princequillo schreef:Nou nou, zoveel appaloosa warmbloed hengsten zijn er ook weer niet. En dan nog, stammen velen, vooral in Nederland, eigenlijk allemaal van dezelfde hengst(en) af, moet je dat nou echt willen als begin voor appy warmbloeden? Kleine genenpool is niet echt bevoordelijk voor kwalitatief goede, gezonde paarden.
Ok, dan klopt dat deel van mijn argument ('er zijn genoeg andere appaloosa warmbloed hengsten') niet. Maar dan nog vind ik dit paard niet zo veel toevoegen aan de fokkerij ('de fokkerij' even gegeneralizeerd), afgezien dat hij een leuk kleurtje heeft. Wat gaat dit aan het oorspronkelijke ras toevoegen, en wat gaat dit paard betekenen binnen andere warmbloed rassen? Ik weet het niet hoor, maar ik ben dan ook bevooroordeeld omdat ik hier heel veel 'experimenten' zie tussen appaloosas en van allerlij soorten Europese rassen waarvan ik denk, dit is puur gedaan voor de 'show' (een half appie, half fries veulen kost hier al 10k, dus kruisingen met 'exotische Europese rassen zijn gewoon heel erg 'in').