Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophievdV schreef:Dat het idioot is dat mensen alsnog veel vuurwerk afsteken, daar zijn we het allen over eens. Maar om dan koste wat kost toch je paard buiten te zetten.. Dat is ook een bewuste keuze he.
Spenk schreef:Hoe doen mensen dat normaal dan? Er is nu een verbod maar dat is het niet altijd. Dus dan mogen mensen rustig heel de nacht knallen.
Spenk schreef:Dat is de vraag toch niet? Ik vraag mij af hoe mensen dit dan doen met hun paard? Op hoop van zegen laten staan ofzo?
SophievdV schreef:Volgens mij vindt niemand het normaal dat men zich niet aan de regels houdt. Het is meer dat je er rekening mee moet houden dat men zich niet aan de regels houdt. Dus je kunt je eigen plan gewoon door zetten omdat je vindt dat anderen zich aan de regels moeten houden en dus geen vuurwerk af mogen steken, of je kunt het zekere voor het onzekere nemen met de wetenschap dat de kans heel groot is dat er alsnog vuurwerk afgestoken wordt.
SophievdV schreef:Als je weet dat er een bepaalde straat is in je stad of dorp waar meiden vaak aangerand of verkracht zouden worden, zou jij dan tegen je dochter zeggen 'Ga er toch maar heen, ze moeten zich aan de regels houden, het is niet jouw schuld als er wat gebeurt want dan ben je immers slachtoffer.'?
DuoPenotti schreef:Op de gsm lukt me quoten even niet handig.
Maar je hebt het over vrijheid van de vrouw en taliban. En kan het helemaal met je eens zijn.
Maar on dit zelfde Nederland word Erica meiland met de grond gelijk gemaakt over haar uitspraak van hoofddoekjes.
Waarom krijgt die dan geen lof over haar uitspraak? We vinden het toch heel gewoon dat vrouwen onderdrukt worden.
Opzich een discussie die hier niet hoort.
Maar wel erg tegenstrijdig.