Actie onthult mishandeling paarden bij bloedboerderijen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:09

Zou kunnen.
Maar als ik schrijf dat er op popcorn time nu de nieuwste film van huppeldepup staat vraag ik me af hoe lang het duurt voordat er staat in het groen: in strijd met de regels.
Dit hele bericht is in strijd met de regels.

en de tekst is ook niet kind vriendelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Actie onthult mishandeling paarden bij bloedboerderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:14

Om een of andere reden zie ik een stampende peuter die geen gelijk krijgt voor me, nu.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:22

@Duo: er zijn best wat Nederlanders die paarden uit IJsland importeren . Vaak veulens. Toch goed als je weet waar je veulen vandaan komt. Bonafide fokkers waarschuwen in elk geval dat de veulens van die bloedtapperijen vaak problemen hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:23

_San87_ schreef:
Om een of andere reden zie ik een stampende peuter die geen gelijk krijgt voor me, nu.
Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:23

DuoPenotti schreef:
Daarnaast, waarom mag dit op bokt staan?

- Nieuws uit het buitenland wat hier niet eens van toepassing is. Klinkt als opruiing .
- illegaal verkregen beeldmateriaal, je moet het eens over popcorn time hebben :+ (regel 11: Het is op Bokt niet toegestaan om posts te plaatsen die in strijd zijn met de wet.)
- Beelden van dierenmishandeling (12 - Omdat er gebruikers van alle leeftijden op Bokt zitten, stellen we grenzen aan seks en geweld in topics. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.)

In de vorige eeuw had je die bloedtapperijen in Nederland ook.Ik weet niet of de paarden daar mishandeld werden.Er kwamen wel veulens vandaan,NewForesters waren dat toen die hier (in Brabant) ook in de sport verschenen.Een boer die ik kende verkocht zijn merries ook aan zo'n tapperij. Ik ben blij dat dat in Nederland gestopt is.Zelf ben ik vegetarier en tegen alle kunstmatige voortplanting,zeker als het gedwongen is zoals helaas bij dieren .

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:37

Oh nee hoor. Van mij mag het blijven staan. Heb er ook niet op getemd.
Dus nee laat de sneer van stampende kleuter maar lekker bij jezelf. :j
Over wie zegt zo'n opmerking wat is mijn gedachte dan juist.

Maar het kwam gewoon in me op.
Het woord paard komt er in voor dus word het op bokt geknald. Waar wel vaker discussie over is.
Nu dan ook nog totaal in strijd met de bokt regels.

Het heeft niets met Nederland te maken.
Word voor het gemak ook niet erbij verteld.
Illegaal verkregen info.
Teksten wat een 11 jarige beter ook niet kan lezen. Zeker niet op een voorpagina.

Maar daar mag je dan weer niets van vinden.
Bokkers zijn best bijzonder. :+
Woke waar het uitkomt zeg maar

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:45

Dat laatste helemaal waar duo penotti: wel de mond vol van alle consumptieuutwassen, maar wel een telefoon, internet, fiets etc hebben. Die dingen zijn, geloof mij, ook echt niet heel bio, slavefree, eco en vegan verantwoord

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 16:17

anjali schreef:
DuoPenotti schreef:
Daarnaast, waarom mag dit op bokt staan?

- Nieuws uit het buitenland wat hier niet eens van toepassing is. Klinkt als opruiing .
- illegaal verkregen beeldmateriaal, je moet het eens over popcorn time hebben :+ (regel 11: Het is op Bokt niet toegestaan om posts te plaatsen die in strijd zijn met de wet.)
- Beelden van dierenmishandeling (12 - Omdat er gebruikers van alle leeftijden op Bokt zitten, stellen we grenzen aan seks en geweld in topics. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.)

In de vorige eeuw had je die bloedtapperijen in Nederland ook.Ik weet niet of de paarden daar mishandeld werden.Er kwamen wel veulens vandaan,NewForesters waren dat toen die hier (in Brabant) ook in de sport verschenen.Een boer die ik kende verkocht zijn merries ook aan zo'n tapperij. Ik ben blij dat dat in Nederland gestopt is.Zelf ben ik vegetarier en tegen alle kunstmatige voortplanting,zeker als het gedwongen is zoals helaas bij dieren .

Zelfs uit deze eeuw is er nog een topic over op Bokt. :v.d.Rakt ponyfokkerij.Dit was dus in Nederland en volgens sommigen wordt het hormoon uit het ponybloed gebruikt voor de (mensen)anticonceptiepil,volgens anderen om zeugen vruchtbaar te spuiten.Na geslacht te zijn wordt uit die zeugen dan hormoon gehaald voor de anticonceptiepil.Organon in Oss is een belangrijke producent op deze markt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 16:36

zimbabwe schreef:
Dat laatste helemaal waar duo penotti: wel de mond vol van alle consumptieuutwassen, maar wel een telefoon, internet, fiets etc hebben. Die dingen zijn, geloof mij, ook echt niet heel bio, slavefree, eco en vegan verantwoord

En het meeste is made in China of Japan of Iig uit Azië. Maargoed ik heb ook een telefoon een fiets en bezoek ook wel eens de action
En de meeste boodschappen haal ik gewoon bij de supermarkt.
Een slager daar moet ik best een eind voor fietsen. Of we moeten brandstof gaan gebruiken en dat is ook weer niet goed.

Natuurlijk is het zo dat wij de "mens" de aarde kapot maken. En daar kunnen we echt wel bij stil staan en leren bewustere keuzes te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:31

BeFunny schreef:
zimbabwe schreef:

En het meeste is made in China of Japan of Iig uit Azië. Maargoed ik heb ook een telefoon een fiets en bezoek ook wel eens de action
En de meeste boodschappen haal ik gewoon bij de supermarkt.
Een slager daar moet ik best een eind voor fietsen. Of we moeten brandstof gaan gebruiken en dat is ook weer niet goed.

Natuurlijk is het zo dat wij de "mens" de aarde kapot maken. En daar kunnen we echt wel bij stil staan en leren bewustere keuzes te maken.
Eens, en het is ook geen alles of niets verhaal, wat beide kampen altijd graag willen insinueren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:42

Mocht je mij tot een kamp willen toebedelen.
Ik ben het ook eens met BeFunny :j
Wij zijn hier, dus wij vervuilen. Allemaal.

En ja ik koop bij de action, prularia niet veel, want daar hou ik simpelweg niet van.
Ik hoef niet te ontspullen of wat de termen ook zijn.
Ja heb een gsm, maar niet elke 2 jaar.
Laptop is uit 2015 zeg ik zo uit mijn hoofd.
kleding is goedkoop, dus vast slecht, maar wel versleten tot de draad.
Eten dat gaat nog geen halve kilo per jaar van in de kliko, wat er in verdwijnt is dat rotte mandarijntje wat ik net zo zonde vond uit het paar dagen terug gekochte netje.
En nee die is ook niet duurzaam, zo ver hier vandaan gekweekt.
Dus allen doen we er aan mee aan het ten onder gaan van de aarde. Want wij leven...
En het vlees wat ik eet komt voornamelijk uit Nederland. Zelfs de meeste supers hebben dat al voor het meeste in de schappen..
En daar gaat dit artikel over, niet over de primark en weet ik veel wat er bij gesleept werd omdat argumenten op zijn.
En hier in Nederland doen en gebruiken we dit hormoon niet. Dus een artikel dat hier bij voorbaat al van bekend is wat en wie er over gaan roeptoeteren, ja including me. Ik ben net zo min niet heilig. Wie er gaat boer bashen en daar geen gras over laat groeien zonder nuance. Wie daar weer reactie op geeft enz enz
En ja dan vraag ik me idd nog steeds af waarom bokt team dit plaatst.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:09

Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn in het nieuws waar dit topic eigenlijk over gaat, Isteka heeft het contract van de twee boerenbedrijven waar deze misstanden gefilmd werden opgezegt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:22

Kuggur schreef:
Mochten er nog mensen geinteresseerd zijn in het nieuws waar dit topic eigenlijk over gaat, Isteka heeft het contract van de twee boerenbedrijven waar deze misstanden gefilmd werden opgezegt.

Dat is wel het minste dat ze kunnen doen :).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:23

Kuggur schreef:

Wat\wie is Isteka?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:04

*\o/*

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:34

anjali schreef:
Kuggur schreef:

Wat\wie is Isteka?
Link

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:44

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:52

Het is een IJslands farmaceutisch bedrijf (geen idee hoe groot; ohjawel 20 medewerkers en 8mjln sales, niet supergroot?) en een plakstrip voor een biljart keu #kiesgewoonwatleuks

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:40

_O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:09

Een aspect dat hier nog niet aan de orde is gekomen is de productie van overtollige veulens.

Ísteka (jullie weten nu wat dat is ;) ) heeft een verzoek ingedient voor een vergunning voor het verviervoudigen van de productie.

Om dat in perspectief te zien, er zijn nu ongeveer 5400 bloedmerries, ze willen richting 20.000.
En dát zou een extra 15000 veulens betekenen op een markt die nu al verzadigd is; het allergrootste deel gaat naar de slacht, en naar dat vlees is in de huidige situatie al niet veel vraag.

De beslissing daarover valt in januarie, en er wordt in het parlement over gediscussieerd nu. Het zou me niets verbazen dat ze die vergunning niet krijgen.

Een ander punt is dat het gebruik van het PMSG hormoon zéér omstreden is, en terecht.
Dusdanig dat er in het europees parlement nu voorstellen besproken worden de import van dit hormoon te verbieden.

Dat zou imo een zeer wenselijke zaak zijn, dan is deze hele productie verleden tijd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:27

Nou ja, die hele hormoon industrie zou je inderdaad niet moeten willen.
(dat is wel voorbehouden aan mensen)

heb ik nou ooit iets gehoord gelezen over zwangere vrouwen en iets met dierlijk hormoon, ik heb echt geen flauw idee hoor, maar er staat me heel vaag iets bij... wellicht zit ik helemaal mis.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:54

Cer schreef:
Nou ja, die hele hormoon industrie zou je inderdaad niet moeten willen.
(dat is wel voorbehouden aan mensen)

heb ik nou ooit iets gehoord gelezen over zwangere vrouwen en iets met dierlijk hormoon, ik heb echt geen flauw idee hoor, maar er staat me heel vaag iets bij... wellicht zit ik helemaal mis.

Vroeger was er een actie "moeders voor moeders".Er werd toen gevraagd aan zwangere vrouwen om hun urine op te vangen en te verzamelen om anderen te helpen zwanger te worden met een hormoon wat daarin zit.Toen bleek dat het grootste gedeelte van dit door vrouwen gratis ter beschikking gestelde hormoon gebruikt werd in de veeindustrie om dus dieren vruchtbaar te spuiten.En niet om mensen te helpen.Die actie is toen ook gestopt gelukkig.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:57

anjali schreef:
Vroeger was er een actie "moeders voor moeders".Er werd toen gevraagd aan zwangere vrouwen om hun urine op te vangen en te verzamelen om anderen te helpen zwanger te worden met een hormoon wat daarin zit.Toen bleek dat het grootste gedeelte van dit door vrouwen gratis ter beschikking gestelde hormoon gebruikt werd in de veeindustrie om dus dieren vruchtbaar te spuiten.En niet om mensen te helpen.Die actie is toen ook gestopt gelukkig.

Het ligt iets genuanceerder. Moeders voor moeders is nog altijd actief, en het klopt dat die hormonen ooit voor de vee-industrie zijn gebruikt....... in Brazilië.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:11

Kuggur schreef:
Een aspect dat hier nog niet aan de orde is gekomen is de productie van overtollige veulens.

Ísteka (jullie weten nu wat dat is ;) ) heeft een verzoek ingedient voor een vergunning voor het verviervoudigen van de productie.

Om dat in perspectief te zien, er zijn nu ongeveer 5400 bloedmerries, ze willen richting 20.000.
En dát zou een extra 15000 veulens betekenen op een markt die nu al verzadigd is; het allergrootste deel gaat naar de slacht, en naar dat vlees is in de huidige situatie al niet veel vraag.

De beslissing daarover valt in januarie, en er wordt in het parlement over gediscussieerd nu. Het zou me niets verbazen dat ze die vergunning niet krijgen.

Een ander punt is dat het gebruik van het PMSG hormoon zéér omstreden is, en terecht.
Dusdanig dat er in het europees parlement nu voorstellen besproken worden de import van dit hormoon te verbieden.

Dat zou imo een zeer wenselijke zaak zijn, dan is deze hele productie verleden tijd.

Dit was inderdaad het eerste waar ik dacht... wat gebeurt er in godsnaam met al die veulens?

Ik hoop toch van harte dat je gelijk krijgt en dat deze ellende gestaakt wordt. Mocht je dat ter ore komen, wil je dat dan delen hier?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:01

Ik vraag me wel af waarom die ijslanders dan zo verschrikkelijk duur blijven... Als ze met zoveel overschot zitten dat er geslacht wordt zou je toch denken dat ze ook goedkoper weg zouden kunnen.