Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
herr_balou schreef:En hoe gevaarlijk is die aeromonas dan en dan in dit geval voor paarden?
balance schreef:Ik heb voornamelijk meegelezen hier, benieuwd naar het resultaat van deze methode. Inmiddels verandert mijn mening merk ik. Ik zou het zelf niet willen toepassen.
Toch begrijp ik wel dat je echt op zoek gaat naar alternatieve oplossingen als reguliere niet of niet voldoende werken.
DuoPenotti schreef:https://www.ggdreisvaccinaties.nl/vacci ... oedzuigers
Waarom staat er bij ggd reisadvies niet dat je direct antibiotica moet gebruiken?
herr_balou schreef:Paniekzaaierij dus over die bacterie.
gerlindie schreef:herr_balou schreef:Paniekzaaierij dus over die bacterie.
Dit is wel weer erg kort door de bocht.
Het is niet zo dat honderd procent van de paarden dood neervalt, maar het is natuurlijk wel degelijk een risico om een bacterie drager op een open wond toe te passen.
Ik heb nu nog niet verder gezocht in de literatuur, maar even snel googlen vertelde mij dat deze bacterie normaal met name diarree veroorzaakt. Echter kan het veel ergere dingen veroorzaken wanneer het in de bloedbaan terecht komt.
Als jij dit paniekzaaierij noemt, zijn dingen als salmonella bijvoorbeeld ook paniekzaaierij.
We weten allemaal dat je in de meeste gevallen niet dood zult gaan aan het eten van een rauw ei, maar nou zijn onze eieren ook gecontroleerd op salmonella.
Zou je rauw ei eten/op een wond smeren als je (puur hypothetisch natuurlijk) wist dat 100% van de eieren besmet is met salmonella?
Die bloedzuigers zijn dus allemaal besmet met aeromonas, en daar kunnen de dieren/mensen waarop ze zijn gebruikt dus echt wel ziek van worden
Zeker iets wat mee moet worden genomen in de overweging om het wel of niet te doen om
tita schreef:moonsparkle schreef:Het lijkt me toch een best pijnlijke behandeling? Merk je daar iets van?
Ja dat doet pijn…. Echt naar kut gevoel.
Ik had een wilde uit Indonesië