Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flubberboot schreef:Pareltjes schreef:Meestal is een patient niet happy vóór er een serieuze ingreep plaatsvind. Maar daar zijn grote operaties toch voor? Dat ze zich dáárna juist beter voelen? Als we rekening gaan houden hoe ze zich vóór een operatie voelen zonder een beoogd goed resultaat ná een operatie dan moeten we stoppen met opereren in totaliteit
Maar wij mensen KIEZEN voor die operatie. Paarden niet.
rien10 schreef:Heel eerlijk San? Nee, want het filmpje is dan net gestopt. Ik zie een paard dat bezig is met opstaan en gaan staan.
Mijn keuze zou het niet zijn. Maar ik denk dat we wel eerlijk moeten blijven in wat we zien op filmpjes.
Mars schreef:Dier heeft toch ook een zenuwsnede ondergaan?
Dus bepaalde pijnen zullen niet meer doorkomen, of je dat ethisch verantwoord vind verschillen de meningen over.
Mijn keuze zou het niet zijn, is duidelijk meer aan geld gedacht dan aan paardwaardig leven.
Mars schreef:Pareltjes schreef:Helaas denkt niet iedereen er hetzelfde over en vertrekken er heel wat paarden naar de eeuwige weide juist wel om die reden. Ook hier op Bokt. Maar die zul niet terug vinden in IM. De harde werkelijkheid jammer genoeg.
Nogmaals, als iemand het geld niet heeft voor een gigantisch dure behandeling, vind ik inslapen een betere optie.
Maar volgens jou moet je het paard dan maar laten lopen zonder behandeling? Bijzonder.
Marilu schreef:Mijn mening neigt naar die van Pareltjes. Op de filmpjes zie ik een gelukkig en levenslustig paard.
Misschien/waarschijnlijk is er een financieel element in het spel, maar toch ook een grote liefde en toewijding voor dit dier, want het zal inderdaad levenslang moeten gemonitord en verzorgd worden.
Voor zover ik kan zien op de filmpjes maakt de hengst er zich zelf geen zorgen over en gaat hij verder met zijn leven. Dat hij zich moet aanpassen aan een mindere mobiliteit, is hij duidelijk aan het ondervinden en aan het leren.
In de openingspost staat vermeld dat niet ieder paard karakterieel geschikt zou zijn om met een prothese te kunnen leven. Mij lijkt het toch dat ze het met deze kerel goed ingeschat hebben en dat hij nog het beste wil maken van zijn leven, ondanks zijn handicap.