Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Daarnaast, waarom mag dit op bokt staan?
- Nieuws uit het buitenland wat hier niet eens van toepassing is. Klinkt als opruiing .
- illegaal verkregen beeldmateriaal, je moet het eens over popcorn time hebben(regel 11: Het is op Bokt niet toegestaan om posts te plaatsen die in strijd zijn met de wet.)
- Beelden van dierenmishandeling (12 - Omdat er gebruikers van alle leeftijden op Bokt zitten, stellen we grenzen aan seks en geweld in topics. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.)
anjali schreef:DuoPenotti schreef:Daarnaast, waarom mag dit op bokt staan?
- Nieuws uit het buitenland wat hier niet eens van toepassing is. Klinkt als opruiing .
- illegaal verkregen beeldmateriaal, je moet het eens over popcorn time hebben(regel 11: Het is op Bokt niet toegestaan om posts te plaatsen die in strijd zijn met de wet.)
- Beelden van dierenmishandeling (12 - Omdat er gebruikers van alle leeftijden op Bokt zitten, stellen we grenzen aan seks en geweld in topics. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.)
In de vorige eeuw had je die bloedtapperijen in Nederland ook.Ik weet niet of de paarden daar mishandeld werden.Er kwamen wel veulens vandaan,NewForesters waren dat toen die hier (in Brabant) ook in de sport verschenen.Een boer die ik kende verkocht zijn merries ook aan zo'n tapperij. Ik ben blij dat dat in Nederland gestopt is.Zelf ben ik vegetarier en tegen alle kunstmatige voortplanting,zeker als het gedwongen is zoals helaas bij dieren .
zimbabwe schreef:Dat laatste helemaal waar duo penotti: wel de mond vol van alle consumptieuutwassen, maar wel een telefoon, internet, fiets etc hebben. Die dingen zijn, geloof mij, ook echt niet heel bio, slavefree, eco en vegan verantwoord
BeFunny schreef:Eens, en het is ook geen alles of niets verhaal, wat beide kampen altijd graag willen insinueren.zimbabwe schreef:Dat laatste helemaal waar duo penotti: wel de mond vol van alle consumptieuutwassen, maar wel een telefoon, internet, fiets etc hebben. Die dingen zijn, geloof mij, ook echt niet heel bio, slavefree, eco en vegan verantwoord
En het meeste is made in China of Japan of Iig uit Azië. Maargoed ik heb ook een telefoon een fiets en bezoek ook wel eens de action
En de meeste boodschappen haal ik gewoon bij de supermarkt.
Een slager daar moet ik best een eind voor fietsen. Of we moeten brandstof gaan gebruiken en dat is ook weer niet goed.
Natuurlijk is het zo dat wij de "mens" de aarde kapot maken. En daar kunnen we echt wel bij stil staan en leren bewustere keuzes te maken.
anjali schreef:LinkKuggur schreef:Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn in het nieuws waar dit topic eigenlijk over gaat, Isteka heeft het contract van de twee boerenbedrijven waar deze misstanden gefilmd werden opgezegt.
Wat\wie is Isteka?
Ailill schreef:anjali schreef:LinkWat\wie is Isteka?
Cer schreef:Nou ja, die hele hormoon industrie zou je inderdaad niet moeten willen.
(dat is wel voorbehouden aan mensen)
heb ik nou ooit iets gehoord gelezen over zwangere vrouwen en iets met dierlijk hormoon, ik heb echt geen flauw idee hoor, maar er staat me heel vaag iets bij... wellicht zit ik helemaal mis.
anjali schreef:Vroeger was er een actie "moeders voor moeders".Er werd toen gevraagd aan zwangere vrouwen om hun urine op te vangen en te verzamelen om anderen te helpen zwanger te worden met een hormoon wat daarin zit.Toen bleek dat het grootste gedeelte van dit door vrouwen gratis ter beschikking gestelde hormoon gebruikt werd in de veeindustrie om dus dieren vruchtbaar te spuiten.En niet om mensen te helpen.Die actie is toen ook gestopt gelukkig.
Kuggur schreef:Een aspect dat hier nog niet aan de orde is gekomen is de productie van overtollige veulens.
Ísteka (jullie weten nu wat dat is) heeft een verzoek ingedient voor een vergunning voor het verviervoudigen van de productie.
Om dat in perspectief te zien, er zijn nu ongeveer 5400 bloedmerries, ze willen richting 20.000.
En dát zou een extra 15000 veulens betekenen op een markt die nu al verzadigd is; het allergrootste deel gaat naar de slacht, en naar dat vlees is in de huidige situatie al niet veel vraag.
De beslissing daarover valt in januarie, en er wordt in het parlement over gediscussieerd nu. Het zou me niets verbazen dat ze die vergunning niet krijgen.
Een ander punt is dat het gebruik van het PMSG hormoon zéér omstreden is, en terecht.
Dusdanig dat er in het europees parlement nu voorstellen besproken worden de import van dit hormoon te verbieden.
Dat zou imo een zeer wenselijke zaak zijn, dan is deze hele productie verleden tijd.