Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luxx schreef:Ik zou er vooral voor zorgen dat mijn kind voor zover ik dat kan voorzien nooit maar dan ook nooit alleen met een man is. Ik denk dat je dan dus al een hoop gewonnen hebt.
luxx schreef:Ik heb ook gezegd dat het ondanks voorzichtig zijn altijd nog kan gebeuren. Ik zou er vooral voor zorgen dat mijn kind voor zover ik dat kan voorzien nooit maar dan ook nooit alleen met een man is. Ik denk dat je dan dus al een hoop gewonnen hebt. Dat pony kamp zou ik trouwens ook tot in de kleinste details uitzoeken, en eventueel zelf meegaan als begeleider maar dat moet natuurlijk wel kunnen. Getrouwd met twee kinderen zegt mij niet zoveel trouwens
luxx schreef:De vader van een vriendinnetje bijvoorbeeld. Bij familie weet je ook wel wie daar over de vloer komt, maar wanneer dat een vriend van opa is zou ik zeker willen weten dat ze daar nooit mee alleen is
luxx schreef:Voorkomen is gewoon echt beter dan genezen en ervan uitgaan dat het wel los zal lopen en niet zal gebeuren vind ik heel erg naïef
luxx schreef:In vijf minuten gebeurt er meestal niet zoveel. Je bent spijkers op laag water aan het zoeken Brainless. Wanneer je het nu nog niet begrijpt weet ik niet hoe ik het beter uit kan leggen wat ik bedoel
Brainless schreef:luxx schreef:Voorkomen is gewoon echt beter dan genezen en ervan uitgaan dat het wel los zal lopen en niet zal gebeuren vind ik heel erg naïef
Ik ben zeker niet naïef, maar je kan je kind niet tot haar 18de op je eigen bank laten zitten en ook niet continu achtervolgen/wegbrengen/erbij zijn of alles goed gaat.
Zelfs als je afspraken maakt (mijn mind mag nooit met een man alleen komen te staan), wil niet zeggen dat anderen zich daaraan kunnen/willen houden.
Je kan niet alles voorkomen hoe erg dat ook is.
Kinderen zal je toch eens los moeten laten bv alleen laten fietsen ondanks dat er een kans is dat ze aangereden worden.
Ik weet van een moeder die een zeer ernstig ongeluk heeft meegemaakt en die wilde haar kinderen alleen maar wegbrengen en halen met de auto, zodat zij niet hoefde te fietsen of lopen.
Die kinderen hebben (naast dat ze prima beschermd waren tegen een ongeval) wel heel veel gemist. Samen fietsen/lopen, even het dorp in na schooltijd, samen naar het zwembad fietsen, met een groepje langs vriendinnen enz.
Mijn dochter fietste alleen naar school (12 km enkele reis) vanaf 12 jaar, vond ik dat eng? Absoluut, maar ik moet niet mijn angst op haar vrijheid projecteren.
moonfish13 schreef:Als ik als manegehouder eerst een complete screening kreeg en mee als begeleiding…
Dan zou ik zeggen mevrouw, of u vertrouwd ons, of niet, maar in het laatste geval verzoek ik een andere manege te zoeken.
Want ik heb geen behoefte aan deze controles, ik doe mijn werk met plezier en passie, en heb geen behoefte aan ontucht met kinderen.
En ik wens ook niet op die wijze gescreend te worden door u.
Het lijkt mij beter verder te zoeken.
En daarmee afsluiten, klaar.
luxx schreef:Voorkomen is gewoon echt beter dan genezen en ervan uitgaan dat het wel los zal lopen en niet zal gebeuren vind ik heel erg naïef
En wat dat trauma betreft vergis je je ook, dat heb ik niet en al helemaal niet over mannen. Het drijft te ver om daar op in te gaan en dat gaat ook helemaal niemand iets aan maar getraumatiseerd heeft niemand mij gemaakt. Wel beschadigd maar dat is iets heel anders en dat heb ik gelukkig uiteindelijk achter me kunnen laten. Therapie heb ik ook gehad. Ik kan met overtuiging zeggen dat ik een gelukkig mens ben die prima in balans is. Daar heb ik hard aan gewerkt en dat heeft jaren geduurd en dat kun je een wonder noemen, maar gelukt is het. Voor mij is het misbruik maar een zijdelings probleem geweest ook, er waren veel ergere dingen aan de hand. Ik kan het prima van me af laten glijden hoor maar ik zou het toch op prijs stellen dat mensen hun pseudo psychologie op me los laten met de trauma en de ga hulp zoeken. Jullie weten daar bij lange na niet genoeg voor over mij
En nogmaals, ik vind het een gezonde angst, wat andere mensen ermee doen moet iedereen voor zichzelf weten, ik probeer alleen maar te waarschuwen
Brainless schreef:luxx schreef:De vader van een vriendinnetje bijvoorbeeld. Bij familie weet je ook wel wie daar over de vloer komt, maar wanneer dat een vriend van opa is zou ik zeker willen weten dat ze daar nooit mee alleen is
En hoe ga jij daarvoor zorgen?
Melden dan je kind nooit alleen met een andere man komt? Moet je kind dan mee naar de wc als opa moet plassen of mee naar de keuken als hij koffie gaat zetten?
Melden dat je dochter niet alleen met de vader van een vriendinnetje in 1 ruimte mag komen?
Vader is in de hal aan het klussen en dochterlief moet plassen.. moet de moeder dan met haar meelopen zodat ze niet alleen in de hal is met die vader?