Britse vrouw moet onderduiken na mishandeling paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:17

Jolien87 schreef:
_San87_ schreef:

Haar reactie mag niet gebagatelliseerd worden, eens. Maar het resultaat (doodsbedreigingen, onder moeten duiken, onstlagen) van haar actie mag ook zéker niet licht opgenomen worden. Dit soort bedreigingen kunnen mensen, en hun familie, letterlijk kapot maken.

Ik hoop dan ook dat uit mijn berichten duidelijk mag zijn dat ik dat ook op geen enkele manier goedpraat.

Het is als aanvullig. Het resultaat staat in geen verhouding tot de actie.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 19:23

Zeker. Ik heb het nut van doodsbedreigingen nooit echt begrepen. Mensen die zich tot dat primitieve niveau verlagen kan ik nooit zo serieus nemen.

rien10

Re: Britse vrouw moet onderduiken na mishandeling paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 20:35

Sterker, je bent geen haar beter dan degene die het paard schopt. Je doet precies hetzelfde.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:12

Ook al ben ik het er niet mee eens dat mensen doodsbedreigingen naar haar sturen, ben ik het er helemaal mee eens dat ze is ontslagen. Na deze video zou ik ook niet willen dat deze vrouw mijn kinderen les geeft.
Daarnaast wil ik opmerken dat ze geeft het paard niet één klap geeft, maar blijft doorgaan tot de persoon die filmt begint te toeteren en roepen. Dat is in mijn ogen geen correctie (het paard deed wat ik in de video zag niks wat een correctie verdiende), maar mishandeling. En daarvoor verdient ze best wat kritiek, online en IRL.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 09:48

PowerOfZoef schreef:
Ook al ben ik het er niet mee eens dat mensen doodsbedreigingen naar haar sturen, ben ik het er helemaal mee eens dat ze is ontslagen. Na deze video zou ik ook niet willen dat deze vrouw mijn kinderen les geeft.
Daarnaast wil ik opmerken dat ze geeft het paard niet één klap geeft, maar blijft doorgaan tot de persoon die filmt begint te toeteren en roepen. Dat is in mijn ogen geen correctie (het paard deed wat ik in de video zag niks wat een correctie verdiende), maar mishandeling. En daarvoor verdient ze best wat kritiek, online en IRL.

Als deze vrouw voor mij zou werken dan zou ik haar ook ontslaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 09:54

ik zou haar alleen ontslaan als er al bemerkingen waren betreft haar manier van lesgeven.
Was dat voor die tijd met lof geweest zou dit voor mij geen reden van ontslag zijn en het apart kunnen bekijken.
Maar zou het blijven bij een waarschuwing.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:19

Straf moet ook proportioneel zijn en in verhouding staan tot het vergrijp.
We hebben een rechtstaat om dat te bewaken en dat is een groot goed.
Voor eigen rechter spelen is niet goed, en zeker niet anoniem op basis van een filmpje door mensen die er zelf niets mee te maken hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:25

Het is proportioneel... het ontslag.
Deze vrouw mishandeld een dier waar ze mee werkt.
Wanneer je nu in dierenwinkel werkt en de dieren daar mishandeld... of extremer voor ons gevoel: wanneer je in een verzorgingshuis werkt en je mishandeld ouderen...

Mishandeling kan niet en is ten alle tijden prima voor ontslag op staande voet.
In NL het dat zo, en daar zal het niet veel anders zijn als je het arbeidsrecht recht even kort bekijkt.

De doodsbedreigingen die ze krijgt... zijn buiten proportioneel, dat is echt holbewoner gedrag. Helaas krijgt dat tegenwoordig steeds meer een podium.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:27

c_alsemgeest schreef:
Het is proportioneel... het ontslag.
Deze vrouw mishandeld een dier waar ze mee werkt.
Wanneer je nu in dierenwinkel werkt en de dieren daar mishandeld... of extremer voor ons gevoel: wanneer je in een verzorgingshuis werkt en je mishandeld ouderen...

Mishandeling kan niet en is ten alle tijden prima voor ontslag op staande voet.
In NL het dat zo, en daar zal het niet veel anders zijn als je het arbeidsrecht recht even kort bekijkt.

De doodsbedreigingen die ze krijgt... zijn buiten proportioneel, dat is echt holbewoner gedrag. Helaas krijgt dat tegenwoordig steeds meer een podium.

Als werkgever ben je verantwoordelijk voor het gedrag van je werknemers.Als je weet van fout gedrag van zo iemand en je laat die doorwerken,dan kun je verantwoordelijk gesteld worden als ze ergens ernstig de fout ingaat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:29

Niet als elke werkgever, volgens bepaalde takken in het tuchtrecht blijf je ook persoonlijk verandwoordelijk.

Maar goed, daar ging het mij niet eens om. Vooral om het punt dat ik inderdaad vind dat deze dame heel terecht haar baan kwijt is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:37

ruitje schreef:
Ben ik de enige die geen aanleiding ziet in het filmpje? Is onmogelijk om te zien wat er gebeurde voor hij los liep toch? Of ben ik scheel?

Ik vind korte filmpjes altijd lastig, of het is van een verkeersruzie of een agent die een hoek uitdeelt. Dan denk ik prima, zou niet mogen, maar wat is er de 10 minuten daarvoor gebeurd?

Dit inderdaad. Ben het helemaal met je eens. Beelden worden zo vaak uit hun verband gerukt. En iedereen staat op zijn kop. Terwijl als je ziet wat er aan vooraf ging een reactie soms meer te begrijpen valt.

Ik zeg niet dat dit oké is, maar doodsbedreigingen op basis van een stukje film? De wereld is knettergek geworden. 8)7

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 15:59

Doodsbedreigingen zijn nooit goed,want kwaad moet niet met kwaad bestreden worden.