superpony schreef:chevax schreef:Meteen het gezeur over "dat paard is vast ongelukkig". Net als mensen, zijn er bij paarden ook bijzonder ongezellige exemplaren bij. We hebben er zelf zo eentje gehad. Kwam genoeg buiten, grote stal, vriendjes, hele brede tussengang, alles wat hij maar wilde. Hoefde niet zwaar of veel te werken. Maar als hij je kon pakken, deed hij het. Onze merrie (op diezelfde stal) was de liefste en kon met haar lippen heel je gezicht over. Als hij dat deed, had je gegarandeerd een beet.
Het is ook een probleem als mensen het meteen gezeur vinden.
Dit is een extreem voorbeeld, maar iedereen weet dat je overal dit soort paarden hebt, maar dit dan net niet gebeurt nog.
Het gaat zoals gezegd niet altijd om het leven van nu. Er kan al vroeg veel mis gegaan zijn.
Een paard vergelijken met mensen gaat gewoon niet op. Normaal gesproken zal een fysiek en mentaal gezond paard niet zomaar gericht bijten naar iemand die langs loopt.
Dan kunnen mensen wel roepen wat ze nu allemaal goed doen en hoe het paard is, maar mis je waarom een paard dit doet.
En je wilt er vanaf of het iig oplossen. Maar ik had sws nooit dit filmpje geplaatst en vraag me af waarom ze dat doen. Het geeft een slecht beeld en er wordt gespeculeerd. Zou je goed kunnen doorvragen, kan het duidelijk zijn wat de redenen zijn, hoe vaak het paard dit doet etc.
Je snapt mijn post niet. Ik vergelijk de gedragingen van mensen en dieren niet, ik zeg alleen dat er bij alle diersoorten karakters en types zijn. Als dat niet klopt volgens jou, dan klopt de aanduiding "ongelukkig paard" ook niet. Je pakt mijn post eruit, terwijl ik nergens speculeer. In tegenstelling tot een heleboel anderen. Dus probeer het daar eens?