o.a. Laura over spreekt. Gewoon lekker doorgaan met het natrappen van mensen. Veruit de meeste mensen hebben nog nooit een paard in de subtop gehad maar weten wel allemaal commentaar te leveren, en dat vanachter hun veilige toetsenbordje. Wees trots op jezelf! Chappeau!
Tazzey, even een oprechte vraag. Mag je pas commentaar hebben op het dierenwelzijn van topsportpaarden als je zelf in de topsport rijdt? Of moet je daar minimaal een eigen paardensportbedrijf voor hebben? Of ZZ-zwaar rijden? Of is M2 ook wel genoeg? Wij hebben toch ook allemaal stemrecht, ondanks dat we geen politici zijn? Als het gaat om dierenwelzijn, maakt het mij echt geen drol uit of je met je dikke shetlandpony of een olympisch paard rondrijdt. Alle paarden dienen met respect en oog voor welzijn behandeld te worden. En als er dan keer op keer grote schandalen door de vingers worden gezien door de FEI, tja, moet je dan topsporter zijn om er wat van te mogen zeggen?
Als ik een tip mag geven als mensen zich afvragen ‘welke schandalen?’, kijk eens op de instagram pagina van blondedressage. Daar staan veel voorbeelden de FEI die gewoon niet ingrijpt. Bijvoorbeeld compleet verknipt uitgevoerde piaffes op FEI wedstrijden waar met 8,5’en en 9’ens gestrooid wordt, omdat het uitgevoerd wordt door een grote naam als Anders Helgstrand. Maar ook bizar strakke neusriemen op WK observatiewedstrijden. Daarnaast geeft zij ook voorbeelden van proeven die wél in perfectie en harmonie worden uitgevoerd, en vervolgens gewoon niet beloond worden en ergens in de middenmoot eindigen.