dierenfan schreef:
Alles! Normaal staan vele schapen achter 2 stroomdraadjes. Over het algemeen meer dan genoeg om de schapen binnen te houden. Om honden buiten te houden en om wild vlekkeloos te laten passeren.
Nu moeten er opeens netten komen in combinatie met draden en boogjes en wat maar verzonnen kan worden. Wild schat het verkeerd in en komt vast te zitten. Een onnodige, langzame, pijnlijke dood als gevolg.
Net als al het wild wat door wolven aangevreten achter gelaten wordt. Jagers schieten zo snel mogelijk dood. Wolven doen dat niet. Tja, het is natuur maar we hebben hier enkel nep natuur en geen echte natuur. Waarom moeten we dan proberen om een dier zoals de wolf hier te laten leven??
Wolven hoorden ooit hier, nu niet meer. Het is 2022 niet 1800 zoveel. Heeft ook geen nut om dat erbij te halen want die tijd is geweest en komt nooit meer terug.
We kunnen heel veel willen maar men kan beter kijken naar wat echt kan. Als het inderdaad de bedoeling is dat (edel) herten, reeën en moeflons volledig verdwijnen uit NL of uit de veluwe dan is de wolf daar in stand houden een slimme zet. Ga echter maar niet vanuit dat de wolf net zo jaagt als dat jagers doen en dat er dus een sterke populatie herten, reeën en moeflons daar blijft bestaan wanttttt het is de veluwe maar. Een voor wolven klein gebied. Elk plekje op de veluwe kan elke dag bekeken worden door de roedel die daar nu leeft. Echt niet dat ze jong wild zomaar laten leven van de bovenstaande diersoorten.
Zwijnen zal mogelijk ander verhaal zijn (voorlopig) omdat die zwaar verdedigd worden.
Ik hoop van harte dat ik teveel doemdenk. Ik ben er echter van overtuigd dat heel veel mensen de wolf heel erg onderschatten...
Die oranje netten zijn er al jaren en worden ook al jaren gebruikt en daar hoeft niet eens stroom op te zitten om dieren er in vast te laten zitten. Die netten zijn niet nieuw hoor
Er zijn te veel reeen, in flevoland wil Staatsbosbeheer er een heleboel afschieten. Een wolf eet wild, kan je zo een dier niet kwalijk nemen, laten we alle poema's, leeuwen, tijgers, beren enz dan ook maar afschieten, want die doen andere dieren pijn of eh vossen en marters en buizerds om het maar even dichterbij huis te houden.
Kan je niet tegen natuur, dan moet je fijn in de stad gaan wonen, in het buitengebied wordt nog wel eens wat gedood door dier en mens.
Ik onderschat de wolf niet, ik heb hem liever ook niet hier, maar je standpunt verder is echt vreemd.